slaap advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

heb even jullie advies nodig.
    Ons wijffie is nu 8 weekjes en sinds 2-3 weken begint ze eindelijk wat beter te slapen. Ze slaapt sowieso ongeveer van 23.00-11.00 of 15.00 uur 's middags. Met tussendoor dus een fles maar daarna valt ze meteen weer in slaap. Vaak is ze dan wakker van 15.00-23.00. Das toch onwijs lang voor een baby van 8 weken? Ik probeer haar al een beetje wakker te houden van 11.00-15.00 zodat ze na de fles van 19.00 uur wel wil slapen.
    Ik wil haar eigenlijk op bed hebben na die fles van 19.00 uur. Maar dan brult ze gewoon door tot 23.00 en na die fles valt ze dus wel in slaap.
    Hebben jullie ook tips? Of moet ik haar tussen 19.00-23.00 maar gewoon beneden houden? Wat vinden jullie van de slaaptijden van ons meissie?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    komt vanzelf meid! Marit was ook veel wakker in het being maar dat gaat steeds beter...echt waar :)

3. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ik zal je dochter niet beneden houden tot 23:OO. Ik vindt namelijke erg lang. Heb je al geprobeert om je dochtertje lekker in bad te doen voor 19:OO en dan de fles. Van het badderen worden ze vaak moe. Ik doe mijn dochtertje 18:OO/18:30 in bad. Ruim een kwartierje en daarna de fles en dan naar bed. Nu is mijn dochtertje wel wat ouder. Maar zo heb ik ook gedaan toen ze de leeftijd van jou dochtertje had. Voor de rest kan ik je niet helpen. Als je dat nog niet heb geprobeert, probeer het een keer misschien helpt het.

Sucses! , En ik hoop dat het dan wel lukt voor je

Groetjes

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja dat doe ik ook. Rond 18.30 in bad met lavendel geurtje. Daarna even bij mama aan de borst en een volle fles erachter aan (heb niet meer genoeg melk vandaar). Dan is ze wel moe. Gaan de oogjes dicht. Licht ze een half uurtje op bed en begint ze te huilen en is ze klaarwakker. Heb haar ook al langere tijd laten huilen maar dat helpt ook allemaal niet. Na de fles van 23.00 slaapt ze overigens wel direct. En dan meestal tot een uur of 5.00. Dan ook fles en daarna slaapt ze ook meteen weer verder. Dus daar ben ik allang blij mee. Maar ze wil 's avonds gewoon gezellig bij ons zitten merk ik. En aan de ene kant denk ik..........ach je bent nog zo klein en als je nou wakker bent. Maar aan de andere kant vind ik wel dat ze wat meer moet slapen.

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het probleem is dat ze die slaap eigenlijk wel nodig hebben lijkt me. tis idd een erg lange tijd hoor om wakker te zijn. maar ik weet er alles van. heb zelf ook tijden zo gezeten savonds. amy slaapt ook pas sinds een weekje ofzo na de fles van 19.00. dat is eigenlijk een beetje vanzelf gekomen en af en toe liet ik dr inslapen door in haar bedje op mijn pink te laten sabbelen.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is een heel normaal verschijnsel dat jonge baby's 's avonds vaak wat huileriger zijn en niet op hun bedje willen liggen.
    Dit wordt rond een maand of drie minder.

Ik hield mijn zoontje lekker beneden, hij deed dan een slaapje in de box of bij mij. Ik probeerde wel regelmatig om hem op bed te leggen rond een uur of 19.30. Op een dag ging hij opeens gewoon slapen en is dat blijven doen :D

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik denk dat je kleintje van zelf wel aangeeft als ze er aan toe is het ritme te veranderen...

8. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Ons meisje had precies hetzelfde in het begin en volgens de kinderarts heb je net als bij volwassen ochtendbaby's en avondbaby's. Het ritme komt er vanzelf in en dat klopt ook want nu gaat onze dochter al rond 20.00/20.30uur naar bed. Dus houdt haar 's avonds maar lekker op eventueel in de box.

9. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi,

Het is normaal dat jonge babies 's avonds veel huilen. Het worden ook wel de zgn "witching hours" genoemd.
    Sara sliep de eerste 8 weken ook heel vaak niet tussen 19.00 en 23.00. In bedje was het huilen geblazen.
    Wij hebben haar wel altijd boven gehouden omdat er, naar onze mening, beneden teveel prikkels zouden zijn. Ze was altijd wel moe nl. Dus zaten we avonden lang om de beurt boven met ons meisje om haar te kalmeren, te wiegen etc.
    OP een gegeven moment hebben we toch de zgn 10 minuten regel toegepast. 10 minuten laten huilen en dan in haar bedje weer troosten/kalmeren en weer weggaan. Dit herhalen. Na een paar dagen was het zo goed als over en sliep ze meestal snel in de avond. Vond het wel moeilijk want ik ben geen voorstander van laten huilen, maar dit heeft hier toch wel erg goed geholpen.

Succes en troost je; het schijnt zo te zijn dat babies, die 's avonds veel huilen en dus niet willen slapen, als ze ouder worden juist 's nachts vaak goede slapers worden! Weet niet of het waar is maar heb het verschillende malen gelezen.

Deel Deze Pagina