Mijn laatste controle was prima, een week geleden. Mijn bloeddruk was120/85. Nu heb ik last van een soort drukkende hoofdpijn vooral als ik me inspan. Ik voel mijn hart dan snel kloppen. Ik ben erg bezorgd, zou dit een verhoogde bloeddruk kunnen zijn? waar zou ik dan nog meer aan moeten merken?
hoi, oofdpijn hoeft zeker niet per se van een hoge bloeddruk te komen. Een onderdruk van 85 is nog heel acceptabel hoor. Het ligt wel een beetje aan wat je laagste onderdruk is geweest. Het snel kloppen van je hart is een normaal verschijnsel in de zwangerschap, het heeft te maken met dat je lijf een liter bloed extra heeft aangemaakt en dat moet rondgepompt worden. Soms heb je dan echt hartkloppingen in je keel. Pa als je meer klachten krijgt (sterretjes zien, wazig zien, buikpijn, tintelingen in je vingers) dan zou ik weer contact opnemen met je verloskundige. Als je je zorgen maakt is dat ook een reden om even te bellen. Maar volgens mij is er nu niks aan de hand. Veel drinken kan helpen om de hoofdpijn minder te laten worden (2.5 liter per dag) en paractemol mag ook. Mirjam