hoe boodschappen doen met baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by soepstengel, Aug 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    hoe doen jullie boodschappen met jullie baby??
    Ik wil graag de weekboodschappen doen op maandag alleen...
    omdat vriendlief alleen in het weekend vrij is, en ik het dan "zonde" vind om boodschappen te moeten doen...

Alleen hoe doen jullie dat?
    met de wagen en een kar?
    Als ik de MC meeneem in de kar zit de kar al vol....
    Of gaan jullie 's avonds alleen?

iemand goede tips????

2. jm88

jm88 Lid

Aug 14, 2009
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik neem mijn zoontje of in de draagzak mee of ik gebruik een speciale kar (bij de AH) waar je de mc op kan zetten...

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,168
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    De winkel waar wij boodschappen doen heeft winkelwagens waar al een soort mc opzit. 't Ziet er niet heel comfortabel uit, trouwens. Het is een soort plastic schaal. Maar het zal vast een uitkomst zijn.
    Wij hebben een draagdoek, dus ik denk dat we die straks zullen gebruiken bij het doen van de boodschappen.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier in de draagdoek mee en dan loop ik naar de supermarkt vervolgens laai ik mijn karretje vol en laat ik het thuis bezorgen. Of ik bestel het online.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Wij doen eigenlijk altijd (met z'n drieën) op een doordeweekse dag 's avonds boodschappen. Vinden we nog gezellig ook. ;)

Anders zou ik boodschappen doen in een winkel waar ze van die karretjes hebben waar je de MC op kan zetten of waar zo'n speciaal zitje op zit. Of twee/drie keer in de week minder dingen halen, gewoon met de kinderwagen. Soms fietst één van de twee 's avonds even alleen op en neer als we iets zijn vergeten en het echt nodig hebben.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik doe zaterdagochtend rond 8 uur al de boodschappen. Sven slaapt dan vaak nog even na zijn eerste fles. En het is rustig in de winkel. Heerlijk, want ik heb een hekel aan boodschappen doen als het druk is (wie niet?)
    Mijn vriend blijft dan thuis.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nu kan mijn zoontje in het winkelwagentje zitten, en kan ik mijn karretje weer volladen. Toen hij dat nog niet kon, ging ik óf met de buggy boodschappen doen (en dan kan je dus maar een paar dingetjes meenemen), óf ik ging in mijn eentje boodschappen doen, óf ik liet het thuisbezorgen.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Toen L. nog heel klein was gebruikte ik een draagdoek, en daarna heb de baby bjorn gebruikt tot ik haar echt niet meer kon tillen en ze groot genoeg was om zelf in het karretje te gaan zitten. De MC meenemen vond ik helemaal niets, je kar is vol en hij staat er zo gevaarlijk op te balanceren. Met een draagdoek heb je ook nog lekker je handen vrij.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    ja een draagdoek das wel een goed idee!:D

ga ik even aan mijn schoonzus vragen of ik hem mag lenen voor de boodschapjes :D

hopen dat hij het leuk vind... hij heeft er nog nooit in gezeten...

10. tulip

tulip Niet meer actief

Toen ze zo klein was ging ik meerdere keren per week en laadde heel veel in de kinderwagen. Ik ging dus gewoon lopend.

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ik zet gewoon de maxicosi op het winkelwagentje.

12. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik ga op maandag vaak met 2 kids (een van 2 en een van 2 mnd), de oudste zit dan in het stoeltje en de baby in de maxicosi in de kar. Die lichtblauwe winkelwagens bij de AH zijn wat groter en dan kan er precies een hele volle boodschappen tas mee.. En de grote dingen (zoals kattengrit of 4 flessen cola) kunnen op het zitje voor de kratten..
    één keer per één a twee weken doe ik grote boodschappen alleen...

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier idd ook de draagdoek gebruikt in 't begin. En daarna kon 'ie gewoon in dat stoeltje van de winkelwagen. Nu loopt 'ie meestal zelf mee en dan geeft 'ie de dingetjes aan, hij kan niet meer zo lang stilzitten ;).

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Maxicosi (van het merk mutsy) op de winkelwagen. Zat stevig en ik bleef ook altijd bij de wagen. Hij past trouwens ook op dat uitklapding voor de kratten. Maar dat is minder gezellig voor je baby.

15. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Bij ons hebben ze speciale karretejes met en mc erbovenop, geloof dat ik ze in NL ook wel eens gezien heb. Misschien eens bij je supermarkt vragen..

16. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik doe mijn boodschappen onder in de wandelwagen en dan laad ik alles weer op de band en vervolgens weer in de wandelwagen te doen. :D

Nou heb ik wel een mutsy kinderwagen met boodschappenmand en daar kan beste veel in. Ga dan wel 2x per week.

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Ik ging óf met de kinderwagen en dan waren het dus kleine boodschapjes en voor de grote boodschappen gebruikte ik altijd een winkelwagentje waar al een maxicosi aan/op zat. Nu kan ze in het zitje.

18. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik zet de mc ook op het wagentje. Hij staat heel stevig.

19. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier gaat zoontje op mijn rug in de mei-tai! Hij vindt het geweldig en het is super handig! ;)

20. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Maxi cosi op het ding voor de kratten drinken. Of juist een opvouwbaar kratje daarop en de maxi cosi in de kar.

Share This Page