Vaste volgorde handelingen-> slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyM83, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu 5 weken en hij valt vaak in slaap na de fles op de arm.
    Nu lees ik telkens dat het beter is om de baby in bed te leggen bij tekenen vermoeidheid.
    MAar hij komt nu vaak in bed als hij dus al slaapt.
    Hoe deden/doen jullie dit?
    Komt dat dan op latere leeftijd dat je ze bij de eerste signalen naar bed heen doet??

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik leg Jesley vaak pas in zn bedje als hij slaapt hoor...

Alleen met zn nachtfles leg ik hem vaak wakker in bed.

Als ik hem overdag wakker in bed leg (half slapend) dan is hij vaak meteen klaar wakker en ligt hij heel erg onrustig in bed.
    Wat meestal in krijsend eindigd.

Denk niet dat je je baby nu al kan 'verpesten' hiermee hoor...
    Gewoon lekker doen wat goed voelt!;)

Werkt bij mij het beste!

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Bij ons kwam dat ook pas later, ik denk met een maand of 3 dat ik echt merkte dat ze moe was voordat ze ale sliep in mijn armen. En het is helemaal goed gegaan met zelf in slaap vallen.
    Ze sliep natuurlijk ni altijd in mijn armen maar legde haar ook slapend in bed of box.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier kwam het ook pas later hoor, dat daniel wakker naar bed ging, wet niet meer wanneer precies, maar ben op gegeven moment de fles in bed gaan geven ipv op de arm omdat hij wakker werd bij het overleggen. Nu is hij bijna helemaal van de fles af, zit nu nog wel water in, mar hij drinkt bijna niet meer dus vanavond vor de 2de keer zonder fles proberen:)

Maar je moet je er niet druk om maken hoor dat ze zeggen dat het beter is om wkker in bed te leggen, dat komt nog wel!

5. misa

misa Niet meer actief

Op die leeftijd deed ik dat ook niet hoor. Pas met een week of 8 bleek dat nodig te zijn hier.
    Ik vond de signalen alleen wel erg moeilijk te zien, dus heb ik aangehouden hoelang hij wakker kon zijn. Dat was toen geloof ik maximaal 45-60 min geloof ik. Dus legde ik hem standaard na die tijd in bed en dat werkte prima. Nu hou ik dat nog steeds aan, want dat werkt ook zo bij hem meestal. Een enkele keer gaat hij eerder dan 1,5 uur omdat hij dan al moe is. Hij wordt dan jengelig en gaat duim zuigen. En hij begint soms in de ogen te wrijven.. Lief!

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Onze Lars is na de fles ook altijd zo moe dat hij op de arm al in slaap valt, soms houden we m nog ff vast en soms leggen we m weg. Net waar we zin in hebben :D Heel soms is ie nog klaarwakker na de fles en ook dan houden we m nog ff vast of leggen we m gelijk weg. Wij doen gewoon wat we op dat moment leuk vinden, als hij wat groter is mag hij leren om zelf in bed in slaap te vallen, dat komt best goed denk ik

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Net als wat de rest al zegt, dat kwam hier ook pas later. Zelfs nu komt het wel eens voor dat ik ze niet op tijd heb gezien en hij slapend in bed wordt gelegd maar over het algemeen gaat hij nu wakker zijn bed in.

8. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, wat een geruststelling. Dan laat ik het mooi zo en ga ik niks forceren.
    Alleen dat huilen aan het einde van de middag en de hele avond.
    Zo sneu he, maar dan heb ik echt alles gedaan. Schone luier, heeft ie het te warm, te koud, iets anders, noem maar op.

Probeer al juist overdag zo min mogelijk prikkels te hebben voor hem, maar ik weet het echt niet meer...
    Iemand daar nog tips voor?

Liefs

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ook veel huilen aan het eind v.d. middag en op de avond (zoontje nu 4 weken oud).
    Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn dochtertje had het ook en heel veel baby's hebben hier last van. Wij nemen hem maar lekker bij ons, of hij krijgt een troostslok BV van mij of hij ligt bij mijn man op de arm. Soms zuigt hij op zijn pink, een speentje willen we liever niet gebruiken.

Het is een fase, gaat op een gegeven moment echt weer over.

10. misa

misa Niet meer actief

Veel kindjes hebben dat aan het einde van de dag. Mar uren lang... Als dat niet snel veranderd, dan zou een osteopaat uitkomst kunnen bieden (krampjes?)

11. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik het er net over,of een osteopaat wat is.
    Heb je daar ervaring mee? Hij ligt nu eindelijk rustig bij me te slapen.
    Begreep al dat dit het welbekende huiluurtje is,ook al duurt het wat langer.
    Ik troost me met de gedachte dat het ooit wel overgaat....

Deel Deze Pagina