samen spelen maar dochter wil wat anders

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sojo, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn vriendin hier is met haar 2 zoons ontstaat het volgende probleem. De jongens willen met de lego en mijn dochter wil dat niet ondanks dat ze wel eigen meisjes lego heeft. Ze speelt dus best wel met lego. Maar blijkbaar is het samen met de jongens minder leuk.
    Ze was wel echt verdrietig dat ze niet mee kon/wilde doen. Ze kwamen er gewoon samen niet uit en ik weet eigenlijk ook niet goed hoe je dit op lost.

Hoe los je dit op. Want ik snap haar probleem maar ook dat de jongens gewoon met de lego willen spelen.
    De zoons van mijn vriendin zijn 7 en 3 mijn dochter en zoon zijn 6 en 8.

2. adi

adi Niet meer actief

Als ik het goed begrijp wilde je dochter niet meespelen, en was ze verdrietig omdat ze niet mee wilde spelen?

Ik zou het probleem eerlijk gezegd niet groter maken dan het is. Zij kan andere kinderen niet dwingen om ergens anders mee te spelen. Als zij als enige de gekozen spel niet leuk vindt kan ze dan gewoon zelf met iets anders gaan spelen.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    - Gewoon aan dezelfde tafel zetten en je dochter wat anders laten spelen?
    - Of koop iets leuks en zet het klaar op tafel.
    - bouw een tent
    - maak van tevoren koekjesdeeg
    - combineer het spel. De jongens bouwen een legoboot en je dochter kleurt een zee met eiland. Aan het einde kunnen ze samen spelen

Deel Deze Pagina