Hoi allemaal, ik ben vorige week donderdag begonnen met menopur 37.5 iu omdat ik niet reageerde op letrozole en bij clomid mijn baarmoederslijmvlies niet dikker werd. Nu plots zijn er 3 eiblaasjes aan het rijpen. Ik moet binnen 2 dagen terug op controle, maar als ze blijven verderrijpen, mag ik deze maand geen ovitrelle spuiten en geen seks hebben. Ik snap alleen niet goed waarom ik dan de volgende dagen nog moet verderspuiten. Is het dan niet logischer dat ik stop met spuiten (de dokter zei dat minder spuiten niet gaat met menopur, maar leek het zelf niet goed te weten). Iemand ervaring hiermee? Ik wil gewoon mijn eerste echte kans in meer dan een jaar niet aan me voorbij laten gaan.
Omdat de kans ook groot is dat ze niet alle 3 rijp worden en je maar 1 of 2 overhoudt en je wel ovitrelle kan zetten.
hier hangt het altijd af van hoe groot ze alle 3 zijn en wat het beleid word. Ik heb ook meerdere keren 3 eitjes gehad, ene keer moest ik nog doorspuiten en andere keer een dagje overslaan en elke dag komen voor echo en soms minder spuiten maar volgensmij is 37,5 laagste inderdaad. Tenminste heb zelf nooit lager gespoten met gonal-f. Ik zou erop proberen te vertrouwen dat zij het beste kunnen inschatten wat beste plan van aanpak is. Als ze nu eigenlijk nog te klein zijn en je stopt met spuiten heb je kans dat ze alle 3 niet meer groeien, risico zit inderdaad dat ze alle 3. Maar ik heb toen weleens een dagje overgeslagen en daardoor wel ineens 2 overhield. Het kan dus echt nog alle kanten op, hopelijk houd je er uiteindelijk 1 of 2 over!