Winterbaby's!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daphnegracia, Sep 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

May 26, 2014
    123
    0
    16
    Ik ben momenteel 21 weken zwanger en uitgerekend rond 18 januari nu ben ik benieuwd wie verwachten er nog meer een winterbaby :) ?
    en hoe gaan jullie dat allemaal aanpakken met warme dekentjes enz
    Dit word mijn eerste kindje kan niet wachten tot ze er is had zo graag kerst met haar gevierd!!!

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Wij verwachten een 'einde winter' baby :D
    Nog geen idee hoe ik het ga aanpakken, 't is onze 1ste dus zowiezo moeilijk
    Tips hoor ik altijd graag!

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Wij verwachten 1 januari 2015 ons kindje! Wat ik uit ervaring weet is om niet te veel 'show' kleertjes aan te schaffen. De eerste maanden in de kou ligt je kindje toch veel onder dekens en lekker ingepakt in de kinderwagen. Verder veel lekkere zachte pakjes van Feetje oid, waarin het kindje lekker warm en comfortabel ligt. Je bent waarschijnlijk toch veel in huis.. Succes!

4. Tienus26

Tienus26 Actief lid

Sep 29, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij verwachten ook een winterbaby. ;) Ik ben 21 januari uitgerekend. Het is ons tweede kindje.
    Heb nog veel kleertjes van mijn zoontje bewaard maar die is in april geboren en toen was het al behoorlijk warm. Denk maar met laagjes werken. En idd ze liggen veel onder een dekentje of iets dergelijks.

5. Muis87

Muis87 Bekend lid

Jan 20, 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een winterkindje. 11 februari uitgerekend. Kindje zal inderdaad niet veel buiten komen en vooral binnen zijn. We moeten de slaapkamer wel wat warmer gaan stoken dan we normaal doen. Normaal komen de slaapkamers niet boven een graad of 8 tot 10 uit, dat moet nu dus wel wat anders. Verder schaffen we een extra kruik (boven die op de uitzetlijst staan) aan voor in het bedje zodat we wat makkelijker kunnen wisselen met kruiken. Warme kleertjes en dan komt het volgens mij echt wel goed. Is het echt koud kan je altijd nog wat aanpassen met kleertjes en dekentjes.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik verwacht 23 januari een derde dochter.

Gewoon een lekker pakje, of zo'n winterpakje en een dekentje. Het is dan winter en dan ga je toch al minder wandelen en naar buiten dan dat je kindje in de zomer geboren wordt. En te warm aankleden is ook niet goed.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    2 kruiken in huis, en ik heb 2 wiegdekentjes (ook voor in kinderwagen) 2 ledikantdekens en ik heb de Koeka teddy gevoerde voetenzak voor in de maxi/kinderwagen/wandelwagen

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Voor mijn baby die ik eind November verwacht heb ik vooral een draagdoek zodat ze lekker warm tegen mij aan kan zitten. Verder zie ik wel hoe zij is, of ze het snel warm heeft of juist koud. Onze slaapkamer is niet zo koud dat scheelt.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik dacht tot voor kort dat ik ook een winterbaby had, blijkt 3 december gewoon officieel herfst te zijn ;)

Ik kan iedereen wel aanraden een rubberen kruik te kopen om de kinderwagen, ledikant en wieg voor te verwarmen en rompertje met lange mouwen. Een Puckababy slaapzak is zeker geen luxe ook.

10. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Hier ook een winterbaby in aankomst ;) 27 Jan uitgerekend, tot nu gewoon leuke makkelijke pakjes voor haar gekocht en gekregen. Verder wil ik voor in de auto en wagen een lekker vest voor haar kopen en een lekkere wikkeldeken, daarnaast hoop ik dat de winter dit jaar net zo lekker wordt als afgelopen winter ;)

11. GipsyWomen

GipsyWomen Actief lid

Mar 24, 2013
    125
    0
    0
    Hier ook een winterbaby... 1 Januari 2015 uitgerekend! Als t zo als afgelopen jaar is, hoeven er niet veel dekentjes te pas te komen. Myn zoontje is van 24 november 2013 en ik had hele pakjes klaar liggen voor hem die nog niet eens gebruikt zijn! Handschoentjes en dat soort dingetjes...nu maar bewaren voor de volgende :)

12. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

Dec 10, 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een winterbaby, 3 januari uitgerekend. Ik heb lekkere warme zachte pakjes, aan 1 stuk. Warme doeken waar ik hem straks na een badje lekker in kan afdrogen. En natuurlijk lekkere warme mutsjes zodat het hoofdje en de rest van het lijfje ook lekker warm blijft.

13. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Omze eerste is vlak voor de winter in Zweden geboren, de dag na haar geboorte sneeuwde het. Anderhalve maand later was het -20 graden buiten. Lekker inpakken en gaan. Deze is 19 januari uitgerekend en ik vind het heerlijk! Lekker warm inpakken en buiten in de kou gaan wandelen, niet bang hoeven zijn voor oververhitting en warmtestuwing en niet twintig keer per dag hoeven drinken omdat het zo warm is. En dan lekker in de zomer al een flinke baby die de warmte wat beter kan hebben.
    Wat ik heerlijk vond, was een fleece omslagdoek voor in de auto. Die kun je makkelijk openslaan als je een eindje gereden hebt en de temperatuur in de auto op peil is. Amders heb je straks een zwetende baby met een winterjasje aan (sowieso nooit gebruikt, vind ik ondingen bij die kleine wurmpjes).

14. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier ook een winterbaby :)
    Ben 31 december uitgerekend.
    wordt wel eerder ingeleid ivm mijn suikerziekte.

Wordt ieder geval een december kindje.

15. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier ook een winter baby (16/12/2014) na een zomer kindje.Vind het erg spannend hoe houd je zo'n inie minie mensje goed warm..Heb beren jasjes en kruiken al weet ik niet hoe die kruiken werken bij de oudste nooit gebruikt alleen een pittenzak 2 dagen..En rare vraag verwarm je de wagen bak dan als je naar buiten gaat met zo'n new born heb dat wellis gehoord van een moeder maar of dat moet weet iemand dat?Bij mijn oudste liet ik de regen hoes erop in de winter voor de snijdende wind.

16. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

Jun 30, 2014
    845
    85
    28
    Hier ook een winterbaby'tje. Half januari en dan begint de echte kou vaak. Ben zelf eind januari jarig, dus vandaar dat ik wel weet hoe het ongeveer is qua kou.
    Was vandaag bij de kapster, die dit jaar in januari is bevallen. Zij vond het allemaal meevallen, maar wellicht was afgelopen winter ook geen goed vergelijkingsmateriaal :p
    wat ik van veel mensen hoor is dat zo'n babyslaapzak/trappelzak heel lekker moet zijn. Het schijnt dat kleintjes nog wel eens dekentjes en lakentjes van zich af willen trappen en zo'n slaapzak houdt dan toch nog lekker warm. Kruikje er bij.. We zien wel wat het weer ons brengt. :)

17. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wij krijgen een winterbaby.. eind februari

18. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    16 januari :D denk dat we met kruiken gaan werken.

19. Ior

Ior Niet meer actief

28 febr.
    Ik wacht af hoe het kindje is.
    ons zoontje is van 5 sept en die dag was het 30 graden, maar nog was hij kruikjes nodig.
    Ik heb sowieso kruiken in huis, dekentjes en wat extra omslagdoeken. Die zijn ideaal.
    En naar buiten gaan met de kleine is juist goed. Goed inpakken en heerlijk weg. :)

20. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb kruiken, verschillende dekentjes en de slaapzak van koeka. Wil ook nog graag de wrapper van koeka halen. Komt best goed als we net zo'n 'winter' krijgen als dit jaar!

Share This Page