Ik kan het serieus geen leed meer noemen, dit is gewoon hel.. Onze lieve dreumes (het is echt een schatje) van 20 maanden is een ontzettende bikkel. Van de 10x vallen hoor je hem misschien 1x. Maar zo niet met doorkomende tandjes. Toen hij 11,5 maand oud was, kreeg hij in drie maanden tijd 14 tanden en kiezen. Het enige wat enigszins hielp was met hem te gaan rijden. Soms tot wel drie keer per nacht. De wallen hingen op onze knieën. .. Nu is het sinds een week weer drama. Gaan slapen lukt gewoon niet. Dit weekend hebben we hem over gedaan naar een peuterbedje, omdat we hem al een paar keer letterlijk uit de lucht hebben geplukt nadat hij zich head first uit zijn ledikantje de afgrond in wilde storten. Wanneer we bij hem zijn is het goed en gaat hij spelen klimmen hyperen door vermoeidheid etc. Weggaan is krijsen. We weten zeker dat de laatste kiezen doorkomen en niet alleen omdat dit zoveel lijkt op die vorige periode; hij knaagt ook verwoed op zijn speen, waarbij er ook bloed op zn knuffels komt. Vanavond zijn we bezig geweest tot 23.30uur. Tot twee keer toe gaan rijden. Laten huilen is absoluut geen optie, sowieso al niet, maar wetende dat hij zo'n last heeft al helemaal niet. Wat zou hem kunnen helpen? En daarmee ook ons, ik ben nu bijna 36 weken zwanger van een tweeling, en we gaan het binnenkort dus druk zat hebben... Zetpillen en dentinox doen geen zak, ook nooit gedaan. Meenemen bij ons in bed werkt alleen als hij s nachts wakker wordt en nog slaperig is. Meteen mee naar ons bed is gewoon daar gaan keten maar niet kunnen slapen. Weet iemand nog íets waarmee we hem eerder in slaap kunnen krijgen??
Hier ook een zoontje met erg veel last van tandjes, meesta krijgt ie iets erbij zoals oorontsteking oid (pffff). Vond de hoektanden t ergst tot nu toe (is ie ook al 2.5 maand mee bezig). Wat weleens hielp was vloeibare paracetamol op zijn tandvlees smeren, wellicht kan je dat nog proberen?
Vloeibare paracetamol?? Waar haal je dat en met welke dosering? Gewoon hetzelfde als zetpillen (nu 240)?
Ik heb het via mijn schoonzusje in spanje gekocht. Denk dat ze het hier ook wel hebben (even bij de apotheek vragen). Dosering staat op t pakje maae hier hielp gewoon een druppeltje op je vinger en dan op t tandvlees smeren meestal wel. Volgens de kinderarts van mn schoonzusje was dit t enige dat helpt en tot nu toe moet ik hem gelijk geven. Hier kan geen bijtring, detinox, vsm tegenop.
Oh en onzs huisarts raadde laatst bij ooronsteking nurofen aan, om bovenop de paracetamol te geven. Mag je maar een paar dagen doen maar wellicht helpt t? Dat is ook vloeibaar nl. Sterkte, ik zat in hetzelfde 'tandenterrorschuitje' tijdens mijn zwangerschap.... Slopend is t!
Pff ik ken het, hier zit hij er ook middenin... afgelopen nacht 2 uren opgeweest, huilen, krijsen, arm mannetje Van die vloeibare paracetamol ga ik eens proberen, want dentinox helpt hier ook niet...
Hier geven we ook vloeibare paracetamol. Werkt uitstekend. Dit in combinatie met Chamodent, pilletjes tegen tandpijn voor babies.
Waterijsjes. Die staafjes die je zelf moet invriezen. Ijs koelt en kalmeert de pijn? Dat heeft bij mijn dochter toen wonderen gedaan.
Ik geef bij hevige pijn altijd perdolan (PCM) en Nurofen in siroopvorm, want daarmee kan je de dosis veel preciezer aanpassen aan het gewicht (en dus effectiever maken). En dan om de vier uur afwisselen tussen de twee, zodat je een constante houdt van pijnstilling in het bloed.
Ok, op naar de apotheek dus voor vloeibare paracetamol en Nurofen.. Hopelijk werkt iig 1 van de twee.. En ijsjes vindt meneer te koud Daar bijt hij niet op, steekt het niet in zn mond, maar likt steeds het gesmolten water ervan af. En nee, daar is hij niet super behendig in
Hopelijk helpt t vloeibare gebeuren. En idd, maar de hoge dosering geven en volhouden. Niet wachten op pijn
Wat heftig voor hem en voor jullie, helemaal omdat jij hoogzwanger bent van 2 kindjes. Heb je ipv paracetemol al ibuprofendrank geprobeerd? Volgens mij vrij verkrijgbaar via de apotheek.