Op dit moment zijn wij in het Noorden Kroatië op vakantie met de tent. Nu willen wij graag a.s. zaterdag naar de Skocjan grotten in Slovenië gaan. Nu zie ik dat ze daar diverse routes hebben. Weet 1 van jullie toevallig of de langste route van 5km (+1100 traptreden ongeveer) een beetje te doen is met kids van 9 en 6, met name over dochtertje van 6 twijfelen we of het te lang/veel is. De langste route lijkt me wel heel tof namelijk!
Het ene kind is het andere niet natuurlijk. Maar mijn 5 jarige liep vorig jaar met gemak die afstand naar een berghut (en daarna weer terug). Ik zou het dus zeker aandurven. Het is al zeker 12 jaar geleden dat ik er ben geweest maar in mijn herinnering was het vooral langer naar de grot toelopen (omdat je dat niet verwacht ofzo) dan dat de wandeling in de grot lang/zwaar was. Het is wel 1 van de mooiste waar ik ben geweest.
Dank voor je reactie! We gaan het gewoon proberen! Goede schoentjes aan en gaan Ben heel benieuwd! Schijnt wel 1 vd mooiste te zijn ja! Vroeger wel met mn ouders in de postonja grotten geweest, was ook erg mooi!
Ik zal het laten weten! Nou dat is een lang verhaal.. Hier komt ie haha! We hadden geboekt een classic staanplaats op Camping Park Umag, eenmaal aangekomen en ingecheckt naar de plek toe. Eenmaal bij de plek aangekomen viel niet eens op dat het een lege staanplaats was. Gezien onze tent van 6.5x3 m ging dat m dus echt niet worden + op hun website staat dat de staanplaats 80m2 zou moeten zijn. Ik heb het opgemeten met flinke stappen maar ik kwam op 30/35m2.. Wij dus naar de receptie maar ze hadden geen andere plaatsen meer voor weken, hun antwoord was letterlijk: what do you expect when you book almost the cheapest option, if you don't like it, you're free to leave. Nou ik was woest! Toen gelijk op internet andere campings opgezocht en gebeld of ze nog plek hadden en nu staan we dus op een super mooie ruime & schaduwrijke plek op de camping Aminess Maravea camping resort. Zit tegen Novigrad aan! Bevalt super! Maar de start van onze vakantie was dus niet top
O hmmm dat klinkt niet hoopvol zeg. Hebben wij keer op spanje gehad. Bleek 80m2 slechts 50m2. Zet wel direct de toon. Gelukkig hebben jullie wel een ander plekje kunnen vinden
Gaan jullie ook naar camping Park Umag? We hadden ook gewoon wel pech, er waren namelijk zat classic pitches die wel mooi ruim waren. Ik snap t alleen echt niet, want ik heb al bij ze geboekt per mail voor de boekingen open gingen. Hoe kunnen ze dan zo'n slechte kutplaats toewijzen, onbegrijpelijk vind ik dat! Als ik nou last minute geboekt had vond ik het weer anders.
Ja volgende week 3 weken. Wij hebben de lavada plaats, 120m2. Ja echt zo klote als je zo een plek aangewezen krijgt. Voor hetzelfde geldt had je niet op een andere camping terecht gekunt. Sta je daar
Denk dat die wel prima zullen zijn, de nieuwe plekken zagen er qua ruimtes mooi uit. Waarmee gaan jullie?Ze hebben wel 1 groot nadeel: zo goed als geen bomen en dus volle bak zon. Neem dus zeker naast je luifel een schaduwdoek en parasollen (voor zwembad) mee zodat je voldoende schaduw kan creëren. Want met eventjes over de camping rijden hebben wij echt amper schaduw gezien iig. In ieder geval hebben wij nu maar besloten voortaan ook minimaal 100m2 te boeken, als het dan iets kleiner uitvalt hebben we niet direct een probleem. Dit is onze eerste zomervakantie met de tent dus is ook even zoeken wat handig is. M b.t. de grotten we zijn gisteren uiteindelijk niet geweest, kaartjes waren al uitverkocht dus nu gaan we a.s. woensdag. Dus daar vast een tip voor: koop optijd je kaartjes online
wij gaan met een vouwwagen. Dat van geen schaduw wisten we inderdaad. Deze camping was onze 4e keus maar toen wij vorig jaar oktober gingen boeken waren de eerste 3 op onze lijst al vol
Nou weet iig dat als je uit moet wijken Aminess Maravea camping resort best veel plekken vrij had, zelfs met schaduw en echt ruim. Al hoop ik voor jullie dat jullie wel een mooi plekje krijgen! Na ons waren trouwens Nederlanders bij de receptie met een caravan die een plaats hadden met een put met deksel midden in hun plek, waar echt putlucht uitkwam ook. Dus het is wel duidelijk dat ze gewoon zoveel mogelijk plekken proberen te verkopen en niet naar kwaliteit kijken.. Was jullie top 3? Ben ik wel benieuwd naar!
Eurocamping kende ik nog niet, ziet er erg leuk uit ook ja! Andere 2 kende ik idd, Union Lido vroeger heel lang geleden met mn ouders geweest maar viel toen tegen, weet niet meer waarom
Ga voor jullie duimen! We rijden af en toe nog langs die camping als we naar de grote supermarkt gaan & vanaf de weg kan je de plek zien die wij toegewezen kregen, hij is al die tijd nog leeg gebleven.. Gister in aquapark Aqua colors geweest, was erg leuk! Morgen dan écht naar de grotten haha!
Eurocamping zijn we paar jaar terug al geweest, was echt heel leuk. Mooi, gezellig en schoon. Wilde nu terug zodat de pubers kunnen uitgaan in platje d’aro maar helaas was de camping in 15 minuten ofzo volgeboekt. Veel plezier morgen!
Nou de Skocjan grotten zijn echt prachtig!! Echt zeker de moeite waard en zeker een aanrader! Wij hebben de langste route gelopen en het was vooral aan t eind even pittig omdat je weer omhoog moet, maar prima te doen. Kids hebben het goed gehouden. In de grote grot mocht je geen foto's maken & die is enorm imposant! Maar hier een impressie! (Eerste 2 stiekem in de grot kunnen maken)
Over de lange route hebben we 3u gedaan in totaal, je moet half uurtje voor je tijdslot er zijn & wij hebben daarna nog een ijsje gegeten en nog naar het uitkijkpunt gelopen. Alles bij elkaar waren we dus wel zo'n 4/4.5u zoet. Wij hadden het tijdslot van 11u en hadden zelf stokbroodje mee, heerlijk tijdstip vond ik