Slaan en niet sluiteren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jaimy en remco, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Het meisje dat dus op het kdv zit in de groep van mijn zoontje gaat echt naar kinderen toe. Heel stiekem en dan pakt ze ze.

Het kdv moet er ook wel beter op letten maar als er 1 de fles aan het geven is en de ander loopt met een huilend kindje wie is er dan nog om haar goed in de gaten te houden. tja niemand.

Als het goed is hebben ze weer of gaan ze de ouders deze week aanspreken. Ben ook echt benieuwd of het beter zal gaan.

Ik vraag mij dus af hoe het komt dat zo'n klein meisje moedwillig (in mijn ogen) naar andere kinderen toegaat om te bijten/knijpen of slaan? Hoe komt dit? En wat zou er aan gedaan kunnen worden?

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Iemand die ons begrijpt!;)
    Echt het was niet normaal Elmo,het leken wel blaren,en ik vind dat gewoon niet normaal!:(

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zeg niet dat ik het leuk zou vinden of geen rot gevoelens heb als ik mijn dochter weg breng in de wetenschap dat er een kind rondloopt dat buit en slaat...
    Ik zou er ook boos om worden, maar ik hoop voor de ouders van het kind dat er ook een deskundige bijkomt die de situatie kan zien en vervolgens een of ander plan van aanpak maken om het kind dat af te leren...
    Om nou meteen het kind weg te sturen vind ik ver gaan en ok als alles niet gelukt is en het kind blijft het doen dan is het misschien verstandig om naar een andere vorm van opvang te kijken!
    Ik moet er niet aan denken dat ik als alleenstaande moeder te horen krijg dat mijn kind niet meer mag komen! Ik kan mij niet permiteren om thuis te blijven!

Maar goed, ik snap jouw gevoelens wel hoor, maar ik hoop voor die ouders dat er een deskundige komt die er werk van gaat maken!

Mag ik vragen hoe oud dat bijtgrage kindje is?

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Ja dat vraag ik mij ook af, hoe komt dit dat een kindje zo is he?!
    Daarom lijkt het mij niet gek dat er iemand daar komt om haar te 'volgen', niet alleen op het kdv maar ook thuis... Je hebt vaak van die video home trainingen, misschien kan dat ook op het kdv.

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik denk dat de ouders allesbehalve consequent zijn!

6. Kletskous

Ik hoop ook dat er een andere oplossing is. Ik weet niet hoe het op het kdv gaat maar ik weet zeker dat ze ook al van andere ouders klachten hierover hebben gehad. Ik hoop gauw dat er ook hulp wordt gezocht voor de ouders en dat meisje. Maar als dat allemaal niet zou helpen dan moet er toch misschien gekeken gaan worden om het meisje elders te plaatsen.(ik hoor natuurlijk niets over de voortgang van de gesprekken met die ouders) Ik heb er serieus over nagedacht om mijn kleine eraf te halen. Het doet mij heel veel pijn om hem te zien met bijtwonden of iets anders. Dan gaat ik denken ooo misschien heeft hij wel heel veel pijn gehad en dat breekt mij gewoon. Ze zit ook nog op de babygroep om het zo maar te zeggen en dat is tot 1.5 jaar oud. Dus ouder als 1.5 jaar is ze niet.

7. Kletskous

dat was laatst ook. Alleen had dat meer te maken met het kind maar de zin in geven in wat zij wil.
    Ze wilde dus scheinbaar zelf de trap oplopen en ik wilde net naar beneden op het kdv. Dus ik deed het hekje open en zag haar en haar moeder. Die moeder zei op een rare toon vond ik "ja kom er maar langs want anders wil ze niet meer doorlopen. Ze blijft net zolang wachten". Waarop ik zei "ja dat kan toch niet ik kan er toch niet langs (this een hele smalle trap") ze wilde dus toch dat ik naar beneden ging. Dus dat maar gedaan he. wonder boven wonder heb ik mijn mond weten te houden. Maar buiten kookte ik gewoon... Ik dacht til haar gewoon op naar boven.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Jeetje zo jong en zo heftig bijten!!! En echt doelbewust...
    Nee ok, ik begrijp je woede wel...

(Ik denk dat ik gewoon met mijn nare gevoelens zit dat mijn dochter af en toe een mep verkoopt, maar ze is - afkloppen - niet zo heftig als wat jij beschrijft!)

