hallo dames.. ik heb een dochtertje van bijna 3 weken oud. ik maak na de fles van 11 uur altijd nog een kruikje voor haar, maar ik was me nu aan het bedenken tot welke leeftijd dat dit moet en aangezien het koude weer?? is het met kruikje niet te warm? mijn andere dochter is van maart dus die had al heel snel helemaal geen kruikjes meer... groetjes muizz
ons meisje is nu 4 dagen oud en heeft geen kruikjes nodig gehad. kruikjes hoeven niet meer wanneer de kleine zichzelf goed op temp kan houden.
Ik zou gewoon een paar keer haar temperatuur opnemen na een slaapje. Als haar temperatuur goed is, zou je het eens zonder kruikje kunnen proberen. Dan ook weer tempen natuurlijk. Dan zie je gauw genoeg of ze zonder kan.
Hier doe ik het af en toe nog, als het 's nachts echt koud wordt. Mijn kleine weegt al meer dan 6 kg, dus ze kan zichzelf goed warm houden. Maar merk gewoon dat als ze het 's nachts koud heeft, ze eerder wakker wordt en dat ze met een kruikje net wat langer doorslaapt.
Ik heb het gebruikt tot zoonlief een echte regelmaat in slapen kreeg...tot 2,5 mdn ofzo...badje, drinken en dan in een lekekr warm bedje... Nu slaapt ie al als ie zn bed voelt, dus kruikje is niet meer nodig...
meisje kon zich heel slecht warm houden (dysmatuur), met een maand of 2 was de lichaamstemperatuur stabiel en ben ik gestopt. Ze ging wel ineens slecht slapen en na een week weer begonnen met de kruiken, ze sliep veel beter, had het dus gewoon koud. Ik ben uiteindelijk dus pas met 4 maanden gestopt.
Ik hang trouwens het slaapzakje wel over de verwarming, zodat zoonlief in een voorverwarmd bedje komt.
Wij gebruiken na de eerste week al geen kruik meer, nu mag de airosleeper weer in bed Zolang je kindje zijn temp. goed vasthoud hoef je geen kruik meer te gebruiken. Zelfde geld krijgt je kindje het anders veel te warm
Hier ook nog een lekker kruikje voor de nacht, en als ze in het badje is geweest verwarm ik haar kleertjes ook nog voor... Volgens mij is het vooral nu het koud buiten is heerlijk...