Kindje kan niet meer in badzitje, wat nu?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Fairy Tale, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Ik durf mijn zoon niet meer in het badzitje te badderen omdat hij omhoog komt of omdraait. En ik hoorde van mijn broer dat je deze na 6 maanden ook niet meer mag gebruiken.

Maar Nick kan nog niet zelfstandig zitten. Hoe moet ik hem nu in bad doen? Ik vind badderen toch handiger dan douchen, omdat ik dit alleen kan doen.

Hoe doen jullie dit? Moet ik hem op de badbodem neerleggen en een heel klein laagje water in bad doen?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zou je hem niet in een badstoeltje kunnen zetten en dat je hem dan zolang ondersteunt totdat hij wel zelf kan zitten? Het vasthouden dient dan om zijn ruggetje te ondersteunen, maar mocht hij je ontglippen omdat hij te glibberig is, dan heb je het stoeltje nog voor het geval dat?

Wij hebben hier tijdelijk een badmatrasje gebruikt. Daar legden we Lucas dan op en hadden we ook onze handen vrij. Maar deze mag je maar gebruiken tot 8kg, dus ik weet niet of dat nog zin heeft.
    Of een tummytub, daar kan ie ondersteund in zitten (lekker opgevouwen) en heb je ook je handen vrij...

En anders met z'n tweeën in bad? Maar dan kun je het idd niet alleen doen, dat is dan wel weer lastig.

Liggend in een laagje water zou ik zelf niet zo gauw doen denk ik. Waarschijnlijk duurt het niet lang voordat je kindje gaat rollen (als ie dat al niet doet) en dan wordt het meer waterworstelen dan lekker badderen, denk ik :)

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Haha ja hij rolt al een tijdje alle kanten op, daarom twijfelde ik ook zo.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zet Ayla gewoon al zittend in het badje en houd haar dan vast. Liggen wil ze niet meer en op deze manier kan ze gewoon lekker in bad en een beetje op het water slaan en proberen de badeendjes te pakken enzo.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik deed het wel liggend met een klein laagje water of ik liet ze zitten en hielp hen daarbij, dus vasthouden, klopt dat het dan even een periode wat onhandiger is

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik weet niet of je zoontje al een beetje zelf kan zitten maar voor mijn zoontje heb ik een ander badzitje gekocht
    Prenatal |
    misschien dat het iets voor je is??

7. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik ga dit ff volgen want xavi kan ook bijna niet meer in zijn badzitje

8. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik legde een handdoek op de bodem met een laagje water. Daar legde ik mijn dochter op. Handdoek is lekker zacht en voorkomt glijden.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik legde Sil altijd gewoon in een laagje water. Hij vond het zo lekker dat hij toch wel bleef liggen terwijl ik hem waste. Ik gaf hem dan ook een bekertje oid om zelf mee te spelen. Dan hield hij het altijd precies lang genoeg vol. Zodra hij begon te draaien en rollen was het eigenlijk altijd alweer tijd om te gaan afdrogen.
    Ik zou het dus gewoon eens proberen. Wie weet valt het reuze mee! ;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Deze past niet in alle babybadjes trouwens. Had ik ook gekocht voor het babybadje (van de hema) en dat ging dus niet. Gebruik hem nu wel in het grote bad.

@ts: kun je je kindje niet gewoon liggend vasthouden? Dus ene hand onder het hoofd en dan het armpje vasthouden en de andere vrij om te wassen. Dan ligt ie met de kont op de bodem.

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hij gaat al een tijd in het grote bad omdat ie in zijn kleine badje echt de hele kamer nat trappelde! Die badring zou ik idd eens kunnen proberen! Hij zit inmiddels ook in zijn kinderstoel. En die tip van die handdoek vind ik ook een goede!

12. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier heb ik ook een keer een topic over geopend ;)

Mijn dochter gaat sindsdien in het ligbad, op haar rug op een antislip matje. Klein laagje water. Ik vond het eerst eng maar het gaat prima!

Ze kan sinds 8 mnd los zitten maar ben erg blij dat ze nog liggen wil in bad. Ze wil dat nl bijna niet overdag. (kruipt ook nog niet.)

Rollen in bad doet ze niet, ze schijnt het te merken dat dat niet kan. Ik gaf eerst ook een bekertje maar ze smijt haar gezicht/mond vol en schrikt dan heel erg. :( Ze heeft nu geen speelgoed en plonst alleen lekker, en op de buik slaan.

13. Beetje late reactie misschien, maar ik wilde nog even ingaan op je opmerking dat je hem graag in bad wil doen omdat douchen met je kleine niet alleen gaat.
    Er is een simpele manier om wel alleen met een uk te douchen; als je jezelf eerst zover uitkleedt (en dan even een badjas aan ofzo), daarna je kleine. Dan samen douchen en zodra hij klaar is kan je hem in een wipstoeltje zetten dat je hebt klaargezet, met een badcape/handdoek erin, nog een lekker dikke handdoek over hem heen leggen. Dan kan je zelf even rustig verder douchen en afdrogen, daarna droog je je kind af. Werkte hier altijd erg goed; terwijl ik dan nog douchte keek Jelle altijd tevreden toe.

14. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Fairy Tale,

Toen mijn dochter niet meer in het badje pastte, ging ze altijd met papa onder de douche staan. Hij ging haar dan wassen en ik haalde haar eruit om haar weer aan te kleden. Dit hebben we ongeveer tot 9 maanden gedaan. Want ze kon al met 8 maanden zelf zitten en met 9 maanden was ze nog zelfstandiger geworden met zitten.

Vanaf dat moment hebben we haar in onze bad gedaan. Liet haar zitten en gooide het water vol tot haar middel. En kon ze erin spelen. Ze werd zelfs daardoor nog leniger en vooral nu vindt het het geweldig. Ik laat haar een half uur spelen en daarna was ik haar en mag ze eruit. Ik zit er alleen bij :)

Leg er trouwens altijd een anti-slip mat onder.

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zelf ondersteunen maar ik gebruikte nooit bijna het badje haha. tip lekker samen douchen wipstoel met badhandoek in de badkamer zetten zodra hij klaar is lekker inwikkelen en zelf verder douchen en aankleden en dan je zoontje. hier gebruik ik het badje nu wel veel zet ikbij me in de douche met wat speeltjes

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

zo doen we het hier ook. Groot succes :)

Deel Deze Pagina