Aan een stuk door doorslapen? Hoe...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is 6 weken en heeft twee dagen achter elkaar 5 uur doorgeslapen. In de weken ervoor ook paar keer 4 uur en weleens in de avond 6 en half uur.
    Maar wanneer gaat ze nou structureel doorslapen want vanacht en gisteren was het in een keer weer twee keer 3 uur:(
    Hoe ging dat bij jullie en is zo wisselend gebruikelijk, je zou denken dat ze er zelf ook aan went en dan ook gewoon elke nacht 5 a 4 gaat maken.

De nachten zijn wel behoorlijk heftig, zeker in combinatie dat ze overdag ook niet goed slaapt.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gewoon afwachten.
    Kan over een week goed gaan, kan ook nog een jaar duren.

Ik deed het zo, snachts flesje geven in een zo rustig mogelijke omgeving, niet spelen, geen nieuwe pamper als het niet nodig was, geen tot weinig ligt aan en als hij na 6u wakker werd deed ik dat allemaal wel, dan begon de dag.
    Het was heel rommelig maar toch zag ik dat zijn ritme steeds een stukje opschoof en bij 3 maanden had hij een ritme op de minuut overdag en kwam hij s'nachts nog maar 1 keer, toen hebben we ook het flesje van 23u laten vallen en rond de 5 a 6 maanden sliep hij meestal tot na 6u.
    Wel soms eruit voor de speen.

Maar het is gewoon afwachten, het ritme van je kindje volgen.

Ze slapen niet door omdat mama moe is

3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Doorslapen als in de hele nacht? Dan ben je wellicht iets te enthousiast :) hier vanaf 8weken snachts regelmaat, toen sliep ze ongeveer 5 uur op de avondvoeding en dan nog 2x snachts. Nu met 13w slaapt ze elke nacht van 19 tot 03 en dan van 04 tot 08 uur.
    Ik merk wel dat het patroon pas is gekomen sinds ze overdag ook beter en regelmatiger slaapt. Dat het totale ritme beter is. Maar met 6w lijkt me 4a5 uur netjes :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Bij ons was dat op 11 maand :) En ook nauwelijks slapen overdag, dus ik leef met je mee. Helaas hebben wij nooit het wonderrecept gevonden: had ze geen honger, dan waren het wel tandjes, verkoudheid of verlatingsangst.

Ik denk dat je je (hoge) verwachtingen een beetje moet loslaten. Als ik het goed heb, heb je hier al vaker topics geplaatst over doorslapen? Echt, je maakt het veel zwaarder voor jezelf om hier zo over te stressen. Je kindje is 6 weken oud, het kan dus echt nog even duren.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Morgen volgende week of volgend jaar...

Wat ik me wel afvraag...is er iemand die jou vertelt heeft dat een baby met 6 weken al door moet slapen? Dat je daarom die verwachting hebt? Want heel eerlijk, er van uit gaan dat je baby dat al zo snel, dat is gewoon niet realistisch. Leuk is het niet, maar het is iets heel normaals en het hoort er toch echt bij. Natuurlijk zijn er altijd kindjes die het wel doen. Maar die doen dat gewoon zelf. En zo zijn er ook kindjes die maanden een nachtvoeding krijgen.

Ipv te focussen op het doorslapen van je kindje (waar je verder dus niet veel aan kan doen), probeer in te plannen dat je zelf zoveel mogelijk je rust kan pakken! Overdag een hazeslaapje doen en s'avonds gewoon om 20.30 je bed in. Papa de laatste fles laten doen. Dan pak je meteen een paar uurtjes extra en kan je er in de nacht weer beter tegen aan.

6. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik bedoel niet doorslapen van 7 tot 7 maar meer het die 5 uurtjes volhouden, ze doet het even en vervalt dan weer in de drie uur.
    Dit terwijl ik de nachtfles voeding voor hongerige baby heb gedaan, daar sliep ze 4 a 5 uur op en nu weer 3 uur.
    Moet wel eerlijk zeggen dat ze rond de 720 cc at en ze weegt 4,3 kilo consulatiebureau vond dit teveel en ik moet terug naar 660.
    Vind dit wel beet moeilijk ben ook bang dat ze toch wat honger heeft, maar hun zeggen meer dan voldoende van teveel krijgen ze ook last.
    Ik verschoon haar ook niet en geef haar voeding in het donker vanaf 7 uur zodat ze weet dat het nacht is. Moet wel zeggen dat ze vaak zoveel plast dat ze door haar luier heen plast, terwijl ze toch 12 uur mee zouden moeten gaan.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Natuurlijk, dat snap ik. En die 5 uurtjes is ook echt de grens waarop je merkt dat je alles dan NET even beter aan kan.
    Maar voorlopig is dit waar je het mee moet doen...
    Dus probeer gewoon goed voor jezelf te zorgen. Uitgerust is een term die je waarschijnlijk voorlopig nog niet zal gebruiken (mijn jonste is 2,5 en SOMS ben ik uitgerust ;)) maar neem het van mij aan, denk aan jezelf dan kan je ook het best voor je kindje zorgen.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ik slaap al bijna 28 jaar niet langer dan een paar uur. Wordt nu nog steeds om de 4 uur wakker voor een toiletbezoek. Dus misschien gebeurt het wel nooit.

Met 6 weken sliep ons zoontje af en toe 4 a 5 uur maar ook vaak minder aan een stuk.

Waarom geef je voeding voor hongerige baby's? Als doorslapen de reden is dan zou ik er weer mee stoppen want dat lijkt me niet de goede reden.
    Een kindje van 6 weken dat iedere 3 uur een voeding wil is niet hongerig, maar dat is normaal.

9. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals je ziet, eet ze behoorlijk wat of in ieder geval meer dan de gemiddelde. Ik moet ook minderen qua voeding, vandaar.
    Het is ook bedoeld voor de nacht die voeding voor hongerige babies, waarom zou dat sowieso geen goede reden zijn als ze daar beter van slaapt. Ze slaapt overdag ook al heel slecht.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Omdat je een blok beton in dat maagje gooit. Wakker zijn, huilen etc duidt (lang) niet altijd op honger.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hoe ziet je dagindeling er uit? Dus wat doe je vanaf het moment dat ze wakker is?

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Als ze zo vaak slecht slaapt, vaak wil drinken en dus over de max krijgt denk ik eerder aan reflux en pijn wegdrinken dan aan honger.

Vertel is hoe een dag verloopt.
    Wat doet ze dat ze zo weinig slaapt? Wat doe jij?

Toevoeging.
    Zie dat zoe mij net voor is en ook naar je dag verloop vraagt :D

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Van teveel voeding zal ze juist slechter gaan slapen, dus doen wat het CB adviseert. 720 op 4,3 kilo is echt veel te veel! :( Voeding voor hongerige baby's: heb je dat op advies van CB gedaan of ben je daar zelf mee begonnen? In het laatste geval: stoppen, niet nodig als je kindje normaal functioneert.

Slapen: ga er voorlopig maar vanuit dat het eerste jaar het slapen niet stabiel is en kan wisselen door allerlei wisselende omstandigheden. Dan valt er straks weinig tegen :)
    Voor een kindje van 6 weken doet ze het 's nachts keurig, zo te lezen!

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hahahaha :D Beat you to it!:D

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

En als ze idd onrustig is en meer lijkt te willen drinken, zou ik ook aa reflux denken en dan is de oplossing juist MINDER voeding aanbieden....

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Tja. Zelfde gedachten, zelfde soort gelijke ervaringen?

Voortaan afstemmen ;)

17. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blok beton lijkt mij nou ook weer overdreven? Het is toch juist voor babies die wat meer honger hebben. Tot nu toe deed ze er goed op dus lijkt mij niet dat ze daarom huilt. Zou ik even moeten aankijken maar anders zou ik er zeker mee stoppen. Ik lees hier juist goede ervaringen mee.

18. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ten eerste even een reactie op een luier, die gaan echt geen 12 uur mee hoor als je je kindje 's nachts voed. Verschonen is echt wel nodig!

En je moet misschien even wat meer verdiepen in sprongetjes :) Die gooien het schema van jou steeds in de war.

19. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze wakker is, krijgt ze eten, dan verschonen, bij mij zitten, en dan de box. Als ik zie dat ze moe is naar bed toe. En als ik het niet kan zien binnen 1 uur 45 minuten doe ik haar in bed. Weinig prikkels geven en hopen dat ze slaapt. Vaak gaat ze jengelen omdat ze moe is.
    Cb vond voeding voor hongerige babies prima. Ik heb haar voeding vermindert naar 110, gemiddelde.

20. Onje

Onje Niet meer actief

Als ze door haal luier heen plast omdat ze veel plast zou ik toch eens vaker haar luier verschonen dat is echt wel nodig dan...

Share This Page