Wat doen jullie bij 'vermoeden' op doorkomen van een tandje. Onze kleine heeft echt een knalrode wang en kauwt echt op zijn speen en is zeer huilerig. Nu hebben we dit een maand of 2 geleden ook een tijdje gehad, maar er is toen geen tandje gekomen. Geven jullie dan wel of geen zetpil? Nu slaapt hij ook niet van het huilen/pijn of wat dan ook. En temperaturen jullie ook altijd eerst voor het geven van een zetpil of niet nodig?
Heb niks gegeven met tandjes maar nu heeft ons mannetje er tot nu toe weinig last van gehad. Geef pas een zetpil bij meer dan 38,7 koorts. Hij is van zichzelf meestal 37,4 vandaar je hebt ook druppels van VSM weet even niet meer hoe die heten
als ik vermoed dat er iets is, temperatuur ik altijd eventjes. Gewoon ook om bij te houden, mocht ik later naar een arts moeten/willen gaan. Als m'n kind niet kan slapen van de pijn, dan krijgt ze een zetpil. Koorts of geen koorts maakt dan niet uit. Maar slaap ik nog erg belangrijk voor kleine kinderen, dus als dat niet gaat vanwege pijn, dan krijgt ze iets tegen de pijn. Komt ook wel omdat de huisarts(en) me inmiddels overtuigd hebben van het feit, dat koorts niet heel erg is. En dat koorts een functie heeft. Dus dat hoef je in principe niet te ondrukken met paracetamol. Maar als je kindje echt pijn heeft, of door de koorts niet kan slapen, dan is paracetamol wel zinvol.
Ik doe het precies hetzelfde als mijn voorganger Athina. Paracetamol (zetpil) mag je best gebruiken bij pijn. Doe je tenslotte zelf ook als je pijn hebt......... toch?
De druppeltjes van VSM heten Chamodent..Ik heb 't idee dat ze hier wel werken.. Als ze inderdaad niet kan slapen van de pijn, zou ik haar ook verlichten met een zetpilletje..
ik heb voor het naar bed gaan gengigel op het tandvlees gesmeerd en als dat niet helpt, geef ik een zetpil maar ze slaapt nu dus nog niet nodig.. Als ze echt pijn heeft, geef ik gewoon een zetpil.. Als ik hoofdpijn heb, pak ik zelf ook een paracetamol..
Je kan pcm geven voor pijn of voor koorts, tempen als je pcm voor pijn wilt geven heeft weinig nut ( je voelt zelf wel of ze een normale temp hebben of niet ) pcm voor koorts temp ik wel altijd.
Ik zou gewoon een paracetamol geven. Laatst op het CB gaven ze het zelf aan dat je altijd een paracetamol mag geven.