Hallo dames Ik ben begonnen met inkopen doen voor ons kleintje die we in maart verwachten. Ik vroeg me af of ik dan ook een skipakje nodig heb. Dus zo'n warm, gewatteerd alles in 1 pak om naar buiten te gaan. Ik denk eigenlijk niet want tegen de tijd dat ik meer naar buiten zal gaan is het al echt lente. Ik heb al wat warmere pakjes/overalls, is dat voldoende in combinatie met een jasje en warm dekentje?
Nee, zou ik niet doen. Zeker omdat je dan ook de maat moet gokken. Hier een november kindje. Hield zich prima warm in de MC met een jasje en maxicosi voetenzak. In de reiswieg ook jasje en dekentjes. Soms een extra wikkeldeken.
Nee. Hier ook een maart kindje en als ik met d'r naar buiten ging dan had ze rompertje met lange mouwen + truitje + (dik) vestje + maxi cosi voetenzak in de maxi cosi/dekentje + omslagdoek in de kinderwagen.
Nee, idd hier ook een maartkindje en voor hem heb ik ook geen gewatteerde pakjes gebruikt, gewoon normale kleren en evt. extra dekentje over. Maar toen werd het ook al heel snel warm en lente.
Daar zat ik ook over na te denken idd... Maar tis zonde om voor max 4 weken (mocht het wel koud zijn) een skipak aan te schaffen... Dus doe ik dit ook gewoon met warme kleertjes, vestje, jasje, dekentje...
nee hoor niet nodig. Ik heb een kindje van Januari dit jaar en ook nooit gebruikt. Het is namelijk ook helemaal niet praktisch en een enorm gehijs om de kleine erin en eruit te krijgen. Vaak vallen ze al wandelend in slaap en als je ze dan even binnen "parkeert" worden ze wakker van de warmte. Dan kun je beter extra dekentjes gebruiken zodat je het makkelijk af kan doen als je binnen komt.
hier januari kindje dit jaar.. toen ik was bevallen en naar buiten mocht ging het vriezen en heb gewoon een dik vestje als jas gebruikt en dan wel een fleece mutsje eronder.. en had dan gewoon romper lange mouw en dan shirt lange mouw erover. dan gewoon lekkere dikke deken in de kinderwagenbak met fleece wikkeldeken en anders is de mc voetenzak ook warm genoeg
Zelfs mijn decemberbaby heeft maar 2 x zo'n berenpakje aangehad. En toen hard de kast ingegooid omdat het veel te warm was.. Hij kon van geen kant zijn warmte kwijt. Het is makkelijker om een extra vestje/truitje/jasje aan te trekken..
Wij krijgen een januari-baby en ik heb wel al een aantal keer met zo'n gewatteerde overall in mijn handen gestaan, maar ik weet het niet... Ik heb namelijk twee relatief dikke vestjes, een wikkelcapeje en ik krijg nog een heel dikke wikkeldeken. Dan maar wat laagjes over elkaar .
Mijn dochter is in februari geboren (toen was het -20) en ik heb een skipakje echt niet gemist; buiten in de kinderwagen gewoon lekker inpakken met een wikkeldekentje etc, in de maxicosi fijn in een soort voetenzak + zonodig nog een dekentje erover. Skipakje lijkt me met zo'n kleintje vooral lastig eigenlijk... Dekentje oid is heel makkelijk weer weg te halen als het toch te warm wordt, skipakje moet je helemaal uit gaan trekken etc, dat zie ik mezelf niet doen onderweg.
Ik verwacht ook een maartbaby en denk er ook over om een warm pakje aan te schaffen voor in de draagzak (Beco Gemini). Een jasje alleen zal niet genoeg zijn, in de drager kruipt hun broekje gemakkelijk omhoog en krijgen ze last van koude onderbeentjes en voetjes. Ik kan ook 2 broekjes over elkaar aandoen (legging of kousenbroek en dan het broekje erover) of is dat een beetje raar? Of de beentjes bij in mijn jas steken? Hmm, ik weet het nog niet. Zo'n mini berenpakje is wel schattig maar misschien toch te warm? Hoe kleden andere mama's hun baby in de draagzak/draagdoek?
Bij de zeeman is een soort ski/voetenzak voor 15. Zelf komt onze baby ook begin maart en heb wel een skipakje, maar deze was maar 5 in de aanbieding bij de Lidl destijds...
Ik heb mijn middelste in zo'n berenpakje gehad, die is van sept. in de wintermaanden in berenpak in de doek, dan kon ze over mijn jas geknoopt worden. Inderdaad fijn voor de beentjes ed. Nu ben ik in maart uitgerekend, nog geen berenpak/skipak aangeschaft. Zo'n kleintje knoop ik toch nog met de beentjes in de doek. Voor in de wandelwagen zou ik inderdaad geen skipak aanschaffen.