Beknelde bovenbeen zenuw, wat helpt pijn te verlichten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rieketje, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Jaren geleden heb ik ook al eens een beknelde bovenbeen zenuw gehad. Het was maar een klein plekje en ik had er weinig last van. Ik kreeg het advies om wat af te vallen en uiteindelijk zou het vanzelf overgaan. Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje was het weg.

Nu ik zwanger ben heb ik al sinds het begin van de zwangerschap weer op dezelfde plek de zenuw bekneld zitten, alleen nu is de plek erg groot. Op de bovenkant van mijn been, ongeveer van halverwege tot aan de knie. Nu sinds 2 dagen ook de zijkant van mijn been. Het de pijn is dag en nacht aanwezig en vaak geeft het een branderig, doof en tintelend gevoel. Ik ben al bij de huisarts geweest en die zegt eigenlijk dat er op dit moment niets aan te doen is. De pijnmedicatie die er is mag ik niet hebben ivm mijn zwangerschap.
    Wat ik wel doe is soms koelen met ijscompres en ik heb een spray die verkoelend werkt. Helaas werkt het maar voor korte duur.
    Heeft iemand hetzelfde? Wat doe/deed jij tegen de pijn?

2. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Ik heb een aantal weken hetzelfde gehad. Het malgeria pareasthetica. Heeft bij te maken met de grôter wordende baarmoeder, ik heb verder geen overgewicht. Mijn huisarts zegt dat het zal komen en gaan, nu is het weg bij mij. Lang staan en op je rug liggen is slecht, dan knelt de zenuw verder af. Zitten en afwisselen met lopen ishet beste. Ik herken dat brandende heel erg, alsof je heel erge brandwonden hebt.

Sterkte ook de komende tijd

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik herken t gelukkig niet, maar veel sterkte ermee, lijkt m heel erg vervelend!

Deel Deze Pagina