Slaan jullie bepaalde maanden over?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RoosW87, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dit dus. Dit is alleen weggelegd voor stellen die heel makkelijk zwanger worden. Ik zal al blij zijn als ik zwanger ben.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toen we de eerste keer van plan waren te stoppen met de pil, hebben we dat wel een beetje uitgesteld toen. Niet alleen hebben we dan de feestdagen, maar ook al een hoop verjaardag. December is gewoon geen fijne maand, vind ik. Maar goed, toen ik een jaar latere nog steeds niet zwanger was, hebben we er echt niet meer naar gekeken.

Onze jongste was half november uitgerekend en bleef lekker wat langer zitten. Hij is een week voor Sinterklaas jarig. Ik vind dat niet leuk voor hem. Hij krijgt dan al twee weken schoencadeautjes, dan zijn verjaardag en een week later pakjesavond. We hebben besloten dat op te lossen door (voor beide kids) een soort 'halfjaardag' in te voeren, haha. Met hun verjaardag krijgen ze wat minder. Ze hebben toch al zo bizar veel speelgoed. ;) En dan sparen we gewoon wat geld op waar we dan aan het begin van de meivakantie een cadeau voor kopen. Zal meestal iets zijn waar ze (ook) buiten mee kunnen spelen en eventueel iets voor hun samen.

3. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben er ook nooit rekening mee gehouden, dan kun je idd zoals iemand al eerder zei voor iedere maand wel wat verzinnen.

Onze oudste is op oudjaarsdag geboren, hij is nu inmiddels 12 en vind t nog steeds geweldig, ook heeft hij jaren lang gedacht dat al dat vuurwerk voor hem werd afgestoken :D

Een drukke maand is het idd wel, maar super gezellig.

Ik moet zelfs zeggen dat ik eigenlijk hoopte dat hij met de kerst zou komen, leek me wel erg bijzonder.

Mijn moeder was van mn broertje uitgerekend op tweede kerstdag, maar ook hij kwam op oudjaarsdag :D

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee, hebben wij nooit gedaan.
    Vind het een luxe probleem.

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Met de feestdagen heb ik er geen probleem mee. Misschien niet ideaal qua verjaardag, maar so be it.

Toch is het deze maand wel in m'n hoofd opgekomen, om deze over te slaan. Waarom? Nou, ik ben 27 okt. jarig, bij mijn eerste zwangerschap was ik uitgetekend op 25 okt, ons zoontje is de 30e geboren. Mocht ik nu zwanger zijn (fingers crossed!) dan ben ik 3 november uitgeteld. :$ ;)

Heel even schoot dat wel door mijn hoofd, maar heb het ook gelijk aan de kant geschoven. Net als bij feestdagen geldt het hier ook: als het zo is, dan is het zo! ;) :D

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij wel. Mijn vriend is bakker en mag geen vrij in december. Daarbij vind ik op een feestdag bevallen echt niet leuk. Nu waren wij toen pas een half jaar bezig, in totaal iets van een jaar. Als ik dan nu nog niet zwanger was geweest weet ik niet of ik weer maanden zou overslaan.

7. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Hier precies zo!!

8. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Ik was van mn jongste 23 dec uitgerekend en ja hoor ze kwam pas op oudjaarsdag ;) vind het wel bijzonder!

En mn oudste is ook van december hihi dus we hebben alles tegelijk! Maar wel een hele gezellige maand!

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Op 9 nov! Ruim 3 weken te vroeg, eerst zou ik ingeleid worden op 11 nov hihi! Ik zei altijd dat ik wilde bevallen voordat Sinterklaas in het land zou zijn, nooit gedacht dat het ook zou gebeuren :)

10. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Nee hoor, ik zal een gat in de lucht springen als ik een uitgerekende datum krijg!

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee absoluut niet.
    Zeker nu we in de mmm zitten, zal al lang blij zijn als het lukt. En wanneer het kindje dan geboren wordt maakt me echt niks uit.

En dan nog, dan moet je ook rekening gaan houden met te vroeg of te laat komen. Als ik naar mezelf kijk: eigenlijk zouden mijn moeder, m'n zus en ik rond dezelfde tijd jarig zijn. Alleen is m'n zus een dikke twee weken te laat gekomen en ik 6 weken te vroeg. Je hebt toch niet alles in de hand.

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    165
    63
    Hier heb ik er wel aan gedacht hoor. Ik en de kleine zijn 9 en 19 nov jarig. Als ik nu weer zwanger zou worden deze of volgende maand word het waarschijnlijk weer een nov baby. Maar de wens is groter hihi :)

13. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik ben op mijn zus en nichtje haar verjaardag uitgerekend en een paar dagen na mijn eigen verjaardag, niet ideaal, maar oh zo welkom! Hoop voor ons meisje dat ze wel haar eigen verjaardag heeft, en niet altijd samen met haar moeder de dag moet delen haha. Wij hebben er best een poos over gedaan om zwanger te worden en ik was nu ineens zwanger, heb geen moment nagedacht over de timing.

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Tja het valt niet te plannen. Ik was uitgerekend rond mijn verjaardag (vond ik wel leuk maar sommigen vinden dat al onhandig), werd een miskraam. Je hebt het toch niet in de hand wil ik dus maar zeggen ;)

15. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Wij hadden de mazzel dat ik snel zwanger was. Was op 5 december uitgerekend en uiteindelijk is ze op 17 december geboren. Wij hebben juist onwijs veel verjaardagen in mei, juni en juli. Dus we vinden het prima dat zij in december jarig is.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat moet ieder voor zich weten.

Maar ik ben persoonlijk van mening dat je een zwangerschap niet kunt plannen.
    Je kindje kan altijd eerder of later komen. Dus 1 maand overslaan heeft dan sowieso geen zin. Dan zou je minstens 2 maanden moeten overslaan.

Hier nooit een maand overgeslagen toen we nog zelf probeerden. Veel te bang dat ik net die maand zou missen waarin het wellicht wel gelukt zou zijn! Heb me nooit vooraf druk gemaakt over mogelijk uitgerekende data.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nee, wij slaan geen ronde over. Wij willen te graag dat het een keer lukt, de datum van een verjaardag maakt niet uit. Een baby kan te vroeg of te laat worden geboren, dat heb je niet in de hand.

18. Ik zou daar niet om gaan zitten wachten nee, je weet nooit wat er gebeurt. Bij mijn eerste liep ik vanaf 26 weken al met vroege weeën rond. Was pas eind juli uitgerekend maar ze had tussen april en augustus geboren kunnen worden.. Geen pijl op te trekken dus.

Zelf ben ik 22 december geboren, mijn moeder was eigenlijk met kerst uitgerekend. Ik heb het juist altijd superleuk gevonden in die periode jarig te zijn, snap ook niet waarom er zo'n probleem van gemaakt wordt.

19. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    nooit over nagedacht, vind het dan ook echt totale onzin als ik daar mensen over hoor klagen!
    Totdat ze jaren bezig zijn dan maakt het denk ik niemand meer uit.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik was van mijn oudste midden december uitgerekend maar die kwam begin oktober al aanzetten.. Ik ga er niks voor overslaan.

Deel Deze Pagina