Verhuizen en slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij zijn 3 weken geleden verhuist vanuit Duitsland naar Nederland. Een hectische tijd voor ons allemaal, maar inmiddels zijn we aardig gesetteld.

Sinds de verhuizing wil ons meisje alleen niet meer gewoon slapen. Overdag wil ze elke 2 / 2,5 uur drinken (sporadisch een keer om de 3 uur), dat was eerder ook al zo. Tussen die voedingen slaapt ze maximaal 45 minuten, terwijl dat eerder minimaal een uur, maar soms ook wel 2 of 3 uur was. Nu is het soms niet, soms 20-30 minuten, en het is 2 of 3 keer voorgekomen dat ze een uur sliep. 's Avonds slaapt ze wel langer, en 's nachts doet ze sinds een paar dagen weer met 1 voeding in plaats van 2 of 3. In Duitsland sliep ze 's nachts door van 22 uur tot 6 uur ongeveer.

Ze was dus echt behoorlijk van slag door de hele verhuizing en waarschijnlijk ook door onze stress en spanning in die dagen. Het enige wat me nu wel dwars zit: hoe lang gaat dit nog duren? Mijn meisje is inmiddels ontzettend moe. Ze heeft ook echt 4 of 5 slaapjes op een dag nodig, maar komt niet echt aan een diepe slaap toe, omdat ze zo onwijs snel alweer wakker is. Ze is aan het einde van de dag helemaal op...

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
    - Bedje op dezelfde plek als in het oude huis (ten opzichte van het raam).
    - Raam afplakken met kranten (we hebben nog geen gordijnen).
    - Langer wakker houden zodat ze daarna langer slaapt (doet ze niet).
    - Als ze wakker wordt weer speen geven zodat ze weer in slaap valt (doet ze niet).
    - Warmer of kouder w.b. dekens/slaapzak (geen verschil).
    - In de kinderwagenbak (daar slaapt ze al helemaal niet meer).
    - Afwachten (na 3 weken is er nu alleen 's nachts wat veranderd, maar overdag nog helemaal niets!).

Heeft iemand de gouden tip? Ik ben zo langzamerhand erg moe, ben blij als ik op een dag gedoucht ben en iets in het huishouden heb gedaan en aan dozen uitpakken kom ik al helemaaal niet toe!! ;) Resultaat: een huis vol rotzooi en een gefrustreerde mama...

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik ben zelf net 1.5 maand geleden verhuisd vanuit Ierland naar Nedeland. Nathan is natuurlijk een stuk ouder, maar hij was ook best van slag. Hij slaapt al eeuwen de nacht door, maar plots was ie weer 2 tot 3 keer per nacht wakker. Dit heeft ongeveer een maand geduurd.
    Het verbaasd me dat je kind zo van slag is, met 3 maanden zou het toch nog niet zo'n impact moeten hebben? Waarschijnlijk wordt jullie stress gevoeld. Dus mijn enige tip is om te proberen wast meer relaxed to worden/zijn en het tijd te geven.

groet, Audrey

Deel Deze Pagina