wat is nu een goede uitzet "lijst"

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door joseetje26, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal... word een beetje moedeloos... alle lijsten wat je nodg hebt voor je uitzet zijn verschillend... van de prenatal... babydump... hema.... etc.... ben het spoor bijster en het zijn allermaal lijsten van "commerciele winkels"er is toch wel een lijst ergens niet gericht op de verkoop maar gewoon echt wat je moet hebben?

wie weet waar?

xxx jose

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb zelf de lijst van de babydump redelijk gevolgd, en hier op de site een beetje gekeken wat je niet, en juist wel nodig hebt.

Misschien kun je hier even een lijst overtypen, zodat wij aanvullingen kunnen geven en kunnen zeggen wat je in principe niet nodig hebt....

Ik heb me ook rot gezocht, maar nergens een écht goede lijst gevonden, waar alleen maar dingen op staan die je zeker nodig hebt.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een lijst van je kraamzorg bureau?

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    staan ook dingen op die je dus niet of nooit gebruikt

ik heb dus een borstkolf aangeschaft nooit gebruikt.....aangeschaft op advies kraamzorg omdat ik borstvoeding wilde geven....
    magnetronsteralisator...ging makkelijker in een pan water

het 3 delig bed advies 1 laken op bed 1 in de was en 1 in de kast..... heb je een droger laat er dan maar 1 vervallen hoor...

en zo kan ik nog wle meer dingen bedenken die ik achteraf zonde vond dat ik ze heb aangeschaft......

suc6 met kiezen

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wieg of ledikant (spijltjes 6 ... 7 cm)
    Aankleedtafel + kussen
    4 kussenhoesjes of handdoeken
    Bad + standaard, eventueel een tummy-tub
    Luieremmer of pedaalemmer met zakken (bij gebruik van weggooiluiers)
    Moltonmatrasbeschermer
    Klein zeiltje
    3 bovenlakens
    3 onderlakens
    1 deken dubbelgevouwen
    6 rompertjes van verschillende maten
    4 pakjes
    Jasje / Mutsje
    9 à 12 hydrofielluiers
    6 hydrofiel washandjes
    10 à 12 spuugdoekjes
    Weggooiluiers of 24 katoenen luiers
    Doekjes om de billetjes schoon te maken
    2 kruiken (naadloos met schroefdop)
    Kam en borstel
    3 babycapes
    Zalf voor de billetjes, zeepvrije wasgel
    Verzorgende of medicinale badolie

deze komt van mijn kraamcentrum en ik vind hem vrij compleet.
    Natuurlijk, sommigen dingen zou ik anders doen. Meer hydrofielen. En die lakentjes; tja, 3 of 2.. 1 extra setje is nooit weg. Nu wij het campingbedje gebruiken (visite enzo), zit daar standaard 1 lakensetje bij. 2 kruiken; tja, ik zou er 1 halen en 1 lenen als dat lukt en anders indien nodig je man er op uitsturen voor een 2e.. Het is vaak niet nodig.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Er missen ook nog wel wat dingen, die ik wel gebruik.

Even denken, wat ik nu zo snel weet:
    - box + boxkleed
    - maxicosi + voetenzak/lakentje/shelter/etc. (iets om de kleine warm te houden)
    - thermometer
    - eventueel badthermometer (zelf gebruik ik die nooit)
    - idd meer hydrofielluiers, 12 is érg weinig. Wij hebben er 36.
    - pakjes en rompers zijn ook wat weinig, maar die heb je idd zo bijgehaald als je weet hoe groot hij/zij is.
    - jasje zou ik zelf ook niet kopen, wij gebruikten wat dikker vestjes (vind ik zelf fijner als ze nog zo klein zijn)
    - nagelschaartje/knippertje
    - flesjes + spenen (ook bij borstvoeding)

Hmm, dan zijn er nog wel wat dingen die ik zelf ook zeker in huis zal halen, maar die je niet per sé nodig hebt.
    - wipstoel (die ook helemaal plat kan, voor als ze nog heel klein zijn)
    - babygym
    - mobile (voor in de box)

Pff, ik vergeet nog wel wat hoor, dus ik ga nog even verder denken.

