Overdag slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Robin88, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 10 weken en overdag is het werkelijk een ramp om hem langer dan 3 kwartier te laten slapen.
    Gisteren heb ik hem de ochtend wakker gehouden (hij was niet echt moe) en toen heeft hij van 12.00 tot 15.00 geslapen. Maar vandaag was hij hier te moe voor en dan heeft hij weer de hele dag van die hazeslaapjes. 's Nachts slaapt hij heel goed!

Hoe slapen jullie kleintjes?

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is wakker voor zijn fles en dan meestal nog een uurtje of soms 1.5 wakker en dan slapen tot zijn volgende fles. Is in het begin echt even wennen voor ze en liggen ze wakker in bedje maar gewoon een speentje geven en nog even laten liggen kijken wat ie dan doet. Als ie echt over zijn toeren gaat huilen lekker bij je pakken, ligt ie een beetje te pruttelen (niet huilen maar pruttelen) zou ik hem laten liggen. Dan valt ie vanzelf in slaap. En als het dan weer tijd is om te voeden daarna lekker spelen en kroelen, en hup naar bedje...

Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn zoontje beter Doornroosje had kunnen noemen want die slaapt wel heel veel:D

Succes!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier meestal 1 overdagslaapje van iets van 12 tot 15 en de rest van de dag speelt ie wat, kijkt ie wat rond of tukt wat in de box of wipper of m'n armen. Hij maakt wel nachten van 8/9 uur en als ik mag kiezen heb ik 'm liever overdag wakker dan 's nachts ;)

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou hier ook een wakkere dodo hoor. Ik heb me er gewoon bij neergelegd. Eerst sliep hij helemaal niet tussen 6.00 en 18.00. Nu is het iets verbeterd. Na de fles van ong 6 uur gaat hij weer naar bed en ligt dan tot ongeveer 9.00 uur in bed. Eerst was dit een drama, maar nu hoor ik hem meestal vrolijk babbelen, dan weer eens een half uurtje stil (slapen) weer brabbelen etc. Verder doet hij ergens tussen 12.00 en 13.00 uur nog een slaapje. Nou ja hij ligt in bed, beetje rondkijken af en toe de oogjes dicht en na een uur heeft hij het echt gehad. Daarna slaapt hij dus echt NIET meer tot aan zijn vierde fles (rond 17.00-17.30 ong) maar na deze fles wil hij wel altijd meteen gaan slapen. Dan is het 18.00 uur en daarna moet ik hem wakker maken om 21.30 uur voor de laatste fles en dan slaapt hij weer tot een uurtje of 6. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het nou eenmaal zo is. Kan weinig anders. Ben al lang blij dat we iig de avonden voor onszelf hebben en hij 's nachts lekker doorslaapt.

5. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Maantje, hij zet het dus echt op een krijsen als ik hem erin leg overdag! Nu zijn we al zover dat als ik me over het bed buig om hem erin te leggen dat hij al begint!

@Marianne, heb hem ook liever overdag wakker dan 's nachts, dat absoluut! Maar hij word er zelf zo knorrig van. Ik merk 's morgens als hij uitgerust is dat hij zoooo vrolijk is, en hoe later op de dag hoe knorriger hij word. Echt zielig

@DeeDeeBowtie, Vanaf een uur of 18.00 is hij er hier juist echt niet meer in te krijgen. Overdag krijg ik hem soms nog een stil door hem een pink te geven, maar vanaf 18.00 uur pakt hij die ook niet meer.
    's avonds ligt hij dan meestal ook gewoon bij ons te slapen.

Vannaf een uur of 21.00 krijg ik hem zonder al te veel protest zijn bed in! Dan zeurt hij soms een beetje maar daar blijft het bij! En dan slaapt hij tot 4.00/5.00 en gaat daarna meestal weer netjes slapen tot 8.00/9.00. De nachten zijn dus ook echt perfect maar overdag..pfff :( Ik vind het wel leuk als hij wakker is, maar dan wel vrolijk en daar is hij gewoon nog te klein voor!

6. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hmm misschien een ideetje, naast zijn bedje zitten tot ie slaapt? Speentje geven of pink... En gewoon alleen maar zitten en troosten(wel gewoon in bedje laten liggen,als dat lukt;)) Het kan namelijk zijn dat ie overprikkelt is en niet in slaap kan komen.

Mijn zoontje slaapt snachts ook echt super, van 20:00 tot 08.00 en soms zelfs 09:00:$

Dit is echt maar een beetje gissen hoor maar zou het kunnen dat hij meer honger heeft en daarom niet kan slapen:(
    Die van mij kan namelijk ook echt niet slapen als ie trek heeft en blijft dan dus ook knorren....

Succes!

Deel Deze Pagina