Bedrag vrijgezellenfeest?

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Binnenkort een vrijgezellenfeest van een vriendin.
    ik regel dit niet maar ik weet dat er een dagje activiteiten op het programma staat en een etentje..
    Wat zouden jullie hier aan uit gaan geven?

Maakt het je niets uit wat het jou gaat kosten? of heb je zoiets van een vast bedrag en als degenen die het regelen dit hoger hebben dat je dan niet mee gaat ofzo?

Ik ben daar even erg benieuwd naar

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb vorige week een vrijgezellenfeestje gehad, en deze kostte 80 euro.
    Dit hebben we ervoor gedaan:
    - high tea
    - foto's bij een professionele fotograaf
    - Rondvaart met een sloep door de grachten met een bbq aan boord
    - cocktail workshop
    - stappen
    - Canvas doek

Nu hebben ze best veel kunnen doen voor dit geld, en ik vind eerlijk gezegt 80 euro ook wel genoeg.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    bij mn zus's vrijgezellenfeest hebben we allemaal 110 euro bijgelegd... we gingen tappa's eten en lekker borrelen en natuurlijk een mooi kado!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bij ons gaan we niet hoger dan zo'n 30 euro.
    Laatste keer zelf een high tea in elkaar gezet en een beauty avondje met als afloop een meidenfilm!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wow jullie hebben er zeker veel voor kunnen doen.
    Ik denk zo 50 euro. Op de bruiloft geef je ook een cadeautje en anders zou het voor ons te duur worden

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Gemiddeld tussen de 100 en 150 euro. Voor minder is er ook meestal niet echt iets te organiseren en je moet ook voor de bruid betalen.

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ligt er maar net aan waar je tevreden mee bent natuurlijk... Niet iedereen heeft een geldboompje in de tuin zullen we maar zeggen :p

Op mijn vrijgezellenfeestje gingen we steppen (over de dijk langs het IJsselmeer), die hadden ze gehuurd, onderweg langs een pannenkoekenrestaurant en toen we terug waren hebben we nog een film gekeken en een borreltje gedronken. Was echt super gezellig en kostte niet veel.

Je kan bijvoorbeeld ook een bierfiets oid huren, kost ook niet heel veel en je hebt toch een héle gezellige avond.

8. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik vind tussen de 80 en 100 euro 'normaal'. het is toch wel iets bijzonders, een vrijgezellenfeestje. en meestal word je ruim vantevoren erover geïnformeerd zodat je kan sparen.

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Laatst toevallig ook een topic over geopend. Binnenkort vrijgezellenfeest waar we 100 euro pp moeten betalen. Ik weet niet wat we gaan doen, maar we zijn de hele dag weg, tot 's avonds laat!
    (vind ik trouwens best veel geld voor een vrijgezellenfeest..).

@Consider, wat hebben jullie een hoop gedaan voor dat geld..!!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tot nu toe tussen de 80 en 100 euro.
    Da's meestal wel voor een hele dag. In ieder geval een middagprogramma, diner en stappen.

11. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben onlangs een vrijgezellenfeest georganiseerd en we waren nog uitgenodigd voor een feestje die anderen hebben georganiseerd. Voor beide feesten waren we rond de 80 euro p.p. kwijt. Volgens mij is dit een vrij normaal bedrag voor een vrijgezellenfeest.

Wij hebben voor dit bedrag het volgende kunnen doen:

Vrouwen:
    High tea
    Sieraden maken
    Moorddiner

Mannen:
    Eten bij Mac
    Middag paintballen
    Moorddiner

Achteraf kon je nog mee gaan stappen en hebben we nog wat geld over om een leuk cadeau van te kopen.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Laatst ook inderdaad een topic over geweest (alweer een week of 3 terug denk ik? ) .
    Maar bedragen rond de 75-100 euro zijn op zich wel reeel helaas, als je een dag programma hebt. Het kost allemaal vrij veel geld heb ik gemerkt.
    Ik moest het nu zelf organiseren en wilde het toch niet té duur laten worden.
    Ik zal ons programma nog eens neerzetten:

programma:
    10.00 uur bruid ophalen, aankleden (pak pp: 2,50 ) - en wegrijden naar locatie
    11.30 uur Picknick - iedereen neemt wat mee
    13.15 uur Aankomst middagprogramma: Actief programma bij Rofra - van 13.30 tot 17.30 - kosten, inclusief vrijhouden bruid: 35 euro

19.00 uur: Eten - Wok restaurant , inclusief drinken ongeveer 25 euro

Wij zitten dus op zo'n 65 euro - maar dan nemen we zelf onze lunch mee (op zich hoeft lunchen ook niet natuurlijk) en we gaan vrij goedkoop eten. Ook het middagprogramma ( http://www.rofra.nl/nl/challenge-games-durft-u-de-uitdaging-aan-1002.html) heb ik op vele plekken duurder gezien.

