Hoi!! Mijn dochter wordt morgen 2 jaar en donderdag wil ik op de kdv trakteren. Wat vinden jullie hiervan: Een kuipje appelmoes met Fruit-tella dummy's. Te karig?
Ok. Wat je misschien ook kunt doen is die kleine doosjes van de Hema met verschillende snoepjes. Fruit snoepjes, rozijntjes, yoghurt snoepjes. En dan een toeter erbij of zo
als je het leuk aankleed, is dat kuipje appelmoes al genoeg maar het is maar net hoe je het inpakt etc vind ik...
Misschien is een knijpfruitje wel handiger en dan een klein speeltje erbij? Vind het niet te karig hoor, wat je uitgezocht hebt. Het moet wel leuk blijven allemaal.
Mijn zoontje is afg donderdag twee geworden en heeft vrijdag op kdv getrakteerd.Ik heb bij de ah van die leuke gekleurde zakjes gekocht die je aan de bovenkant kan dicht trekken en heb daarin voor elk kindje een belleblaas gedaan.....gekocht bij de zeeman en twee spekjes als snoepje en bij de bakker heb ik kleine krentenbolletjes gekocht en in het zakje gedaan.Op het zakje zit een kartonnetje en heb ik mijn zoontjes naam gezet met een 2,misschien is dit een idee.Krentenbolletjes vinden alle kindjes lekker en het is gezond....... gr
waarom karig? het hoeft toch niet altijd en en en te zijn? (oke, ik heb geen kind op school of kdv) kuipje appelmoes leuk versieren, dan is het toch ook goed? Vooral de aankleding zorgt er vaak voor dat het leuk is of niet. (bijv, geef je een "kale" appel, of maak je er een "bom" van dmv zwart papier erom, "vlammetje" erop en zo'n stokje sterretjes...)
Ik vind het niet karig. Wel vind ik Dummies niet zo geschikt voor kleine kindjes (omdat het snoep is, maar vooral ook omdat het van die kleine harde dingetjes zijn) ...maar dat is mijn mening. Ik zou dan eerder voor rozijntjes of, als je per se snoepjes wilt, voor zachte snoepjes (bv. die schatkistjes) gaan. En het leuk aankleden inderdaad.
Leuk toch? Ik vind het prima hoor, ik houd niet van traktaties met veel snoep. Ik had alleen een doosje rozijnen aan een harlekijntje geknoopt ik zal ff een fototje zoeken.
Knijpfruitje is vriendelijker voor de leidsters, dat kunnen alle kids vanaf 1 jaar zelf eten Dummy's zijn alleen voor de oudste peuters geschikt van boven de 3.5 ivm stikgevaar. Dan zijn rozijntjes oid inderdaad beter, dat mogen alle kinderen. Verder zeker niet karig hoor, meer dan genoeg!
Lijkt me zeker niet te karig. En ach, dummy's, ja het is snoep, maar wel geschikt vanaf 2 jaar...en meestal geven de leidsters dat dan mee naar huis (en appelmoes op het kdv) dus kunnen de ouders zelf beslissen of ze het geven of niet. Trouwens, ik werk zelf op het kdv, en wij geven de kinderen regelmatig yoghurt, vlaflip oid, en dat eten ze dan ook zelf. Dus denk dat een kuipje appelmoes ook best moet lukken..zeker vanaf 2 jaar