Lens ene oog beter voelbaar als de ander, wie weet hoe dit kan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Sinds kort draag ik zachte lenzen.
    Aan mn rechter oog heb ik een cilinder, die zat ook in mijn lens maar dat vond ik helemaal niet fijn vinden.
    Ik voelde de lens constant in mn oog.
    Nu ben ik lenzen aan het proberen zonder cilinder, dit zit in mijn rechter oog wel aangenamer, maar toch voel ik de lens zitten.

Links heb ik geen cilinder, deze lens voel ik nauwelijks.
    Hoe kan dit?

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Kan aan je oog liggen.
    Ik ben ook lenzen aan het uitproberen. Heb al verschillende soorten lenzen geprobeerd omdat ik telkens bij mijn rechteroog veel last had. Bij een paar voelde ik de lenzen zitten, af en toe prikken en savonds had ik rechts een rood oog met een cirkel op mijn oog waar de lens had gezeten. Tweede setje ging al beter maar toch nog prikken af en toe. De lenzen die ik nu hebben zijn het fijnste van allemaal maar rechts blijft soms iets irriteren.
    De opticien had in mijn oog gekeken en gaf aan dat mijn rechter oog gewoon iets gevoeliger en sneller geïrriteerd is.

Oja, ik heb in beide ogen een cilinder maar lenzen zonder cilinder gekregen.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Is je rechteroog misschien geïrriteerd. Dit hoef je niet altijd te zien. Dat heb ik wel eens gehad. Een paar dagen geen lenzen in hielp dan wel.

Wel vraag ik mij af wat het verschil is in het gevoel van een lens met cilinder en zonder... Mijn linker is zonder, mijn rechter met. Maar ze zien er hetzelfde uit en ik heb ze ook wel eens per ongeluk verwisseld zonder het te voelen. (Zag het wel, verschil in sterkte)

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Een lens met cilinder is aan de onderkant dikker ( zei mijn opticien ) xodat de cilinder op zn plaats blijft zitten.
    Het zat bij mij echt niet fijn

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Of een irritatie op je oog of de pasvorm niet goed. Ik heb het ook bij 1 oog bij de daglenzen die ik soms draag.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Zeker weten dat je hem niet verkeerd om hebt zitten? Dan is hij veel gevoeliger namelijk.
    Soms helpt het ook om hem even schoon te maken en opnieuw in te doen.
    Maar het kan ook gewoon aan je oog liggen. Anders even terug naar de opticien.

7. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik mocht ook lenzen proberen maar het ging echt niet. .prikken voelde hem zitten ik had droge ogen zeiken ze

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hoe lang heb je ze al? Bij mij was het een kwestie van wennen.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Zou in ieder geval teruggaan naar opticien. Lenzen hoor je echt niet te voelen zitten

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik droeg jaren lenzen en had wel altijd sneller irritatie aan mijn rechteroog. Sinds de zwangerschap kon ik mijn lenzen niet meer verdragen. Dus wisselde steeds tussen lenzen en bril. Draag nu sinds september iedere dag mijn bril en je ziet nog steeds een ronde afdruk in mijn rechteroog. Volgens mij zijn mijn ogen gewoon niet gemaakt voor lenzen haha.

Deel Deze Pagina