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

En dat in combinatie met leidsters die op een lieve toon zeggen dat iets niet mag...

Als mijn dochter zo zou zijn dan hoop ik dat die leidsters haar wel streng aanpakken! Daar heeft een kind meer aan dan zo'n zachte aanpak...

10. Kletskous

dat doen ze dus niet. Het moet op de (even goed zeggen volgens het kdv) pedagogisch verantwoorde manier. Dus een zachte toon maar toch duidelijk. Steng zijn en of een harde toon is dus niet pedagogisch verantwoord. Hoop dat er misschien iemand meeleest die op een kdv werkt en ons misschien kan vertellen hoe het er bij hun aan toegaat als zoiets gebeurd.

Ik vind best dat je een kindje streng aan kan spreken en hem/haar bij zijn/haar armpje kan beetpakken en zeggen dat iets niet mag en dan apart zetten.

Ik ben er natuurlijk niet de hele dag bij, dus weet niet hoe ze het aanpakken als ik er niet ben. Maar wat ik dan had gezien hoe ze haar aanpakte toen ze dat deed vond ik veeeeeelllllssstteee soft.

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Mijn dochtertje,slaat ook soms maar dan alleen mij of mijn vriend..Ik ben dan ook altijd thuis,ik spreek haar er gelijk op aan,en dan weet ze ook dta ze fout zit.
    Met andere kindjes is ze juist heel lief!ze aait ze en geeft ze kusjes!:D

12. Kletskous

jaaa reneetje aaien. Wat wel gemeen is dat ze hem een koekje aanbied en als rené het wil pakken, dat ze het vervolgens zelf snel opeet. hahahahhahahaha grapje...

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Tsja bij ouders verleggen ze de grenzen, maar de mijne heeft dus nu al 2 x op het kdv gemept... De leidster zeggen dat ze wel steeds heeft geluisterd als ze er wat van zeggen... Dat kan wel kloppen want als mijn moeder er iets van zegt dan houdt ze ook op, alleen bij mij is ze de laatste dagen vreselijk!
    Maar voor de rest is mijn dochter vreselijk lief en sociaal, dus ik weet niet waar dit opeens vandaan komt! Ze houdt ook van kusjes geven en aaien! ;)

@ Kletskous: Ik hoop dat ze daar ook wat strenger doen als er geen ouders bij zijn! Misschien dacht ze: oh daar staat een moeder ik doe maar rustig?!
    Ik heb op het kdv van mijn dochter gezien dat als er een kindje slaat ze streng doen en idd het armpje beetpakken... Ik vind het prima, ik wil ook dat ze zo doen als het mijn kind betreft!

14. Kletskous

ja dat heb ik ze verteld. Als mijn zoontje ooit zoiets zou doen dan wil ik dat ze hem streng aanpakken zodat hij weet dat hij iets heeft gedaan wat niet mag. Ik zou dat thuis ook doen.

duik trouwens mijn bedje in.Slaap lekker dames....

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Het hoort erbij,het gaat echt over geloof me!;):D

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Slaap lekker!;)

Call me tomorrow!!:p

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nee hoor Joyce, al ben ik er zelf als K&Jpsycholoog ook aardig bekend mee....maar toch als moeder heb ik dan toch nog moeite om mijn geduld te bewaren af en toe...

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wacht maar tot stijn wat groter is.....dan wordt het nog veel erger.....
    maar gelukkig is het ook vaak ontzettend ontroerend.;)

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Kan het zijn dat mijn zoontje nu al zulke dingen gaat doen!

Als hij boos is of als er iets niet naar zn zin gaat begint ie echt te meppen en te bijten de laatste dagen!

Hij is verkouden dus zit ie veel onder het snot. Als ik dan met een doekje zn gezocht schoon kom maken begint ie MIJ te slaan en te bijten!

Ook als ie iets niet krijgt (bijv de afstandsbediening) wordt ie eerst helemaal boos/rood en driftig en dan ontploft ie!

Nou weet ik van mn man dat hij vroeger ookecht driftig en agressief kon zijn...maar mijn kleine poepesnoepige beebie Finnetje nu al?

20. Kletskous

joh sarah. Dat is wel erg vroeg. Dat ze een beetje driftig kunnen worden oke maar dan ook slaan en bijten......
    Ik weet het niet hoor. Misschien dat iemand hier op het forum er meer over kan vertellen.

Deel Deze Pagina