Jongste bijna jarig, geven jullie je andere kindjes ook wat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Isis26, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Zoals de titel al zegt wordt mijn jongste bijna 1! Nou is mijn andere zoon 2,5 jaar en als die een cadeautje ziet wordt hij helemaal blij, vooral na sinterklaas. Ik denk niet dat hij begrijpt dat mijn jongste dan een cadeau krijgt en hij niks.

Hoe hebben jullie dit opgelost. Gewoon ook wat aan mijn oudste geven?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou niet aan de oudste ook wat geven. Hij moet gewoon leren dat hij niet altijd ook een cadeautje kan krijgen. Wil je anders als de oudste jarig is dus ook gaan invoeren dat de jongste ook een cadeautje krijgt? Wat is dan nog het idee achter een cadeau geven voor de verjaardag? Dat is er m.i. dan dus niet meer, want de ander krijgt dan ook een cadeau. Dus nee, ik zou er echt niet aan beginnen hoor. Het is nou eenmaal niet altijd feest.

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee, hebben wij niet gedaan. Alleen de jarige krijgt cadeautjes.

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Maar ik zit dus met het punt dat mijn oudste niet te jong is om het te begrijpen. Hij is net 2,5 jaar?

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat je ze met 2,5 best zoiets uit kan leggen. Ze snappen meestal meer dan wij denken. En aan de andere kant...als je hem daarom maar een cadeautje gaat geven gaat hij het natuurlijk nooit snappen (bij wijze van natuurlijk).

6. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Ik denk dat het al helpt als je hem mee laat helpen met uitpakken. Dat vinden ze meestal ook geweldig. En inderdaad, ze snappen meer dan je denkt.

7. kimr1

kimr1 Bekend lid

Aug 13, 2008
    545
    0
    16
    Ik heb mijn oudste toen de jongste 1 werd erg betrokken met het kadootje. Ik heb het samen met haar gekocht, ingepakt en toen verstopt.En haar goed uitgelegd dat het voor haar zusje is omdat ze bijna jarig is.
    Ze was toen 2 jaar en 8 maanden. Ze snapte het heel goed.
    Op de verjaardag heeft ze het kado aan haar zusje gegeven en meegeholpen uitpakken.

Ik vind dat ze moet leren dat als zij jarig is, dat zij dan kado's krijgt en dat als haar zusje jarig is, haar zusje dan kado's krijgt.

De rest van het bezoek komt toch ook niet met 2 kado's?

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij de vorige reacties.. en daarbij: Dat de cadeautjes voor de jongste zijn, wil niet zeggen dat de oudste er niet mee kan/mag spelen ;) .

En je kan je oudste ook uitleggen, dat als hij 3 wordt - dat hij dán cadeautjes krijgt. Ook al is er nog geen tijdsbegrip ;) - het is wel een soort van duidelijkheid.

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Je kan idd laten helpen met samen uitpakken en samen spelen ermee... zo voelt ie niet direct dat t alleen voor de kleine bedoeld is. Samen delen samen spelen toch? :)

Ikzelf had wel een kleinigheidje gekocht voor zoonlief wat ie leuk zou vinden, al is t iets van 3 euro... als ie 4 is gaat ie t vast goed snappen hoe t zit en kan ik t uitleggen en afbouwen. Nu met 2,5 ( mijn zoontje ook) verwacht ik niet dat ie t geheel zal snappen.

succes! en alvast gefeliciteerd :)

10. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Ik koop samen met de oudste een cadeautje voor de jongste. En andersom. Dus in naam van de jongste een cadeautje voor haar grote zus. Ze vraagt al twee weken wanneer we nu een cadeau gaan uitzoeken voor haar zusje. Ik laat haar dan wel uitzoeken wat ze wilt ook al is het iets wat ik nooit zou uitzoeken :). Ze is wel wat ouder maar ik zou de oudste er bij betrekken en een soort van geheimpje/verrassing van maken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hahaha, toen Lisa 1 werd mocht Eva een cadeau voor Lisa uitkiezen en het werd een..... vergiet :D. Nu spelen ze er leuk mee in hun keukentje :).

Hier alleen cadeautjes voor de jarige. Dat snappen ze met 2,5 jaar echt wel. Maar hier wordt er altijd samen gedeeld, dus zo sneu is het niet. Op Lisa's cadeau van ons (loopauto) heeft de eerste weken vooral Eva gezeten, die vond het helemaal geweldig en Lisa had het toch niet door.

12. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het zeker niet doen! En met 2,5 snappen ze dat echt wel. Of krijgt hij ook kado's als jullie zelf jarig zijn of als je elders op verjaardag gaat? Onze vrienden moeten voor hun dochter van 4 altijd een kado geven als ze ook aan iemand anders een kado geven, en dat wil je echt niet!

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Met 2,5 snappen ze dat best wel hoor. De oudste was net 2 toen de jongste werd geboren en haar heb ik voor de geboorte een aantal keren verteld dat mensen cadeaus voor de baby zouden meenemen. Dat wist ze dus gewoon en daardoor reageerde ze ook super verrast als mensen ook iets voor haar bij zich hadden :)

Share This Page