Wij willen volgend jaar een huis kopen. En het liefst buiten de stad in een dorp. Ben zelf opgegroeid in een dorp en heb daar fijne herinneringen aan je bent als kind toch vrijer in en dorp dan in een stad. Nu wil ik dit ook voor onze kinderen. Toch denk ik dat ik en mijn man het er nog wel moeilijk mee zullen hebben. We zijn enorm gewend aan de stad en de vrijheid om op elk moment iets te gaan doen. Wie is er nog meer verhuisd van een stad naar een dorp? En hoe beviel jullie dit? En iemand nog tips voor leuke dorpen rondom Groningen? Max 20minuten rijden van Groningen zelf.
Tja ben van Leeuwarden naar wolvega verhuisd ! Het is hier veel rustiger ! En heb dan welliswaar zelf geen kids! Maar zit er elke dag in ! Vind ik de kinderen hier over het algemeen beleefder! Al vind ik een stad ook wel weer erg leuk! Je hebt vele malen meer voorzieningen ! En weer een voordeel van een dorp vind de huizen goedkoper! Succes met kiezen!
Ik ben verhuisd van hartje Amsterdam naar een omliggend dorpje. Voor de kinderen helemaal geweldig, wij hadden in het begin moeite in die zin dat er niet even een nachtwinkel open was dat er op zondag geen zak te beleven was dus geen winkels etc open terwijl Amsterdam altijd leven in de brouwerij is. Ook vond ik het OV in Amsterdam helemaal geweldig. Hier echt afhankelijk van de auto. Maar nu jaren later zie ik dat geen eens meer en zie ik gewoon dat mijn kinderen een ontzettende voorsprong hebben op hun leeftijdgenootjes van Amsterdamse scholen, het onderwijs is hier erg goed, het is lekker rustig hier, wat een verademing was dat vooral 's nachts wij konden gewoon rustig slapen zonder geluid van jongelui, trams dat soort zaken...ik wil niet meer terug. En als wij de drukte op willen zoeken zijn wij in 25minuten ook weer in het centrum van Amsterdam dus is heel goed te doen
ik ben ook vanuit de stad na een dorp verhuisd. Op zich is het op veel punten lekker voor de kinderen. Die kunnen hier heerlijk rond lopen, spelen op straat, enz enz.....de rust vind ik ook wel heerlijk.........maar binnen nu en een paar jaar wil ik echt wel terug na de stad. Ik kom nog vaak in de stad omdat familie er woont en als ik er dan loop voel ik me heerlijk op me gemak en mis het ook echt wel. Me man is er niet zo fan van maar hij wil wel als de kinderen straks wat ouder zijn de stad ook in verhuizen. Ik heb geen spijt van in het dorp te wonen maar het is mij hier soms wel te rustig en in de stad had ik alles om me heen!
Ik kan nog steeds niet wennen. Vreselijk. De mentaliteit, het ons-kent-ons, de roddels, weinig werkgelegenheid en ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.. Maar aan de andere kant zijn er ook weer voordelen aan een dorp. Vind het maar lastig..
ik ben verhuisd van Wageningen na Hengelo beide stads nu woon ik in Renkum dorp en is veeeeeeeeeeeeeeeeeel rustige hier en moet zeggen bevalt me wel wel jammer in mijn buurt niet veel kids voor me zoontje maar hij vermaakt zich prima en ze zeggen je hier sneller gedag dan in een stad
Ik ben verhuisd van een stad naar een dorp. In de stad woonde we heel dichtbij het centrum. Was er binnen 5 min op de fiets. Hardstikke gezellig en heel handig! Nu wonen we in een dorp, 30 min met de auto van het centrum van die stad af. Maar het dorp waar we nu wonen is nog steeds best groot, heeft ook best veel winkels als Hema, hunkemoller, blokker ed en veel eetgelegenheden. Kan niet zeggen dat ik de 'gezelligheid' van de stad mis. Vind het heerlijk wonen waar we nu wonen.
Ik ben bijna 3 maanden geleden verhuisd van (omgeving) Den Haag naar een dorp in Drenthe (tegen Groningen aan). Geen moment spijt gehad. Veel rustiger hier, kinderen kunnen veel meer buiten spelen en hebben daarin veel meer vrijheid. Ook de mensen zijn hier erg vriendelijk. Kinderen voelen zich helemaal thuis hier. Zoon heeft ADD en had in mijn vorige woonplaats op SBO gemoeten, maar mag hier door voor het reguliere onderwijs. Hij is zelf veel beter in zijn vel gaan zitten en de klassen zijn hier al sowieso kleiner. Als ik het over zou moeten doen, zou ik er geen seconde meer over twijvelen en het zo weer doen!
Wij wonen 30 min van Groningen in een dorp met geen voorzieningen. (geen school wel schoolvervoer, geen winkels, geen openbaar vervoer, niets) en ik moet zeggen dat ik me hier thuis voel! Jaren heb ik (met mijn ouders) in een wat groter dorp gewoond waar ik me niet thuis voelde. Er is hier op sociaal gebied genoeg te doen en dat vind ik wel belangrijk. De winkels zijn hier maar 5 min (met auto) vandaan net als de school en het treinstation. Alles wel binnen bereik dus. Wat wel een groot pluspunt is, is dat de woningen hier niet duur zijn. Veel woning voor weinig geld en met een enorm uitzicht (je mag me pben als je wil weten waar ik woon)