Maar het is maar net wat ze willen. Wil je gewoon spelletjes op straat doen en bij huis blijven, dan kan het natuurlijk allemaal een stuk goedkoper. Maar wil je echt iets georganiseerds, dan is het al snel prijzig.

13. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0

ben ik het mee eens!!

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou ben ik het dus niet mee eens, kijk eens naar het stukje wat Consider heeft getypt, ze heeft enorm veel gedaan voor een mooi bedrag dus het is maar net hoe je het uitgeeft ..

150 euro pp vind ik wel een enorm bedrag moet ik zeggen en dat zou ik echt niet uitgeven ..

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja, wij zijn trouwens met een groep van 15 - nadeel: het is nogal wat regelwerk ;) voordeel: Kosten voor de bruid zijn over zoveel mensen te verdelen, dat het niet zo veel is per persoon.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn vriend had laatst een vrijgezellenfeest en die moest ruim 200 euro betalen (precieze bedrag weet ik niet meer). Eigenlijk vonden we dat wel erg overdreven voor een vrijgezellenfeest, maar van de andere kant, als het een goede vriend is, wil je er toch graag bij zijn. Hij is dus wel gewoon gegaan (en hij heeft een hartstikke leuke dag gehad ;)).

Ik was ook uitgenodigd bij de vrouwen (wij moesten 150 euro betalen), maar ik kon niet. Bovendien gingen ze oa bungeejumpen, wat dus ook al niet gaat, aangezien ik zwanger ben ;). Ik ken de bruid in spé verder ook niet echt goed, dus ik ben maar thuisgebleven, maar anders was ik wel gegaan hoor. Ik bedoel, de bruid/bruidegom kan er ook niks aan doen dat het zo duur is (die regelt het immers niet zelf) en voor hem/haar is het toch jammer als je er niet bij bent.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wow, 200 euro!
    Dat vind ik echt absurt hoor!
    Het lijkt tegenwoordig wel of het steeds gekker moet.

Zo zie je maar dat je met 80 euro ook leuke dingen kunt doen, overigens waren we met 6 personen, inclusief bruid.

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    200 euro vind ik belachelijk...
    Heb laatst een vf gehad, toen betaalde ik 80 euro
    Hebben we dit gedaan:
    - erotische bonbons workshop
    - voetbal kijken met lunch (thuis bij de vrijgezel)
    - opdrachten in de stad & uit eten
    - trouwjurk van mp voor de vrijgezel gekocht die ze aan moest
    - 's avonds stappen

Vind tuusen de 75-100 euro een mooi bedrag

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij vonden het zelf ook eigenlijk belachelijk hoor. Maarja, afzeggen vonden we ook weer zowat, dan is de bruidegom de dupe, terwijl die er dus niks aan kan doen.

In hun vriendengroep wordt er sowieso altijd zomaar vanuit gegaan dat iedereen overal geld voor heeft. Zo werden we laatst gevraagd om mee op vakantie te gaan, met de hele groep, kosten voor alleen het huisje (7 dagen): 1200 per persoon (voor Milan zouden we hetzelfde moeten betalen). Het was dat het in de herfstvakantie zou zijn, dus wij hadden een goede reden om niet mee te gaan (ik ben begin september uitgerekend), maar anders werd er echt gewoon verwacht dat wij ook van de partij zouden zijn.

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @Linda, Ik zou er gewoon een keer een gesprek over hebben.
    1200 per persoon voor een weekje in een huisje is toch gewoon absurt.
    En wat zouden ze zeggen als je bijvoorbeeld had gezegt dat je 200 euro voor een vrijgezellenfeest te duur had gevonden.
    Zouden ze dan wel kijken naar wat goedkopers?
    Misschien wil niemand voor elkaar onder doen.

Deel Deze Pagina