Skipak wel of niet aanschaffen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mam1991, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zit heel erg te twijfelen of we wel of niet aan skipak aan zullen schaffen voor deze winter. Zo niet wat dan wel?

Bij de maxi cosi mura 4 zat een voetenzak (zie foto) toen we hem kochten, die gebruiken we nu maar toch sluit hij niet goed af. Deze zal dus niet heel erg warm zijn als het buiten vriest.

Wie kan mij helpen? Ik zie door het bomen het bos niet meer :(

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje lag/ligt altijd in een voetenzak. En als echt vroor of koud was deed ik er zo'n kersenpittenzak in. Die kun je verwarmen in de magnetron.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb skipak vind fijn soms als in auto en mc op basis ipv buggy.
    Ik gebruik dan skipak plus voetenzak al in buggy gaat. Want voetenzak uit buggy doen kost veel tijd.

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken in de maxi cosi een voetenzak, deze is heel lekker warm, als het zwaar vriest nog een mutsje erbij op (Das nu te warm)
    Wij hebben een ski pakje voor als ze bij ons buiten in de schuur zit in de wipstoel. Ik heb een los broekje en jasje gekocht, vond ik handiger dan in 1 stuk want nu kan ik ook het jasje gebruiken als ik haar in de kinderwagen leg onder een dekentje (ze blijft nooit met de armen onder het dekentje, dus is een jasje nodig)

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb hem trouwens bij de h en m gekocht voor 20 euro

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Skipak heb ik misschien een periode gebruikt bij de middelste (met extreme sneeuw) verder gebruik ik ze echt nooit; vind ze snel te warm en kies dan liever voor een laagje extra door bijv maillot, broekje, sokken, warme sloffen en voetenzak bijv.

Sommige kinderen zie ik nu al in skipakjes rondlopen/zitten (incl voetenzak) :$ Kijk dat je het in huis zou hebben voor eventuele echt koudere periodes dat snap ik, want als het eenmaal koud wordt vliegen die dingen de winkel uit, maar veel gebruiken? Nee, hier dus echt niet helemaal niet in de periode dat ze nog niet lopen (en dus bijv in de sneeuw 'spelen'). Is dat wij drie meiden hebben anders had ik het bijna zonde geld gevonden haha.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik vond het vorig jaar wel fijn om te hebben, lekker warm!

Nu heb ik er ook al eentje gekocht, maarja dochter loopt al dus het is ook vooral om te spelen in de sneeuw als dat mag gebeuren deze winter!

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Mijn dochter heeft haar skibroek vorig jaar misschien 2x aan gehad, bij de oma's in de buggy. Ik droeg haar altijd, en dan hield mijn lijf haar warm, en haar beentjes waren onder mijn jas. Dit weekend was ze de hele dag buiten in een thermo spijkerbroek en een vest onder haar winterjas (en muts en sjaal natuurlijk). Tenzij het echt -10 wordt zie ik me haar skibroek (eentje in haar huidige maat gekregen van grote nicht, en die van dochterlief is naar zusje van grote nicht) niet snel gebruiken)

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier een Lodger Bunker heerlijk warm en idd alleen als het flink koud is. Sommigen kinderen worden nu al bloedheet gekleed...

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ben een van die moeders die haar kind nu al een ski pak aan trekt

Mijn jongste van 8 mnd gaat in de wagen liggend of achter op de fiets met ski pak. Ik gebruik geen deken of voetenzak. Hij heeft het nooit koud zo. En als het vriest krijgt hij hem nog steeds aan. Hij heeft het dan niet minder warm ineens ofzo
    Voor mijn andere zoon van bijna twee vorig jaar net zo gedaan en werkte perfect.
    Nu heeft hij een ski broek maat die hen ik nog maar 1 keer gebruikt toen het om zeven uur smorgens vroor

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nu al??? Ik heb m ook hoor :D voor mijn werk moest ik altijd om 6.35 op de fiets en dan vind ik met dit weer (harde wind en kou) een maillot op de fiets echt te koud. Voor kijn nieuwe werk per 2 jan hoef ik pas een uur later de deur uit.

Ik heb m bij Zeeman voor 16.99 een maat groter zodat ze geen koude beentjes heeft. Ook dr handjes kunnen er helemaal in.

12. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Hier ook n moeder waarvan haar dochter m aanheeft, met maillotje op de fiets vind ik nu te fris s' ochtends.. We moeten behoorlijk stuk fietsen en zij zit dan natuurlijk stil... Zou t zeker aanraden dus..

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Ik vind een maillootje op de fiets ook vrij koud, ze draagt dan ook meestal een broekje, als ze een jurkje of rokje aan heeft doe ik hier buiten een legging over, met dit weer warm genoeg

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb hem ook. Wij gaan nog een weekendtas winterbergen en dan is het lekker warm en ze kan eventueel in de sneeuw stappen. Op de fiets lijkt het mij ook lekker.

15. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb altijd een skipak gebruikt ipv een voetenzak. Je kind zit stil in de buggy en dan is het snel een stuk kouder dan voor ons.
    Met dezetemperaturen zou het best kunnen. Winterjas en voetenzak of skipak, ik zie het verschil niet. Handschoenen, muts en sjaal hoeven dan nog niet, maar met die harde wind is het denk ik niet overbodig.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dankje wel voor de antwoorden! denk dat we toch maar eens gaan kijken naar een skipak. Is het dan verstandig om maat 80 of 86 aan te schaffen? Hij zit nu al even in 74 :) En sommige shirtjes al in 80. Zou zonde zijn als het toch wat te klein is.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb er laatst eentje bij Lidl gekocht voor 10 euro. Ze doet er maar 1 seizoen mee. Maar heerlijk op de fiets. Ze draagt vaak leggings. Dat vind ik te koud voor buiten. In haar wagen heeft ze gewoon een voetenzak met haar winterjas.

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb dezelfde voetenzak, nooit een skipakje gebruikt,de zak sluit goed af bij de beentje dus warm genoeg en onze dochter had gewoon een dik vest of jas aan dus warm genoeg..

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oké, hoe oud was je dochtertje toen ?? :) Ivan is natuurlijk nog veel te klein voor deze voetenzak dus je kunt hem niet goed afsluiten. Als we die bovenste flappen dicht doen dan komt het over zijn gezichtje heen dus we moeten die wat naar beneden doen. Hierdoor ontstaat er ruimte bij zijn middel, dit is dus niet goed afgesloten hierdoor. Lijkt mij niet bepaald warm als het -5 is??????? :D

20. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    @mam1991 de maat is lastig inschatten hier is dochter bijna twee en draagt 80-86 dus ik zou zeggen 80, maar waarschijnlijk heb jij n groot kereltje :)

Deel Deze Pagina