Slaan, slaan en slaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat eten heel herkenbaar , als ze tijdens het eten boos wordt , en dat is nogal eens ( beetje problemen met eten vooral s avonds, ze eet veel te weinig en komt ook te weinig aan ) dan zet ik haar bordje al uit voorzorg weg zodat ze er net niet bij kan en negeer haar dan en dan vraagt ze meestal zelf weer om haar bordje en als ik geluk heb gaat ze dan weer eten ..

en idd kijkt ze heel uitdagend erbij

2. Loe

Loe Niet meer actief

Gelukkig dan, heb ik een normale dreumes/peuter. Maar niet luek voor jou. We gaan maar door met de hoek. En maar meteen de hoek in ipv na 3x slaan, want volgens mij beseft hij zich na twee maanden toch wel dat slaan niet mag.......
    Poe, dat wordt vaak in de hoek zetten. Bah, zie er helemaal niet naar uit, heb verder zo'n lief jongetje. Maar dit is echt vervelend. Hopelijk wordt het snel minder.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik hoop het ook voor je, hier was het vandaag met het eten zo erg , dat ze in totaal denk ik wel een minuut of 20 in de gang gestaan heeft ..............en dan ben ik echt niet zo streng dat ze daar heel snel staat ,maar vanavond was echt niks goed ...one of those days ..Maar verder is het echt een heel lief meissie een knuffelkontje en bijna altijd vrolijk .Vanochtend kwam ze naar me toe lopen , kreeg een knuffel en een lekkere dikke snotkus en zei ze ou van ou ( hou van jou ) , smeltmomentje !!

4. Loe

Loe Niet meer actief

Aahhhhhhhhhhh wat lief!!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik las ergens de reactie van iemand dat het ergens vandaan zou moeten komen.
    Maar dat hoeft niet persé hoor, kindjes op deze leeftijd kunnen niet met hun emotie omgaan en doen dat dan op zo'n manier.
    Een kind mag best boos wezen als er nee word gezegd of iets word verboden, het moet dan wel met de teleurstelling om leren gaan en slaan kan natuurlijk niet.
    Toon begrip dat het zeker niet leuk is, maar slaan ook echt niet kan!
    Ik denk dat hij nog wel (te) jong is om het echt te begrijpen, maar zeggen kan geen kwaad, zo leren ze het ook!

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kreeg toen een tip:

"Eerst nee zeggen"
    "Nee zeggen en waarom"
    "Nee zeggen en waarom, en dan afleiden met iets wat ze wel mag hebben"

Misschien stom hoor maar ik heb hier wel wat aan gehad haha

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    afleiden werkt hier vaak ook wel hoor , en op een gegeven moment heb je ook wel door als er weer zo'n situatie kan gaan aankomen , en dan probeer ik daar op de juiste manier op in te spelen , maar soms heb ik het ook weleens niet in de gaten ..

8. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    hier hielp negeren ook niet.
    hij is van slaan overgegaan in woede aanvallen.

uiteindelijk hielp bij ons slaan/schoppen/bijten/enzo, dan in de hoek.
    heel consequent volhouden.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier wil negeren gewoon weg niet omdat zoontje zijn zus pijn doet;) Knijpen, slaan, haren trekken, bijten.. pff, echt vreselijk.
    We zetten hem ook even apart nadat we hem streng hebben toegesproken.
    Op het kdv is hij nu ook gemeen tegen andere kindjes, heeft afgelopen keer een paar kindjes gebeten:( Echt zo niet leuk!!

10. Loe

Loe Niet meer actief

Gaan we blijven doen, consequent volhouden. Wel niet zo leuk, gisteren om 9.15 had hij al twee hoekmomenten te pakken. Toen kwam mijn moeder oppassen en ja dat is toch anders dan papa en mama dus toen gebeurde het de hele dag niet haha. Dat durft hij toch niet dan. Maar toen we gingen eten en mijn moeder hem te vroeg naar zijn zin (totdat hij zijn eten kreeg), begon hij ook een keer te slaan...........oef oma, pas maar op. Daar gaan we......

