Slaan...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaden, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Ik ging vanmiddag mijn dochter ophalen van het kinderdagverblijf en de leidster zei dat ze haar een paar keer weg moesten halen van de andere kindjes omdat ze ze steeds sloeg. Dat heeft ze nog nooit eerder gedaan en normaal gesproken is het een lief meisje. Ze gaat op het moment wel door een sprongetje volgens mij, maar is dit een normale fase waar ze doorheen gaan? Kan ik er iets aandoen, of moeten ze dat op het kdv regelen? Ik kan nu wel tegen d'r zeggen dat ze geen andere kindjes pijn mag doen, maar of dat nu helpt? Ze is net 17 maanden. Iemand advies? Bedankt :)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is een normale fase en kan lang aanhouden. Het enige wat helpt is heel consequent zijn: zeggen dat het niet mag, en dan voordoen wat wel mag (aaien), en blijft ze het doen, haar weghalen uit de situatie (dus bij dat andere kindje vandaan).

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik zou het zeker wel even tegen haar zeggen.
    en heb je gevraagd aan de leidster hoe zij hier mee om gaan?? hebben zij wel tegen haar gezegd dat het niet mag??

en als je zelf met haar bij andere kindjes bent opletten, zodra ze slaat ingrijpen en uitleggen dat het niet mag

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje doet dat ook. Ze slaat ons maar ook andere kindjes. Ik pak haar handje vast en zeg dat het niet mag en laat haar dan aaien bij mij. Bij andere kindjes zeg ik het en haal ik haar weg. Vervelend heh dat slaan!

5. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Bedankt! De leidster zei dat ze haar meteen weg hadden gehaald bij de andere kindjes en dat ze tegen haar hebben gezegd dat het niet mag, maar ze deed het gewoon weer. Toen we thuiskwamen heb ik wel tegen d'r gezegd dat ze lief moet zijn maar dat is dan een paar uur nadat het gebeurd is en ik weet niet zeker of ze dat snapt.

6. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier ook een lief meisje van 18mnd wat slaan uitgevonden heeft. Meestal slaat ze zichzelf, ik merk dat negeren het beste werkt.

Als ze mij slaat dan zeg ik dat dat niet mag en pijn doet, als ze doorgaat leg ik t nogmaals uit en daarna leidt ik haar af met iets anders want anders maakt ze er steeds n spelletje van.
    Ik heb nog niet gemerkt of gehoord dat ze anderen slaat.

7. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Vervelend hoor. Je kunt er vanaf thuis weinig invloed op uitoefenen denk ik. Dat is dus toch iets voor de leidsters. Het is niet leuk als je kind anderen slaat, maar misschien moet je maar blij zijn dat ze niet bijt. Dat zorgt altijd voor meer ophef, wat ik overigens wel kan begrijpen omdat dat echt veel pijn doet en andere ouders er enorm van schrikken.

De reacties lezend, vraag ik me ineens af waarom mensen kinderen eigenlijk aanleren om een ander kind te aaien. Ik snap dat je wilt laten zien wat er wél mag, maar waarom aaien? Ik vind dat eigenlijk best gek, nu ik er over nadenk.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @marmir: ja daar heb je wel een punt ja :) ik denk dat dat komt omdat er vaak wordt gezegd dat als je iets verbied je een alternatief moet bieden... Ja dan is aaien een goed alternatief... Maar inderdaad ik aai ook nooit iemand zomaar :)

9. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Nee, en als iemand net jouw auto heeft afgepakt dan is aaien niet een logisch iets om te doen, toch? Dat is zelfs vreemd. Alleen als een kind slaat als uiting van affectie zou aaien een passend alternatief zijn, maar gebeurt dat vaak?

10. adi

adi Niet meer actief

Ik moet hierdoor ineens denken aan een situatie laatst :D.

Ik was met mijn dochter bij een kennis met een dreumes die constant (echt elke 2 min) mijn dochter wilde aaien. Zij is 3 jaar ouder, dus liet ze in het begin wel toe. Maar hij werd steeds dwingender, en zag haar als een soort pop die constant gaaid moest worden.
    Dus zij weglopen, kind achter haar aan 'aai aai aai'.

Dus uiteindelijk kwam mijn dochter bij mij fluisteren: 'mama, zeg tegen hem dat ik geen hond ben!' :D:D

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga dat aaien maar niet meer noemen :)
    Ik denk dat ik gewoon zeg dat het niet mag en haar uit de situatie haal als ze doorgaat.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik haal mn kind eerst uit de situatie en spreek met een redelijke stem dat dat niet mag en als t te erg wordt gaat ze in de hoek.

Share This Page