skipakje of jasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Vestje kopen. Skipakje is echt niet handig voor die kleintjes en irritant om elke keer aan en uit te doen. Ze liggen toch al lekker warm in een voetenzak/en/of dekentje,

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik Had een berenpakje en een skipakje. Ik vond het superhandig. Afgelopen jaar was het onwijs koud. Koudste winter ooit, met alleen maar sneeuw. Hier geboren in december en zelfs nog aangehad tot begin maart, vanwege de strenge winter. Ik vond het een prettig idee dat hij het niet koud had buiten, lekker goed ingepakt.

Een deken hoefde soms niet eens. En als ik dan een winkel in was, deed ik ik het jasje alleen open, zodat hij wel met de voetjes en armen er nog inzat.

Het is heel persoonlijk. Ik vond het wel handig alles in 1.
    Nu hij groter is vind ik een jas beter en hoeft hij ook niet meer zo dik ingepakt, want hij kan beter zijn temperatuur vasthouden, maar in het begin is het nog zo onregelmatig en zijn ze nog zo klein.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze oudste is een januaribaby en wij hebben geen winterjas gebruikt. We hadden een aantal lekkere gevoerde vestjes voor hem met een warme voetenzak in de maxi-cosi en dekentjes in de reiswieg.

4. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja precies zo denk ik zelf ook..als die het van november tm maart kan dragen zou perfect zijn. maar mag k vragen in welke maat je hem had aangeschaft? het skipakje dat ik wil halen hebben ze in 4-6 maanden en 7-9 maanden.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vergeet niet dat het in oktober ook zo nog 20 graden kan zijn, dus pin je niet teveel vast op het idee dat het dan winter is. Sneeuw en ijs komt doorgaans pas in januari/februari. Maar uitzonderingen zijn natuurlijk altijd mogelijk.

Een pasgeboren baby een skipak aantrekken is een redelijke uitdaging hoor ik van velen. Ik zou voor makkelijk gaan... en een jasje/vestje doen met een deken/maxicosi-zak etc.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Hier hetzelfde eigenlijk, die voetenzak zat ie zelfs regelmatig met blote voeten en alleen een truitje aan (hij was toen wel 3-4 maanden hihi)

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik gebruikte de voetenzak voor de maxi cosi in de kinderwagenbak. Heerlijk warm, dochter had dan gewoon een vestje ofzo aan (en muts op) en lag dan lekker warm in de wagenbak. Zon dikke jas of skipak is helemaal niet fijn om aan te doen bij zo'n kleintje. Een skipak is ook nog heel onhandig als je onderweg de luier moet verschonen.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ën bijkomend voordeel van een voetenzak is dat ze er heel lang inkunnen. Je kan er de hele winter gebruik van maken.

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    even over de maat..

ik zou echt gaan voor de 4 tot 6 maanden.

de 7 tot 9 maanden ga je namelijk niet gebruiken.
    mouwtjes oprollen is echt geen gezicht als het om een winterjasje gaat en is ook nog eens vrij lastig met die kleine handjes erin.

en laten we uit gaan van november. stel je kindje word op 1-11 geboren dan is je kindje op 1 maart pas 4 maanden.
    officieel zou je kindje er dan pas in passen

en het is echt wel een verschil hoor een kindje van 4 maanden en 7 maanden.

daarom zeg ik 7 maanden is te groot dan doe je hem niet aan want dat is geen gezicht. en volgend jaar is ie te klein.

het is altijd lastig kleertjes op de groei te kopen maar bij deze zou ik echt niet de grote nemen.
    zou zeker wel een jasje erbij doen. heb ook een november kindje en er komt nu weer 1. ik ga zo'n lekker borgvestje halen van Z8 voor deze kleine spruit en heb voor in het begin een reversible vestje van prenatal.

mijn ervaring is in deze periode dat je niet hel erg veel naar buiten gaat als het koud is.
    en als i kde kids naar school breng ligt ze in de kinderwagen. kruik erbij en klaar

10. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Bij C&A hebben ze newborn jasjes/dikke vestjes. Hier hingen hele leuke neutrale maar ook blauw of roze :)

Deel Deze Pagina