Hoe herken ik waterpokken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door milika15, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen dames,

Ik heb al wat gegoogled maar wil toch horen van andere moeders hoe herkennen jullie de waterpokken?

Mijn zoontje kreeg gistermiddag een paar kleine rode vlekjes op z'n romp, rug, vooraal op de buik, rondom z'n piemeltje, weinig op het gezicht. Ik zie nu ook een paar rode plekjes (vaag kleine bultjes) op z'n hoofd. Verder heeft hij geen koorts.

Zou dit waterpokken kunnen zijn? Ik twijfelt nog of ik nu mijn HA wilt bellen of niet want vorige week waren we nog daar geweest en mannetje echt overstuur werd, hij vond het bang om naar de dokter te gaan (al een paar keer in de laatste 2 maanden vanwege zware verkoudheid)

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe lang duurt het dat de vlekjes blaasjes worden? Tot nu toe zie ik geen blaasjes. Maar hij heeft jeuk overal.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    rode vlekjes worden binnen een dag blaartjes, met vocht.en er komen op de derde dag enorme veel er bij. en het jeukt heel erg. t kindje kan dan niet zo rustig zitten en zo.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt even bellen naar ha, maar er is niet zo gek veel dat je kunt doen.

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reactie. Dus bij waterpokken worden de vlekjes binnen 1 dag blaartjes met vocht. Ik wacht tot vanmiddag, als er geen blaartjes zitten dan hm weet ik ff niet meer :))

en ja ik wil wachten met de HA bellen (weet niet of dit verstandig is of niet), zoontje is verder vrolijk, alleen jeuk hier en daar.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Huisarts bellen heb je niet zoveel aan.. Er is toch niks aan te doen!
    Zoals je het nu beschrijft lijkt het zeker op waterpokken, zo begon het hier ook.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Waterpokken herken je echt wel. De blaasjes zijn zo typisch, dat is niet te missen. Het duurt idd 24 uur totdat het vlekje een blaasje wordt en je hoeft er niet mee naar de huisarts, die kan er toch niks aan doen. Mochten het waterpokken zijn, dan kun je hem in een badje doen met havermout (havermout doe je in een washandje en laat je in het badwater trekken net zoals thee) Dit helpt erg goed tegen de jeuk.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier duurde het bijna 2 dagen voordat de eerste vlek een echte pok werd, zondag ochtend gezien, en maandagavond een mini-pokje. En dinsdags was het echt duidelijk, toen hij echt onder de vlekken en pokken wakker werd.

9. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ach bedankt voor nog meer reacties. Heb zonet de HA gebeld alleen voor advies, hij zei het heerst nu heel veel waterpokken en grote kans dat mijn zoontje dat nu ook heeft. Tot nu toe zie ik nog geen blaasjes. De kidsclin werkt best wel goed zie ik. Ik heb thuis zemelen, ik hoorde dat zemelenbad werkt hetzelfde als havermoutbad? Ik wil nog ff wachten voordat ik hem in bad ga doen, vind het een beetje eng.

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het wel laten checken voor de zekerheid. Ik dacht bij mijn dochter een paar weken terug ook aan waterpokken. Zij bleek zowel waterpokken als krentenbaard (zeer besmettelijke bacteriele infectie) te hebben. Op het moment van krentenbaard mag je juist niks smeren, omdat je het dan uitbreidt... Ik moest dus met de Kidsclin goed opletten dat ik het echt alleen op de pokjes smeerde en niet op de krentenbaard..
    Hou ook z'n temperatuur goed in de gaten.

Het is even zielig, maar ze moeten er even doorheen bijten. Sterkte en beterschap!

11. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft dus waterpokken. Het gaat wel goed, hij kreeg niet te veel van die blaasjes, alleen een paar kleine blaasjes. Ik smeer lotio alba in en ik was hem met water met zemelen. Inmiddels zijn ze ingedroogd (bijna alles dan). Wat moet ik doen met de korstjes? Moet ik de lotio alba blijven smeren? Thuis heb ik ook calendulan emulsie van VSM maar heb het nog niet gebruikt. Ik ben bang dat die spul prikt. Hebben jullie tips?

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als de blaasjes weinig zijn kan hij het nog een keer krijgen zeggen ze.

13. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
  14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij heeft wel veel van de rode bultjes die nu ingedroogd zijn, maar echt blaasjes heeft ie alleen op zijn hoofd, onder zn haar. De eerste 2 dagen had hij erg last van jeuk over zn hele lichaam. Die lotio alba werkte echt goed.

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Belize onzin, dat is alleen bij kinderen < 1 jaar.

16. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Herkennen jullie deze? Dit zijn foto van de eerste dag.

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
  18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    duidelijk de waterpokken aan de foto te zien!!

19. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    ooooooooooooooh gelukkig!!!!!

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105