slaan..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Porsche, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi allemaal.

ik heb een klein vraagje :

wij hebben een zoon van 3.5 en eentje van 2 jaar..
    nu als de oudste heerlijk aant spelen is en de jongste komt erbij en hij krijgt zijn zin niet begint hij met slaan.

en niet zachtjes, best hard ook nog...
    zo heeft hij onze oudste zoon wel eens met een speelgoedje geslagen onder het oog zodat hij een snee had.
    zo moest mijn man zich bukken of hij kreeg een schoen naar zijn hoofd gegooid.
    puur omdat hij zo vol met gif zit denk ik.

ik ben er echt allang mee bezig en ik ben heel consequent, ik waarschuw 1x en als hij nog een keer slaat of met dingen gooit hup de mat op ...
    ik merk aan mezelf dat ik nu ( met mijn hormonen ) er heel slecht tegen kan. het zit me ook heel hoog.

Wie herkent dit en heeft tips voor me..

super bedankt alvast

2. Dana

Dana Niet meer actief

Ik herken het niet maar hier is de regel bij slaan waarschuwen we niet, ook niet 1 keer, dan gaat ze meteen de gang op. Als je met slaan 1 keer waarschuwt en hij weet dat dan komt hij er dus 1 keer mee weg standaard, met kattekwaad kan ik dat begrijpen maar met slaan zou ik persoonlijk de waarschuwing weg laten en meteen handelen.

Succes, lijkt me echt moeilijk!

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Mijn dochter(2 jaar) heeft mn zoon, de hond en mij een blauwe maandag ook geslagen. Wat ik dan deed is haar gewoon in de hoek gezet. Ze stond soms wel 7x per dag in de hoek, maar de aanhouder wint. Ze slaat ons niet meer. Ik zou het zeker niet ongemerkt voorbij laten gaan hoe jong hij ook is.

4. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Herken je verhaal compleet! Wij hebben eenzoon van 3,5 en eentje van net 2! De jongste slaat op moment best veel! Denk dat het ook komt doordat hij verbaal nog niet mee kan doen en dan uit pure frustratie het zoekt in slaan.
    Onze tactiek is geen waarschuwing voor slaan maar direct de gang op! Ik hoop door consequent te zijn we dit eruit krijgen! Na 2 min mag hij terugkomen sorry en in zijn geval orry zeggen tegen zijn broer en een kus erbij!

Ook ik heb op dit moment door de hormonen minder geduld maar probeer het echt vol te houden de aanhouder wint!

x Nina

Deel Deze Pagina