Echo 6 weken, geen hartje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Pinkie88, Aug 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik ben de zoveelste met deze vraag, maar ook hier op zoek naar een paar positieve (of negatieve :() verhalen. En ik wil gewoon even m’n verhaal kwijt.

Ik heb vandaag een echo gehad, en het beeld was prima voor de termijn van 6 weken. Er was een duidelijk vruchtzakje met de juiste grootte, een mooie dooierring en een beginnend vruchtje met de juiste afmetingen. Maar er was (nog) geen hartje.

De reden dat ik een vroege echo had, was omdat ze die aanbieden bij ons in het ziekenhuis en omdat het bij m’n vorige zwangerschap voor veel gemoedsrust zorgde, anders was de eerst echo pas met 12 weken. Ik wou dus zelf een vroege echo, maar niet perse mt 6 weken.

Toen ik de afspraak maakte met het ziekenhuis, vroegen ze naar m’n laatste menstruatie, die was op 13 juni, maar mijn cyclus is lang en mijn eisprong is laat. Dit heb ik ook erbij verteld, maar ik heb de indruk dat ze daar weinig rekening mee hielden en ik kreeg een afspraak op vandaag. Ik heb nog even getwijfeld om ze te verzetten, maar de nieuwsgierigheid was te groot.

Bij de vorige zwangerschap waarschuwde de echoscopiste me op voorhand dat het kon dat er nog geen hartactie was, maar die was er toen dus wel. Nu zei de echoscopiste niks en was ze meten al vrij koel en pessimistisch. We moesten ons er maar op voorbereiden dat het niet goed zat, en ze gaf ons een 50/50 kans. Ze heeft ook al haar metingen op 7 weken gedaan en niet eens gevraagd naar mijn ovulatiedatum.

Ik kreeg het gevoel dat er helemaal geen ruimte was voor verdriet, alsof de zwangerschap nog veel te pril was om er emotioneel aan gehecht te zijn. We hebben niets van uitleg gekregen en een nieuwe afspraak voor over 3 weken. Volgende week kon volgens hen echt niet, want dan zou er mogelijk nog te weinig te zien zijn.

Maar als je deze week al met best veel stelligheid kan zeggen dat het er niet goed uit ziet, dan kan je een week later toch al een pak meer zien? Ik heb ook het gevoel dat ze helemaal niet goed ‘gezocht’ heeft, ze heeft er ook de gynaecoloog niet bij gehaald ofzo.

We hebben nu op eigen initiatief in een ander ziekenhuis een echo gepland volgende week donderdag. We hebben het even helemaal gehad met dit onpersoonlijke academisch ziekenhuis... fingers crossed...

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Kan zo zijn dat je over een paar dagen wel iets zit. Volgens mij een hartje ook beginnen te kloppen met 6,5 week. Ik zou even vasthouden aan de mooie vruchtzak etc

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Wat raar dat ze aan de ene kant zeggen dat alles er prima uitziet voor de termijn en dat ze aan de andere kant zo pessimistisch doen. Rond de zes weken begint het hartje met kloppen, dus je kunt het vandaag net een dag of paar dagen voor zijn geweest. Heel goed dat je voor volgende week een echo hebt ingepland. Dan zul je allicht meer te weten komen. Ik duim voor je!

4. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Rond de 6 weken gaat het hartje kloppen en het kan dus heel goed zijn dat je net een paar dagen te vroeg was. Wij zagen met 6+3 een hartje kloppen. Maar geen idee wanneer dat exact is gestart...

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    #5 poppetje77, Aug 3, 2018
    Last edited: Aug 3, 2018
    Bij 5.5 begint het hartje te kloppen, hebben ze inwendig gekeken? Uitwendig is bij deze termijn sowieso nog geen hartje te zien vaak. En het beeld was goed toch.. heb er meer in de familie bij wie bij 6 weken niets, bij 6.5 a 7 weken wel..

Dec had ik geen hartje bij 6 weken maar was het beeld ook niet zoals het hoorde, vruchtje wel maar geen mooie dooierzak enzo. Dat heb jij wel. Dus ik vind dat ze erg hard is geweest.
    Zeker als je natuurlijk zwanger bent kan je ei net later zijn geweest.. Bij deze termijn zijn een paar dagen net wel net geen hartje..

6. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    6 weken is nog erg vroeg. Is op het randje van hartje zien
    Ik wist zelfs niet dat een echoscopiste zo’n uitspraken mocht doen
    Zou ik nooit meer naartoe gaan

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik noem ze een echoscopiste, ik denk,dat het een assistente van de gyn was, dus een gyn in opleiding. Maar we gaan er idd sowieso niet meer heen!

8. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Dik gebuisd in mijn ogen dan

9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Met 6 weken gaat het hartje kloppen dus het kan best dat je wat te vroeg was. Zeker als alles er verder goed uit zag :)

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    He meid wat vervelend die spanning! 6 weken is echt nog onwijs vroeg. Hier maakt de gyn eigenlijk pas vanaf 7 weken (en het liefst echt pas met 8 weken) een echo om die reden. Vaak zaai je dan onnodig angst en onrust. Hopelijk volgende echo een mooi kloppend hartje!

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Is bij mijn gyn en vk ook zo. Ik hoop op snel een mooi kloppend hartje voor jullie!

12. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Ik heb ook met 6 weken een echo gehad en daar was ook nog geen hartje te zien, met 7 weken wel.
    Nu loopt het resultaat ervan hier vrolijk door de tuin.
    Ik vind ook, als ik je verhaal zo hoor, dat het ziekenhuis wel erg kort door de bocht is. Goed dat jullie ergens anders een echo gepland hebben voor volgende week. Ik duim voor je en veel sterkte!

13. Lentezon18

Lentezon18 Niet meer actief

Ik hoop dat je volgende week een kloppend hartje zult zien!

14. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Bij ons 2 jaar terug wouden ze pas met 7 weken een echo doen in het ziekenhuis omdat er anders kans was dat er nog geen kloppend hartje te zien was. Zou vreemd is het dus niet hoor;) Ik hoop dat je aankomende donderdag een mooie echo hebt. S6:thumup:

15. K00

K00 Niet meer actief

Jeetje dat klinkt niet als een fijne ervaring nee. Hoe is het nu met je?

Ik duim mee dat er donderdag een ander beeld te zien is! Laat je het weten?

16. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

Mar 4, 2015
    2,054
    955
    113
    Het kan alle kanten nog op, hoor! Toen ik met 5.6 weken een echo moest laten maken ivm de bbz’en die ik heb gehad, zei de echoscopist zelfs: houd je er rekening mee dat het kan zijn dat we nog geen kloppend hartje zien?

17. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    S6 vandaag!! Ik duim voor jullie!!

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Thx, ik ben super zenuwachtig! Vannacht heel slecht geslapen. Om 12u20 mogen we!

19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Hoe was het?

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Wij hebben net een heel mooi embryootje met een kloppend hartje gezien ❤️

6w2d gemeten.

Attached Files:

Ysabella, Dansprinsesje, K00 and 15 others like this.

Share This Page