skipakje of jasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij verwachten in November onze kleine. Maar we denken eigenlijk allemaal dat het Oktober gaat worden. Aangezien het dan winter is en erg koud zal zijn zat ik te denken aan een skipakje of warm jasje.. Alleen het jasje dat ik op het oog heb is kleinste maat 4-6 maanden of 7-9 maanden. Of nog groter.. Wat zouden jullie doen? In principe denk ik dat de 4-6 maanden wel moet lukken omdat hij heel erg gewatteerd is en er toch dikke kleren onder gaan. dan gaat die denk ik precies passen in januari..

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Pasgeboren baby met skipak lijkt mij niet fijn. Ze liggen toch in de kinderwagen onder een deken of in maxi cosi met voetenzak of wikkeldeken. Ons zoontje is van oktober, wij hadden altijd een vestje en mutsje en verder gewoon dekentjes of een voetenzak.

Een echte winterjas heeft hij zn tweede winter pas aangehad.

3. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het ook niet eerlijk gezegd. Sommige zeggen dat het juist wel erg handig is.. Andere zeggen juist weer totaal niet..

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoor inderdaad dat sommige mensen een skipak heel handig vinden maar zelf vind ik een dik vestje fijner. Wij hebben een gebreid en gevoerd vestje gebruikt in maat 62 en dat ging prima (6 pond bij geboorte, heeft het de hele winter gedragen). Verder een voetenzak in de maxi-cosi en in de wagenbak een deken.
    Ik had ook zo'n berenpak gekregen maar vond het een hoop gedoe eigenlijk.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

In oktober winter??? Je bent gek :p haha is dan nog veeeel te warm voor een winterjas en vooral een skipak.

Ik zou voor die maanden een dik babyvestje/jasje kopen en voor in de maxi cosi zo'n wikkeldoek of een voetenzak. Dat is dan warm genoeg :)

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En ik zou voor januari écht wachten... Lekker in december in de sale kijken wat je fijn vindt, en welke maat je nodig hebt.

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    met een beetje geluk hebben we echt kou in dec / jan / feb en zelfs maart

ik heb 2 sneeuwbabys 1 in maart! op 2e paasdag en toen sneeuwde het.
    en 1 in januari.

mijn man is 26okt jarig en dan zitten we soms nog buiten.

ik zou gaan voor een vestje en dat jasje wat je leuk vind past dan mooi in dec ;)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zou absoluut geen skipak doen. Vind ik meer voor grotere kinderen. Met koud weer op de fiets of slee.
    Ze liggen normaal lekker warm onder een deken in de wandelwagenbak. De maxicosi is een autostoel dus daar zit een kind alleen in van en naar de auto en tijdens autorit. Daar heb je geen skipak voor nodig. In de auto te warm en voor korte stukjes van en naar de auto voldoet een dekentje over de beentjes prima.
    Zou ook geen winterjas kopen voor oktober. Zo koud is het dan nog niet.

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gewoon lekker in pakken in een zacht jasje. Ze hebben een romper aan, truitje erover, jasje aan en nog een deken van de wandelwagen. Zou absoluut geeb dik winterjasje of skipak pakken, hoogst oncomfortabel voor die kleine.

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Is dat zo? Ze is uitgerekend in november... Ze denkt zélf dat ze in oktober wel zal gaan bevallen, maar wat als ze overtijd loopt? Dan is het kindje 1 of 2 maand in december, ik denk dat een jasje van 4-6 maand érg ruim zal zijn ;)

Bovendien weet je niet hoe zwaar je kindje is bij de geboorte, of hoe snel het zal groeien... Een heleboel onzekere factoren. Ik zou wachten met kopen.;)

11. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha oktober winter.. ik bedoelde eigenlijk dat de winter er dan aankwam.. dan kan die in december wanneer die 2 maanden is het skipakje aan..

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik dacht het al stond er alleen grappig haha.

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even terugkomend op mijn vorige post, mijn dochtertje is van eind december dus het was meteen al goed koud ;).

14. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Hier de lodger bunker in de kinderwagen in t begin met vestje daarna zonder.vestje ... Echt.ideaal ... Een echte jas loop.ik wel in de sale ;)

15. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda

als ze tm nov draagt zal t in jan feb vast wel passen , afgaand op wat ze verteld mbt dik gewatteerd.

hier past t meteen waarschijnlijk want ik kreeg en krijg weer een 10 ponder haha

16. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eruit dat ik hem in ieder geval wel ga aanschaffen. Nu hebben ze 4-6 maanden en 7-9 maanden. Maar er zit ontzettend weinig maatverschil in.. Heb met mijn moeder ook al eens overlegd. Zij zegt dat ik beter voor de 7-9 maanden kan gaan aangezien je de mouwen op kan rollen. En er verder maar een paar cm verschil in zit. Wat zouden jullie doen?

17. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda
    4-6 mnd

een dikke jas oprollen zit voor geen meter.
    en 4-6mnd is al aan de ruime maat waarschijnlijk.

18. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda
    een paar cm is veel hoor op een baby van zo'n 50-56 cm groot ;)

19. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht dan kan hij er wellicht wat langer mee doen.. maar je hebt gelijk als hij hem al eens kan dragen van november tm maart zou dat al heel netjes zijn.

20. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar aangezien er waarschijnlijk toch nog dikke kleren onder gaan twijfel ik wel een beetje.. maar denk dat ik het er gewoon op ga gokken.

Deel Deze Pagina