Zoals sommigen van jullie weten heb ik een hondje uit Griekenland (Lesbos) geadopteerd. Vandaag zou ons hondje komen. Het was de bedoeling dat het vliegtuig kwart over 4 's middags zou landen op Schiphol. Vannacht rond half 3 zijn er 3 vrijwilligers met 15 hondjes vertrokken naar de luchthaven van Lesbos. En dan via Athene naar Amsterdam. Helaas hebben de weergoden flinke roet in het eten gegooid. Lang verhaal kort, ze zitten nu nog steeds op Lesbos, gestrand. Zitten nu met zn allen op een hotelkamer, dus zal een gezellige boel zijn! Morgen vertrekt er om 13.40 een vlucht van Lesbos naar Athene. En daarna is het weer afwachten. Het zijn nl 15 honden en niet iedere luchtvaartmaatschappij accepteert zoveel honden. Dus waarschijnlijk moeten ze de honden splitsen en apart vliegen. Zoals het er nu naar uitziet komt ons hondje pas op zn vroegst morgenavond of overmorgen!! Wat een toestand is het, een emotionele en logistieke nachtmerrie, voor de hondjes en die 3 vrijwilligers. Voel me zo machteloos!! Het is het rood/bruine hondje, de andere 2 zijn zijn broertjes. Gelukkig worden we goed op de hoogte gehouden met foto's etc.
Ik heb twee honden uit Portugal. Aangezien het tijdsverschil waren ze dan ook al vroeg op het vliegveld in Lissabon. Ze zouden aankomen op Schiphol, dus wij gingen tijdens de vlucht al richting Schiphol rijden. En toen we net de parkeergarage inreden bij Schiphol zag ik op de live app van de vliegtuigen dat het vliegtuig ruim een uur vertraging had. Wat vervolgens alleen maar langer werd. Ik dacht alleen maar arme honden (bij deze mochten er maar 2 boxen per vliegreis mee) want ze zaten natuurlijk al zoveel uren ook zelfs voor het vliegen in die box op het vliegveld. En ze mogen niet er nog even uit (boxen moeten extra beveiligd zijn op ontsnappingsgevaar) En eenmaal geland in Nederland konden ze er ook niet direct uit en duurde het ook nog eens ruim een uur voordat ze bij ons waren aangekomen. Dus vertraging om wat voor reden ook is altijd ontzettend vervelend voor mens en dier. Hopelijk is je hondje er snel!
Ik krijg zojuist de bevesting dat ze morgenavond om 22.05uur landen op Schiphol. Maak me wel zorgen. Ze vliegen vanaf Lesbos naar Athene. Vanaf Athene naar Frankfurt. En dan hebben ze 1 uur voordat het volgende vliegtuig vertrekt naar A'dam. 1 uur maar!! Met zoveel honden. Ik hou mn hart vast! Duimen jullie mee met me? @Snies Ja ik begrijp je helemaal! Ik heb de hele dag al een rotgevoel. Al vanaf dat de hondjes 's nachts vertrokken zijn. Weggerukt uit hun vertrouwde omgeving, en dan zo'n lange reis! En dan nu duurt het nog veel langer allemaal. Het is echt triest!!!