Wat eten we (Centerparcs Heijderbos)?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gizzie1983, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    We gaan volgende week een weekje naar het Heijderbos. We zijn met ons gezin nog nooit zo lang weggeweest ;). De vorige keer zijn we een weekend naar de Eemhof geweest, en toen lukte het ons wel om 3 avonden te bedenken wat we aten (uit eten, frietjes en pizza :p).

Maar nu gaan we een hele week! Als het aan mijn man ligt, halen we elke dag iets te eten, maar dat vind ik wat teveel van het goede... Hoewel het natuurlijk wel vakantie is, en ik echt niet 7 avonden ga koken.

Hebben jullie tips? Wat is gemakkelijk en vooral gezond om zelf te maken? En wat kan je daar allemaal eten? Of in de omgeving?

2. 1548

1548 Niet meer actief

Op eet.nu kan je eettentjes in de buurt zoeken.

Op zoover bij tips staan vaak ook restaurants gemeld.

Zelf maken:
    - Groentesoep met brood
    - Spaghetti

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gewoon een pasr keer koken! Doen wij ook altijd en smaakt dan lekkerder als thuis

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou makkelijk doen en de plaatselijke supermarkt bezoeken verderop om even snel pasta te halen, gehakt en groente voor macaroni. Een keertje een avond omeletten bakken (ei, ui, paprika of wat je er dan in wil), een keertje pannenkoeken bakken met de kinderen en voor de rest uit eten, patat en pizza er ook bij pakken... En misschien dan gewoon 1 avondje vissticks, groente en krieltjes of zoiets. Stokbrood, soep en salade doen het ook goed.

Dat zijn echt de maaltijden die binnen 15 minuten klaar zijn en bijna niks kost qua energie. Ik weet niet of je een barbecue bij het huisje hebt? Dat hebben ze daar vaak wel en dat is onwijs lekker - maar kost natuurlijk wel weer meer voorbereiding, stokbrood/salades/etc.

Als jij de enige bent die kookt en voor alles op mag draaien, zou ik het maar gewoon enorm makkelijk doen. Scheelt ook weer afwassen ;)

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Gourmetten of bbq is ook altijd leuk om te doen vind ik :)

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als wij op vakantie zijn doe ik het ook graag makkelijk, maar 7x uit eten gaan doen we echt niet. We halen een keer patat, een keertje chinees. Maar ook kook ik een paar keer. Gebakken aardappeltjes met potgroente en een lekker stukje vlees. Snel klaar en lekker. Ook pasta is vaak snel klaar. In de zomer nemen we ook altijd de BBQ mee op vakantie. In de meivakantie was het geen weer voor de BBQ. Toen hebben we de fonduepan meegenomen.
    En ik heb een keer pannenkoeken gebakken.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook altijd heel makkelijk.
    - Goed gevulde soep met stokbrood en kruidenboter
    - Pannenkoeken
    - Pasta
    - Bami
    - Huzaren salade of aardappelsalade met een stukje vlees en een salade.

Pizza, frietjes en uit eten zijn dan ook altijd standaard.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bij een midweek:
    - een keer patatjes in het zwembad
    - soep met brood
    - pasta
    - pannenkoeken lunch
    - gebakken aardappeltjes, stukje vlees en salade
    - uiteten

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Haha wij gaan eigenlijk wel gewoon elke dag wat eten. Hoeft niet altijd duur, keer een frietje of pizza of zoeken leuke tentjes op. Daarom gaan we graag naar cp in Duitsland, daar kun je voor weinig best goed eten!

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik kook eigenlijk altijd zelf, maar ik heb geen hekel aan koken. Neem zelfs altijd mijn eigen kleine oventje mee.

- broodjes hamburger met geb aardappels
    - verse groentensoep met stokbrood en smeersels (kruidenboter, brie, filet, stinkkaasjes)
    - biefstuk, sla, geb aardappels
    - varkenshaas, broccoli, geb aardappels, verse appelmoes
    - gourmetten (vinden ze leuk...)

Tussen de middag:
    - broodjes knakworst
    - (magnetron) poffertjes met banaan
    - overgebleven soep
    - koude pastasalade/ vaak ook samen met br hamburger

Ik doe de meeste boodschappen thuis (nou ja... De AH komt de boodschappen bij mij thuis brengen ;))
    Ik haat boodschappen doen, dus haal alleen brood, vlees bij als nodig.

11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wij hadden toendertijd bij een midweek portzelande zo een buffet savonds er bij genomen paar keer! En verder pizza halen of zo

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij hebben ook weekje toen gedaan, pasta, gourmet, 2 x uiteten
    Soep met brood en frietjes

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips dames! Kan ik zeker iets mee.

Het gaat me niet om het geld. Als we op vakantie gaan (doen we niet vaak) mag en kan alles. Alleen mis ik de groenten dan vaak voor de dames ;), bij het uit eten gaan. Maar een keer een soepje en pasta is zo gemaakt natuurlijk :). En hopelijk een keer bbq'en!

Deel Deze Pagina