Normaal liepen wij altijd met de kinderen en mijn tante in mijn oude woonplaats Zaandam, dit omdat ze in de plaats waar wij toen woonde helemaal niet kennen en ik het als kind altijd prachtig vond. Maar nu ben ik verhuist en hier word Sint Maarten dus overal gevierd, wij gaan eerst even met de kinderen en een vriendin lopen en daarna zelf bij de deur zitten. Kinderen hebben verschillende liedjes geleerd op school en een lampion als UFO geknutseld en...ze stuiteren door het dolle heen
Ik heb eigenlijk geen idee of er bij ons in de wijk wat aan gedaan wordt.. Wonen er pas sinds februari. Mijn zoontje gaat sowieso niet lopen.. Maar heb voor de zekerheid wel wat snoep in huis gehaald
Wij gaan hier door de buurt waar we wonen..natuurlijk nog langs de snackbar en oma. Dan terug en de laatste kindjes thuis aan de deur snoepjes geven. De oudste heeft een raket gemaakt op de basisschool en de andere 2 een paddestoel op de peuterspeelzaal (zij gaan voor de eerste keer mee) Vooral de oudste heeft er erg veel zin in, die maakte ik vanmorgen wakker en die zei gelijk het is vandaag Sintemaarten
Jaaa!!! Hier gaan we ook lopen en wordt er al enthousiast naar uitgekeken. Bij ons in de wijk (nieuwbouwwijk) is het altijd erg druk en krijgen we rond de 60 kindjes aan de deur. Ik ga met de kinderen zelf lopen, en mn man blijft thuis om de deur open te doen. Mn zoontjes hebben op school en kdv zelf een lampion gemaakt.
Ik vind t echt helemaal niks haha. Waar ik eerst woonde werd dat helemaal niet gedaan dus ben er ook niet mee opgegroeid zeg maar. Waar ik nu woon (Gr) wordt het wel gedaan. Ik laat gordijnen dicht en als ze aan de deur komen, gaat mijn vriend er maar heen
lol, ik heb er zelf ook niks mee hoor, zelf ook nooit gelopen.. En ik ben sporten vanavond, dus als ze komen moet mn man het doen
In de buurt waar ik van mijn 11e tot mijn 14e heb gewoond werd het wel gevierd, en dat vond ik altijd ontzettend leuk. Toen verhuisd naar een plaats waar het niet gevierd wordt. Daar woon ik nog steeds. Dus hier gebeurt niets vanavond. Maar sinds 2006 is 11 november sowieso een hele andere dag voor mij. Geen dag om iets te vieren.
Ik ga vandaag voor het eerst lopen met Noël! samen met de buren hij heeft een mooie lampion gemaakt dus ben benieuwd vanavond
Ja, wij gaan hier lopen. Het gaat hier op aanmelding qua wie er lopen en bij wie aangebeld mag worden. Zo'n 30 kinderen vanavond en ongeveer 10 adressen die mee willen doen. De kinderen hebben er zin in.
Wij wonen in Noord Holland, dus ja! Mijn zoontje heeft op school liedjes geleerd en een lampion gemaakt. Het gaat er dit eerste jaar voor hem er voornamelijk om dat hij even zijn lampion kan laten zien en gebruiken. Zelf versieren wij de voordeur altijd nog met griezeldingen om een beetje Halloween aan toe te voegen. Heb het griezelen op 11 november altijd wat gemist...
Oh oh, helemaal niet aan gedacht! In onze oude wijk werd het niet gedaan maar nu verhuisd. Niets anders in huis dan fruit haha dus denk dat ik ml nog maar even langs de supermarkt laat gaan. Of wordt fruit ook wel eens gegeven?
Mandarijnen is iets typisch voor Sint Maarten. Al werd ik vroeger nooit vrolijk als er weer iemand gezond wou doen. Hier is t normaal gesproken rustig qua kinderen, maar volgens mij wonen er dit jaar meer in de straat. Meestal zorg ik dat ik niet thuis ben, maar vandaag niet gelukt helaas. Dus direct na t eten maar ff naar schoonouders, daar komt niemand (industrieterrein). Al vind ik het ook zielig als die kindertjes voor allemaal dichte deuren staan
Zelf er niet mee opgegroeid maar in de wijk doen ze er wel aan. Dus had ik eigenlijk verwacht dat ze er op school aandacht aan zouden besteden maar dat is dus niet zo. Geen lampion geknutseld. Wij hebben haar ook nog geen uitleg gegeven waar het eigenlijk om gaat. Dus dit jaar laten we het over gaan.
even ter info: lampionstokje van action, handvat kan smelten! Belangrijke veiligheidswaarschuwing - Lampionstokje | Action Nederland BV en een tip van mij. koop zo'n fiets lampje van 1/1,50 en doe die erin aan een touwtje. touwtje ( veters) om hun nek over hun jas en je kids kunnen ook snoepjes pakken/aanpakken en in een tas doen en handjes worden niet moe van lampion tillen.
Ja super leuk! Mijn mannen gaan met de buurjongens lopen. Ze hebben een enge pompoen gemaakt ( de oudste ) en een raket. Zo gezellig, altijd het begin van de leukste feestdagen!
Hier in Stadskanaal doen we ook mee! We verwachten rond de 40 kindjes en gaan zelf ook voor het eerst lopen, onze dochter is 22 maanden en heeft een leuke lampion van een hondje heb er zelf ook leuke herinneringen aan.
Hier wordt het denk ik iets andere gevierd dan langs de deuren gaan voor snoepjes 😉. Hier in het dorp is het vrijdag al geweest.Sint Maarten komt dan op school met zijn paard en wordt er met de lampionnen een optocht gelopen door het dorp en het bejaarden huis. S'avonds is de grote optocht door het dorp en dan het bos in. De hele rit door het bos is verlicht door wachters met fakkels. En tijdens de optocht speelt de joekskapel liedjes en wordt er gezongen.In het bos zit een arme man zonder warme kleren. Dan gaan we met zijn alle naar een grote open plek in het bos waar een grote troshoop wordt aangestoken. Hier wordt het verhaal van Sint Maarten nagespeeld en kunnen er oliebollen gekocht worden bij de kraam van de scouting. Een hele happening maar zo leuk en indrukwekkend voor de kindjes. Voor die iedereen die het vanavond viert: veel plezier......