Dagcreme

Discussion in 'De lounge' started by mamavanmimi, May 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb het idee dat ik allergisch ben geworden voor een dagcreme. Ik koop eigenlijk altijd eentje die in de aanbieding is, heb niet echt een vast merk. Nu was pas de dagcreme bij de h.ema in de aanbieding en merk sindsdie tijd continu jeuk aan mijn gezicht. Mijn man zegt voorlopig geen creme te gebruiken, maar dat vind ik niet prettig, dan trekt mijn gezicht zo. Vandaag een dagje geen creme gebruikt en de jeuk aan mijn gezicht is vrijwel weg.
    Kan ik dan maar beter stoppen met de h.ema creme?
    Welke andere creme raden jullie aan, die dus een beetje vriendelijk is voor de huid?
    Of toch beter helemaal geen creme gebruiken wat ik eigenlijk niet wil?

Wie heeft tips??

2. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eentje nemen voor de gevoelige huid . De bruine potjes van kruidvat heeft er eentje als ik mij niet vergis.

Ik gebruik ook die van kruidvat, maar dan met vitamine e.

3. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb altijd huismerk AH, geloof 3 a 4 euro per potje.
    Die stinkt niet en trekt snel in. Heb zowel dag- als nachtcrème van dit merk en ben heel tevreden :)

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Ik had hetzelfde, maar dan met een creme van Garnier. Ik gebruikte hem al jaren, en ineens jeuk en een dag later hele dikke en rode ogen.

Geen creme was voor mij ook geen optie omdat ik een vrij droge huid heb van mezelf.
    Vanaf toen ben ik P-Cl-E creme van Biodermal gaan gebruiken. Deze is lekker vet en heel mild voor een gevoelige huid.
    Na deze creme 2,5 jaar te hebben gebruikt, wilde ik toch weer een creme die iets tegen de rimpeltjes deed. Dus sinds kort gebruik ik de anti-age versie van Biodermal.

Succes!

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik gebruik nutriganics van de bodyshop maar dat is natuurlijk wat duurder dan hema of kruidvat. Ik zou iig de creme van de hema niet meer gebruiken maar overstappen op een ander merk.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik gebruik ook een dagcreme van de Bodyshop. Is met vitamine e en zit in een lichtroze potje, geen idee hoe het heet.. Maar ben er heel tevreden over, heb een gevoelige huid en reageer hier helemaal niet op.

7. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik gebruik een dagcreme van dr Baumann. Prijzig maar je doet er wel lang mee. Zitten alleen maar natuurlijke ingrediënten in.

8. newdawn

newdawn Bekend lid

Apr 20, 2014
    782
    0
    16
    ik heb het ook met bepaalde dagcrèmes dat ik last van jeuk en rode tranende ogen krijg. Nu ik dagcrème van de etos voor de gevoelige huid neem heb ik er geen last van.

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,446
    1,843
    113
    Ik kan tegen geen enkele creme (ik heb erg veel last van puistjes en onzuiverheden) behalve die met tea tree van het kruidvat.. Spotgoedkoop, maar stinkt wel.. (tea tree stinkt sowieso, maar super voor een onzuivere, gevoelige huid)

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Zou in ieder geval je huid even goed tot rust laten komen. Even niets gebruiken, of een klein beetje vaseline op de echt droge plekjes. En daarna is het echt aftasten wat je wel en niet kan hebben. Ik had een paar jaar terug ook van de een op de andere dag dat ik nergens meer tegen kon. Heb een jaar alleen af en toe vaseline kunnen gebruiken. Nu gebruik ik de skin perfection lijn van lóreal. Gek genoeg kan ik daar tegen. Het is niet echt duur (altijd wel in de aanbieding) en mijn huid ziet er heel mooi uit nu. Fijne bijkomstigheid :D

11. Laverna

Laverna Actief lid

May 13, 2015
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo, mag je gewoon alle crèmes gebruiken? Ik las dat je beter geen crème kan gebruiken waar retinol in zit. Kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Maar om nu alle potjes te gaan checken. Wat is jullie ervaring?

12. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je alle crèmes wel kan gebruiken hoor, anders geven ze dat toch wel aan bij de gyn/vk net zoals ze dat doen met alcohol, roken etc..

Share This Page