dochtertje heeft moeite met wennen op nieuwe school

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sunny03, Jun 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunny03

sunny03 Actief lid

Feb 16, 2009
    144
    0
    0
    pff mijn dochter is 3 jaar en 3 maanden, ze is altijd heel graag naar de peuterspeelzaal gegaan (vanaf twee jaar), al vanaf dag 1 was het daaag mama altijd vrolijk en met heel veel plezier.

Nu zijn we verhuisd en gaat ze al een maandje hier naar de peuterspeelzaal, maar nu vind ze het moeilijk, ze huilt telkens als ik weg ga wordt eigenlijk steeds erger het huilen.
    Als ik met haar praat of ze het leuk vind en graag gaat zegt ze ja, ze gaat ook heel enthousiast er heen en is als eerste binnen.

Maar het zit me niet lekker, heb het ook al met de leidsters erover gehad, zij zegt dat het snel weer over is en dat ze gewoon speelt.

Ik daar en tegen vind dat ze veranderd is, ze claimt me heel erg thuis ze is niet meer zo enthousiast zoals ze altijd is, lekker vrolijk en kletskous vind haar wat opstandig en ze huilt snel.

Iemand tips?
    Ik vind dit heel erg moeilijk. Probeer haar dit niet te laten merken maar ik maak me echt ongerust hierover.

ze is trouwens heel bijdehand en snapt dingen heel goed voor haar leeftijd.

2. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ik denk toch dat het met gewenning te maken heeft hoor, juist omdat ze zo bij de tijd is...
    Ze moet het wel allemaal een plekje geven, een verhuizing is niet niks natuurlijk!
    Ik denk ook niet dat het aan psz ligt maar gewoon aan alles wat nieuw is.
    En jij bent wel hetzelfde, dus een veilig punt voor haar, snap je?
    Misschien iets meer met haar praten over de verhuizing of zo...
    Of niet en is het een fase, mijn meisie is ook ruim 2 jaar naar de psz gegaan, en kreeg na 1,5 jaar daar ook in ene van die huil momenten dat ik weg ging.... ik schrok daar toen ook van!
    Maar ik ging daar heel duidelijk mee om, even knuffelen, even samen spelen, en dan weg. Ja ik hoorde haar huilen, maar ik weet ook dat dat idd zo over was, toen ik weg was..
    Moeilijk voor de mama/papa, maar het lijkt erger dan het is!
    Sterkte in ieder geval, enne lekker veel praten en knuffelen, dat lijkt me zo wie zo heel goed ;);)

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Dat ze al slim is verklaart voor mij wel wat. Op de psz zijn veel nieuwe indrukken en dat kost veel energie! Ook het luisteren, samen spelen, in een rij lopen, in de kring zitten kost veel energie. Daarnaast is het wennen aan een ander huis etc.
    Logisch dat ze moe is thuis en daardoor opstandig en huilerig wordt. Een duidelijke structuur kan helpen (slinger met de dagen van de week en dan 's avonds met een knijper een kaartje erbij hangen) kan helpen. Ook een foto van de juffen en/of kinderen in de kamer zetten kan helpen. Het afscheid kort houden helpt ook, of juist de tijd ervoor nemen. Dit laatste hangt van je kind af. Misschien kan ze op een vrije dag eens met een kindje van de speelzaal thuis spleen? Dan leert iedereen elkaar wat beter kennen. Verder weet ik het ook niet. ik heb geen wereld tip maar wilde even met je mee brainstormen. ;)

Share This Page