Maar goed, we blijven continu de hoek volhouden. Nu zonder derde keer = in de hoek maar gewoon de eerste keer. Zal de eerste misschien wel 20x hoek worden, maar ik ga het doen omdat ik hoop dat dit echt positief resultaat zal gaan hebben.
    (en waar het om te buigen is het slaan naar een lief kusje, natuurlijk vanzelfsprekend niet in de hoek)

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mijn meisje heeft ook zelf bedacht dat ze wel kon slaan. Ik wist niet wat ik zag, maar het is nu 2 of 3 keer gebeurd dat ze iets echt niet mocht van mij, ze was gewoon rustig en ik ook en ik bleef consequent zeggen dat het niet mocht. Ik zag gewoon de spanning opbouwen in haar, omdat ze het WEL wilde doen. Tot ze mij ineens een paar tikken gaf en boos weg liep.

Ik vond het eigenlijk prachtig om te zien, die emotie die opbouwde en ergens naartoe moest. Ik benoem nu zoveel mogelijk haar emoties, en probeer haar er zo bij te helpen daar mee om te gaan. Het lijkt me zo belangrijk je kind niet alleen te leren dat hij niet mag slaan, maar ook waarom hij wil slaan - vanwege een teleurstelling of frustratie dan in zo'n geval - en wat hij anders kan doen met die emotie. Even roepen, even op de grond gaan liggen, op de bank slaan, zoiets :D

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier een manneke dat vanaf de 12 mnd hetzelfde deed

Als ik ergens "nee" op zei, en uitlegde waarom het NEE was, en hem een alternatief aanbood, dan nog sloeg hij mij, papa, of bijv de tafel en keek je dan aan of hij je wel kon vermoorden ;)

Hier had het superveel te maken volgens zijn begeleiders (zit op speciaal KDV) dat hij weinig praatte en dus niet duidelijk kon maken wáárom hij zich boos voelde, en dit uitte met slaan

Inmiddels is hij 2,5 en praat veel en kan uitdrukken waarom hij boos is, en het slaan is zowat weg

@ts; praat je kindje wel? Of is hij gefrustreerd door het niet onder woorden kunnen brengen?

Als mijn zoontje bijv naar de telefoon wees en zei: "die"
    En ik zei: nee jongen, je mag de telefoon niet hebben MAAR je mag wél met de bal spelen ( altijd uitleggen waarom iets niet mag én alternatief aanbieden wat wél mag) dan zei hij "eeeh" en sloeg vervolgens de bank/tafel/mijzelf, en gooide zelfs met bloempotten door de kamer :$

Maar echt puur omdat hij zich niet onder woorden kon brengen

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier was het ook slaan en bijten. Als hij sloeg pakte ik hem vast en dan kreeg hij straf. Dan mocht hij echt even op de trap zitten.
    Maar 1 keer beet hij mij zo hard uit het niets, dat ik hem toen wel een tik op zijn reet heb gegeven. Daar is hij behoorlijk van geschrokken en sinds dien nooit meer iets gedaan.

Ik laat me echt niet zomaar slaan of bijten en helemaal niet door mijn eigen kind.

14. Loe

Loe Niet meer actief

Daantje,exact is het dus zo bij ons! eh, gelukkig geen bloempotten door de kamer, dat niet, maar da's denk ik omdat hij daar op dat moment niet bij kan haha. Maar hij praat inderdaad nog niet, wel zijn eigen taaltje. Maar alleen het woord, niet gooien, zachtjes doen... of nee, is dus heibel. Ik zie t meteen aan zijn ogen.
    Ik hoop ook dat het beter word als hij wat verstaanbaarder gaat praten. Hij babbelt sinds kort de hele dag door in zijn eigen taaltje.

15. Loe

Loe Niet meer actief

;):)Ik ben toch stiekem wel 'blij' dat ik niet de enige ben....

Deel Deze Pagina