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Misschien heel maf, maar schaf ook wat nieuwe katoenen onderbroeken aan. Ik mocht alleen katoenen aan na de bevalling, maar ik had er alleen met gaten in of "tenten" zeg maar. Ik schaamde me best wel, haha. (hoewel, mijn kraamzorg en ik hebben er wel om in een deuk gelegen)

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Misschien heel maf, maar schaf ook wat nieuwe katoenen onderbroeken aan. Ik mocht alleen katoenen aan na de bevalling, maar ik had er alleen met gaten in of "tenten" zeg maar. Ik schaamde me best wel, haha. (hoewel, mijn kraamzorg en ik hebben er wel om in een deuk gelegen)

9. Linda86

Linda86 VIP lid

:) :) Ik vond zelf boxers juist wel handig, omdat daar het kraamverband goed in past. Gelukkig dat mijn moeder mij er op attendeerde, want ik heb zelf alleen string + hipster, dat gaat een beetje moeilijk ;).

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wat ik zeer overbodig vond maar die vaak wel op lijstje staan... al die potjes en bakjes die je vaak samen kan kopen met het babybadje... stonden hier echt stof te happen.
    badthermometer heb je ook niet nodig.. je kan met je elleboog prima aanvoelen hoe warm water is.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben twee kruiken en nooit gebruikt. Ons dochtertje is in de zomer geboren en was gelijk goed op temperatuur.
    Navelbandje heb je ook niet meer nodig. Het naveltje droog op aan de buitenlucht.

12. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het idee dat die uitzetlijsten meer een commercieel doel hebben dan dat ze worden gebruikt voor datgene waar ze voor bedoeld zijn. Een groot deel van de artikelen die op die lijsten staan heb je meestal niet of nauwelijks nodig

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik vond die van de kraamzorg wel fijn. Heb alleen geen kruiken gekocht, maar geleend. Sara werd met 30 graden geboren, dus kruikjes heb ik nooit gebruikt. Verder kun je van hydrofielluiers en spuugdoekjes nooit genoeg hebben.

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja ik heb er ook nog even wat onderbroeken/boxers bij gekocht.
    had ook alleen maar met gaatjes enz erin.
    hihi
    kuss

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dank jullie wel meiden... heb nog even de envelop van kraamzorg opgezocht ( het lijkt nog zo ver weg dus ik had hem opgeruimd) maar daar zit inderdaad een goede lijst in... en verder schrijf ik hier inderdaad ff een paar dingenetjes van over van wat ik hier lees

gr Jose

16. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
  17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Het hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer je kind wordt geboren. Die van mij was 30 november uitgerekend, dus ik had wel twee kruiken en een jasje nodig. Maar in de zomer kan je bijvoorbeeld wel alvast zonnebrand in huis halen.

Op mijn lijsten stonden ook heel veel 'wasspullen', bijna de hele lijn van zwitsal werd aangeraden. Maar uiteindelijk gebruik ik alleen wasgel, badschuim, soms shampoo (hij heeft bijna geen haar) en olie om in te smeren na het badderen. Maar ik heb ook een hele hoop andere dingen in huis gehaald die ik helemaal niet gebruik (bodylotion, zinkzalf enzo). En als je nog zoiets nodig hebt, is het ook zo gehaald. Bovendien krijg je met al die babydozen vaak ook allerlei proefjes waar je eerst wel mee vooruit kan. Als je het dan fijn spul vindt, kan je het later nog kopen.

4 waskussenhoezen vind ik ook onzin. Twee per verzorgingskussen lijkt me voldoende (1 in de was, 1 om het kussen).

Zelf heb ik een leuke mand aangeschaft om de luiers in te doen, voor naast het kussen.

Een bedzeiltje heb ik niet, trouwens.

Oja, bij de kruiken moet je ook kruikenzakken hebben. Ik had zelfs twee setjes gekocht, maar dat is onzin. Per kruik gewoon 1 zak. Tegen de tijd dat je moet wassen, zijn ze al niet meer nodig.

En spuugdoekjes.

Neuspeertje vind ik ook wel handig.

Navelbandjes heb je inderdaad niet nodig!

Luiertas.

Ikzelf vind de magnetronsterilisator juist wel handig, maar kan je ook later aanschaffen.

Ik heb trouwens pas een kolf gekocht na de geboorte, omdat ik niet wist hoe het zou lopen. En ik had van tevoren ook maar 1 flesje, omdat ik bv wilde geven. Ik zou ook niet meer doen, want sommige flessen blijken achteraf niet handig en dan zit je met een hele verzameling.

Naja, shopse!

Wat betreft setjes lakens etc.: denk eraan dat je ook iets voor in de kinderwagen moet hebben. Daar heb ik ook een molton-hoes, en een onder- en bovenlaken, plus dekentje. (Bij mijn kinderwagen zat trouwens ook een dekbedje, dus let daarop.)

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oja das een goede tip ja.... ook iets voor in de wagen..

xx jose

Deel Deze Pagina