16-09-2006, 38 weken en 1 dag zwanger Drukke dag gehad, laatste dingetjes regelen.. Voelde me bij het opstaan al niet zo lekker.. Maar ja, wat moet dat moet.. Ergens zal er in dit proces iets fout zijn gegaan, want ik ben blijven hangen in een stressaanval en begon nogal door te draaien .. Nogal heel erg! Dat kind moest eruit en wel nu meteen! Ik kon niet meer wachten tot vrijdag de 22e, wanneer ik sowieso ingeleid zou worden.. 23:30 Met veel pijn en moeite kon ik naar het ziekenhuis komen.. De verloskundige daar was nogal chagrijnig dat ik haar met deze onzin zo laat kwam lastigvallen en nam mij totaal niet serieus. Ook deed zij geen enkele moeite te verbloemen dat dit het geval was.. Ik werd een uurtje aan de CTG gelegd.. Met de baby was alles gewoon goed, maar mijn toestand was zodanig dat ze me (heel verstandig!) toch maar opnamen en me de volgende ochtend in gingen leiden.. Na een slaappil heb ik toch redelijk geslapen.. 17-09-2006, 38 weken en 2 dagen zwanger 08:00 Godzijdank, ik werd naar de verloskamers meegenomen door een andere verloskundige dan die van de avond ervoor!! Nu had ik echt zin om ervoor te gaan.. 08:30 Na een praatje van een kwartiertje over het hoe en het wat werd ik getoucheerd en stelde de verloskundige vast dat ik GEEN ontsluiting had.. Wel was de baarmoeder enigszins verweekt en met veel pijn en moeite kon zij mij iets strippen. Daarna bracht zij een hormoonveter in, die het verwekingsproces zou moeten versnellen en weeën kon gaan veroorzaken.. Dat zou weer een infuus met chemische troep schelen.. 12:30 Krijg nou wat, ik kreeg weeën! Geen echte, want ik voelde ze maar laag.. Ze kwamen niet hoger dan mijn navel.. 15:30 Nog steeds diezelfde weeën, maar ze komen om de minuut en houden ruim anderhalve minuut aan.. Wat was dit akelig zeg, want ik wist dat ze niks deden!! 16:00 Oke, thats it, ik vroeg om een ruggenprik.. Maar.. Wie moest ik dat vragen?! Juist, die &^%$&$& van de avond ervoor!! Dit gaat een zware dag worden.. 17:45 Eindelijk, daar is die &^%$&$& met de gynaecoloog.. De gyn toucheerde me, maar constateerde geen ontsluiting.. Nee hehe, dat had ik ze zo ook wel kunnen vertellen! Maar ik kreeg dus ook geen ruggenprik!!!! Pardon?! Ik zou te weinig ontsluiting hebben om een ruggenprik te krijgen! Die dingen moeten toch ontsluitingsbevorderend zijn?! Nee, ik kreeg m niet punt uit. Goh wie zou dat nou hebben tegengewerkt?! Ik kon &^%$&$& inmiddels wel wurgen . Nou ja, ik kreeg wel een pethadineprikje, die de scherpe pieken van de weeën af moest halen. Vergeet het maar, de pijn werd nog steeds alleen maar erger en ik was gewoon apestoned van die rotprik dus kon me ook nog eens niet meer bewegen . 21:00 Ik lig al meer dan een uur weeën weg te schreeuwen . Schreeuwen, gillen, huilen.. De frustratie wordt me teveel.. Deze weeën doen niks en gaan niks doen, waarom wordt er niet naar me geluisterd?! Daar komt &^%$&$& weer aan!! Of ik niet zo wilde schreeuwen!!! Pardon?! Ik begon te huilen en schreeuwde: Ik kan verd*mme een hele hoop pijn verdragen, als die maar wat doet!! Deze weeën leiden nergens toe!! Er kwam een verpleegkundige bij en die is naar het anesthesieteam van die avond gegaan om te vragen of zij mij wilden helpen .. Hun reactie: Joh ik zou niet weten waarom niet! En bedankt he, &^%$&$&!!!! 22:00 Bij het anesthesieteam.. Die &^%$&$& prikte het infuus verkeerd (heb nu een hele blauwe arm, auauauau), in de andere hand werd een infuus WEL juist erin gejast, ik moest aan de CTG, vooroverhangend, terwijl ze me die ruggenprik plaatsten en ik ondertussen ook nog drie weeën weg moest puffen en dit allemaal op hetzelfde moment! Heb me nog nooit zo akelig gevoeld als toen!! Totdat die ruggenprik ging werken.. Ik heb me nog nooit zo heerlijk gevoeld als op dat moment..!!! (Intussen liep &^%$&$& stevig te zaniken tegen de verpleegkundige.. Ik moest niet zo zeiken, ik drong zelf aan op de inleiding, dan moest ik maar voor lief nemen dat het lang ging duren en dat het pijnlijker zou zijn, hoe had ik überhaupt het lef een ruggenprik te vragen enzenzenz ) 22:15 Getoucheerd, geen ontsluiting.. Ze konden er maar net bij om mijn vliezen te breken .. &^%$&$& bleef mekkeren.. We kijken het een uurtje aan, we houden je bloeddruk in de gaten blablabla.. Chagrijn.. 22:30 Ik heb persdrang! Ik belde dus met deze mededeling . 22:35 Daar is &^%$&$&!! Met een smerige grijns zei ze: Eens kijken hoe ernstig je ons voor de gek houdt! Ze toucheert, en . 22:37 ..ze kijkt .. Haar kop vertrok Ga maar persen! zegt ze! Zo, die zit, lelijke &^%$&$&!!!!! 22:39 Yashyra is geboren! Ik ben niet eens uitgescheurd en heb eigenlijk niet eens geperst, ik heb enkel mijn adem ingehouden! Mijn lijf deed de rest . &^%$&$& was ineens helemaal leuk en aardig, jaja die act komt een beetje te laat . Maar ik denk er al niet meer aan, kijk nou wat een prachtig meisje!! De nageboorte kwam om 22:52, dus het nageboortetijdperk duurde bijna net zo lang als mijn hele bevalling! Van nul ontsluiting totaan het moment dat Yashyra geboren was duurde het 24 minuten.. Ik vind het ontzettend jammer dat ik dankzij zon &^%$&$& negenenhalf uur met valse weeën heb moeten lopen, dat was totaal niet nodig geweest.. Maar nu zeg ik: Ik heb een bevalling van 24 minuten gehad, zonder pijn!! Wat daaraan vooraf ging is niet belangrijk meer..[/b]
Wat een verhaal! En wat een rot mens zeg... Pff. Maar gelukkig liep alles goed af en kan je nu van je kleine genieten!