Hoi ik ben nu bijna 19 weken zwanger en nog geen gram aangkomen, ik vraag me dus zwaar af of ik wel genoeg eet? Op een dag eet ik in de morgen een half tot heel broodje. in de middag 1 broodje en in de avond 2 aardappels met 1 schep groente en een een stukje vlees. verder eet ik eigenlijk niks tussendoor, op een stukje fruit na dan. is dit te weinig? ik neem aan dat je kind ook wel van mezelf neemt? wie heeft dit ook?
ik vind het wel erg weinig, op www.voedingscentrum.nl kun je vinden wat je tijdens de zwangerschap toch eigenlijk wel op zijn minst moet eten. niet dat je je daar strak aan moet houden maar het is een mooie richtlijn
Als je voor je zwanger was hetzelfde at is het volgens mij geen probleem. Mijn verloskundige zei dat je vooral moest blijven eten zoals je daarvoor deed, qua hoeveelheid dan.
Tenzij de daarvoor aan de lijn was, dit mag niet tijdens de zwangerschap.... Eet je zo weinig omdat je niet meer op kan, of omdat je liever niet te veel eet ivm gewicht?
ik heb even op die site gekeken, maar dat vind ik wel veel hoor allemaal, zou niet weten waar ik het laten moet! 7 april heb ik echo en dan kunnen ze zien of hij/zij naar voldoening groeit
Ik vind het eigenlijk ook wel heel erg weinig hoor. Ik zou zeker proberen iig iets meer groente en fruit te eten. En 2 broodjes per dag? Pff, ik zou 't daar echt niet mee volhouden, haha. Maar ik denk dat je dit het beste met je vk kan bespreken... Drink je trouwens wel genoeg? Dat is natuurlijk ook heel belangrijk!
ik kan niet meer op, en heb ook nog steeds een maagbandje.. maar volgens de verloskundige was dat geen probleem.
dat verklaard een hoop zolang je vk het geen probleem vindt is het ook geen probleem, en idd je beebje pakt wat hij/zij nodig heeft.
Ah, dus de verloskundige weet ervan? Tja, lijkt me dat die wel zou protesteren als het niet genoeg zou zijn. Ik kan trouwens ook niet op wat bij het voedingscentrum wordt voorgeschreven hoor, dat is veel te veel voor mij! Maar het is een richtlijn welke voedingsstoffen je zoal binnen dient te krijgen. En ik ben ook niet aangekomen en alles groeit naar wens dus extra gewicht zegt niet altijd alles!
Marion: het gaat er niet om hoeveel je eet, maar wat je eet, dat moet nl. wel gezond zijn; de juiste vitamines en bouwstoffen. Als je denkt dat je die niet voldoende binnenkrijgt, kan je er altijd een zwangerschapsmultivitamine bij nemen. Foliumzuur, vit. D, calcium en ijzer zijn erg belangrijk. Vriendin van mij met maagbandje is bevallen van een kerngezonde dochter van 7 pond!
ik eet niet veel meer dan jij en heb ook bij mijn vk gevraagd of dat gevolgen heeft voor de baby ze zei van niet (ik heb aardig wat reserves) de baby haalt bij je weg wat hij nodig heeft aankomen is ook geen must hoor. ik ben nu ruim 24weken zwanger en ben ook maar 2kilo aangekomen, maar dat zakt zo weer terug naar mijn normale gewicht zoals voor de zwangerschap. zolang je maar veel drinkt, fruit eet en wat vezels binnen krijgt is het allemaal goed zolang je niet op dieet bent of in hongerstaking, zal je baby eht prima redden hoor. Misschien 1broodje meer per dag is beter, maar drink bijv veel melk
Ik heb er ook 1.. Mij helpt t geen zier ( voor de zwangerschap ook niet)( ben okt 2005 geopereerd toen 125 kg nu 4 jaar later nog niet onder de 100) Ik bikkel rustig op wat voedingscentrum zo ongeveer voorschrijft.. Ik ben inmiddels van mening dat een maagband een heel slecht hulpmiddel is om af te vallen, omdat je ( vind ik dan) een roofbouw op je lijf pleegt doordat je nooit genoeg voeding binnen kunt krijgen , tenzij je de hele dag door aan t eten bent..
Ja, mijn vriendin was idd heel de dag kleine beetjes aan het eten; 1 beschuitje met kaas, half uur later 2 plakjes rookvlees, weer half uur later ene halve appel en zo ging dat de hele dag door. Pas na een jaar kon ze een bord soep op! Nu zit ze nog steeds snel vol en als ze een halve biefstuk opeet moet ze spugen.... Ze is wel 50 kilo kwijt, maar echt gelukkiger is ze er niet van geworden; het beperkt haar in haar sociale leven, echt naar.
Ongeacht of iemand nu heel veel of heel weinig eet, het lijkt me wel dat je meer groenten en fruit moet gaan eten of anders vitamines moet gaan slikken.
Ik heb de hele zwangerschap amper kunnen eten. Alles kwam eruit. Maar de kleine heeft schijnbaar toch van de beetjes genoeg mee gepakt. Hij had wel een achterstand maar weet niet of dat door het eten kwam. 2700 gram en voldragen is in principe goed te doen. Zou me echt niet te druk maken teveel aankomen is ook niet goed.
He dit is wel fijn om te lezen. Ik ben de eerste weken ook afgevallen omdat ik gewoon weg geen trek had om te eten. Ik eet iets meer dan ik hier in het begin las maar ik kom ook nog niks aan. Probeer inderdaad wel te zorgen dat ik van alles wat binnen krijg en slik ook multivitaminen. Ach en ze zeggen i.d.d. dat het kindje toch wel pakt wat t nodig heeft.
Ant: Vitamine tabletten echt een uitkomst! Maar wel goed vezels eten meid voor je stoelgang (ivm verstopping)