Hallo, Mijn man en ik gaan a.s zondag voor 4 dagen naar Rome. Mijn dochter gaat bij mijn moeder logeren.We willen vanuit rome dan skypen met haar.Maar nu vroeg ik me af of dat wel zo wijs is? Want dalijk mist ze ons en dan ziet ze ons wel maar we zijn er niet dus.Ze heeft nog nooit heimwee gehad ofzo hoor maar ik wil haar niet in de war/verdrietig maken.Ze is nu 14 maanden. Mijn vraag dus:Wel of niet skypen maar alleen bellen? Dank je voor je reactie.
Gewoon Skypen! Mijn dochter doet het nu dagelijks met haar papa die op skivakantie is en dat gaat prima!
precies, even oefenen! al denk ik dat ze het wel leuk vind hoor. Ik Skype vaak nog even met mn dochtertje voor het slapen als ik aan het werk ben (overly attached mother) en sinds ze een maand of 9 is lacht en zwaait ze ook, dus denk dat ze het begrijpt!
Wat lief! Is toch niet overly attached. DL wil regelmatig papa bellen overdag (Skype ben ik dus nog niet aan begonnen, dan wil ze dat waarschijnlijk de hele dag).
Volgens mij valt hier helaas niets zinnigs overr te zeggen, omdat het zo verschilt van kind tot kind en zelfs van fase tot fase. Toen mn oudste relatief klein was (onder de 18 mnd) vond ze skypen altijd leuk en ging het prima. Daarna kwam er een periode van omgeveer een jaar, waarbij ze als mn man langer weg was (> week) ze er juist heel emotioneel van werd en s avonds soms last van nachtmerries kreeg. Inmiddels is ze bijna 3,5 en gaat het weer goed, ook als mn man lang van huis weg is.
Hier gaat het goed als het met mijn man is, maar begint ze te huilen als ik het ben. Ik vertrek morgen voor 3 dagen en ga dus niet Skypen...
Wij skypen een paar keer per week met oma. Al vanaf dat hij geboren is. Dat vond hij al vrij jong geweldig. Als hij nu (10 maanden) de tonen van skype hoort, begint hij hardop te lachen en kruipt hij zo snel mogelijk naar het scherm toe. Hij gaat het liefste op de laptop zitten (toetsenbord), om met twee handjes op het scherm oma aan te raken. Ik heb er geen ervaring mee hoe hij op ons als ouders zou reageren. We doen het alleen met oma.
haha ja ik vind het wel leuk! ze doet nu ook heel vaak kiekeboe tijdens t Skypen..dan gaat ze uit beeld en weer in beeld. sommigen vinden t wat overdreven maar goed, ik wil dr nog wel ff zien voor ze gaat slapen
Dames, Bedankt voor jullie reacties.Ik denk dat we het gewoon gaan proberen mocht ze er verdrietig van worden dan bellen we de andere dagen.