oei, het schiet in mijn bil

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jalou, Jun 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Deze week heb ik lekker een weekje vakantie gehad, maar helaas is het aan het begin van de week in mijn bil geschoten.

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik dit ook gehad maar toen eerder in de zwangerschap. Ik heb er toen ongeveer 2 maanden last van gehad maar in veel mindere mate.

Nu straalt het door naar mijn stuitje en het maakt lopen erg moeilijk. Ik heb de gehel zwangerschap nog geen echt lastige lichamelijke kwaaltjes gehad, dus dit verrast mij wel. Ik werk in de verpleging, maar als dit zo doorzet zie ik mij de laatste 6 weken niet goed meedraaien.

Morgen ga ik met de ostheopaat bellen. Zij heeft mij al eerder goed geholpen, maar ik ben benieuwd of er meerdere mama's zijn die dit kwaaltje hebben.

2. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,071
    0
    0
    Leiden
    hoi jalou

ik weet niet of dat van mij hetzelfde is. maar ik heb af en toe ook een spier in me bil die heel erg pijn doet met name met het optillen van mijn been.

ze noemen het piriformis. en deze spier is dan heel erg gespannen en kan ook aan je rug trekken waardoor je rug pijn krijgt en ook kan de pijn uitstralen naar de rest van je been.
    bij mij zit het links.

heb momenteel fysiotherapie en zij masseert en geeft oefeningen en tips mee.
    het is op te lossen met naalden (dry needle) maar dat mag helaas niet tijdens de zwangerschap.

hoop dat je hier wat aan hebt

3. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde sinds vorige week zaterdag. Ook piriformis die af en toe tegen de ischias aankneld.erg vervelend, maar met fysio is het goed te doen!

4. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ha Smurfin,

Klinkt aardig als de klachten die ik heb. Ik straalt nu uit naar mijn stuitje en is voornamelijk aanwezig als ik loop of bij het gaan zitten en opstaan. Erg vervelend. En ik ben ook nog eens verpleegkundige. Ik vraag me af of ik zo nog 6 weken kan doorwerken tot mijn verlof:(
    Ik hoop dat de osteopaat mij kan helpen en anders inderdaad de fysiotherapeut.

Bedankt voor je reactie!

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb dit ook gehad bij de zwangerschap van mijn dochter! Straalde zelfs door naar mijn liezen en bovenbenen. En bepaalde houdingen, sloeg mijn onderrug zelfs op slot en lag ik de hele dag plat.

Nu bij deze zwangerschap heb ik zo nu en dan weer last, heb voorgevoel dat ik later in de zwangerschap ook weer meer last ga krijgen.

Share This Page