Omdat Niels zich nu al zijn dekentje van zich af schopt wil ik een slaapzakje voor hem kopen (met lange mouw). Het moet echter wel een klein maatje zijn (50/56) waar kan ik die vinden? Overal zie ik ze in grote maten (70 cm enzo)
70 cm is op zich niet groot hoor ? Fae is nu 3,5 maand en al uit haar 70 cm slaapzak gegroeid? (ze is nu zelf 61 cm, maar ze kan haar beentjes niet meer helemaal strekken in een slaapzak van 70 cm, dus hoe die maten precies gaan?)
Begrijp ik maar ik ben bang dat zij hoofdje 'verdwijnt' in het te grote halsje, vooral omdat hij zo onrustig is...
Ik heb er eentje bij de prenatal gekocht met mouwen van 60 cm. Was ook niet zo duur 14.95 euro geloof ik. Groetjes, Claudia
Ik had hem ook van hema in maat 50/56. Is een witte van badstof. Ze kan hem nu net niet meer aan (64 cm 3 weken terug) Maar de maat 68/80 geloof ik paste ze van hema ook al meteen. Het halsje van de grotere maat is namelijk niet groter dan bij de 50/56. Ik heb er ook een van prenatal van 70 cm. Die durf ik pas sinds kort aan te doen, omdat dat halsje wel erg groot was.
Inderdaad Hema, heb ze vandaag nog gezien. Overigens ligt mijn meisje nu nog gewoon in een 70cm hoor, ze is bijna een jaar en 74cm lang. Dus vreemd dat dat zakje nu al niet meer past Athina?
je kunt ook het halsje kleiner maken, even met de naaimachine er overheen. Zo heb ik het gedaan, ook met armgaten.
ik had alleen de armsgaten dichter gemaakt, maar als het een slaapzak met mouwen is lijkt me dt niet nodig, dan moeten ze eerst de armen er al uitwurmen voor ze erin kunnen verdwijnen
Kon ze eerst ook nergens vinden, alleen vanaf maat 80 ofzo maar eigenlijk zijn ze gewoon overal verkrijgbaar :-s Je kan altijd nog armgaten wat smaller maken met veiligheidsspelden, maar heb ook een slaapzakje gekocht bij de Hema toen. Als je de halsopening te groot vindt kan je ook de stof bij de schoudertjes een beetje omslaan en met veiligheidsspelden vastzetten...
Ze hebben ze met en zonder mouwen zag ik laatst toen ik n maatje groter ging halen. En ik vind ze ENORM fijn (en Wendy ook)
DIe van de hema vind ik fijner dan van de prenatal, daar valt alles ook net iets ruimer. Justin had na de geboorte een 50/56 en daar heeft ie best wel even in geslapen....