Ik zit er een beetje doorheen Onze dochter is bijna 18 maanden en slaapt nog steeds niet door helaas. Ze wordt min 1x maar ook vaak meerdere keren wakker 's nachts. Dan huilt ze net zo lang totdat we haar meenemen naar onze kamer, daar slaapt ze dan in een campingbedje verder. Als ze bij ons op de kamer ligt wordt ze ook vaak huilend wakker. Ze is pas stil als ik tegen haar praat of gewoon met mijn hand over haar wangetje wrijf. Wat we al geprobeerd hebben Laten huilen Kiekeboe methode Bij ons in bed / bij ons op de kamer Boos worden Osteopaat Siroop om rustiger door te slapen Andere kamer Groter bed Bed verzetten Later naar bed / eerder naar bed Vast strak bedritueel Vroeger eten / later eten Na het eten haar 'afmatten' zodat ze heel moe is / juist heel rustig doen met haar Voor mijn gevoel hebben we alles geprobeerd, ik weet het gewoon even niet meer... Ben al verschillende keren naar de huisarts geweest met haar, maar die kan niets vinden en zegt dat ze het heel vervelend vindt voor ons, maar dat ze er verder niks mee kan Heeft er iemand tips? Waardoor sliep jouw kindje wel door?
Ze weet nu denk ik gewoon dat ze uiteindelijk toch mee wordt genomen naar jullie slaapkamer? We hebben er zelf (gelukkig) nooit mee te maken gehad. De keren dat ze wel 's nachts wakker werd hebben we haar altijd in haar eigen bedje terug gelegd. De enige echte tip die ik kan geven is net zolang terug leggen in bed totdat ze begrijpt dat het nu echt klaar is en jullie 'gewonnen' hebben. Maar dat zal denk ik wel een lange weg worden. Ik weet niet of het kan maar misschien is het een idee om het campingbedje eerst op een andere kamer neer te zetten? En dan uiteindelijk op haar eigen kamertje? Weet niet of ze daar in 'trapt' maar het is het proberen waard. Sterkte!
Ik heb geen tips, behalve dat het vanzelf wel weer goed komt als ze ouder is. Lisa slaapt nu sinds een paar maanden zo goed als door, maar soms ook wel nachten dat ze 1 keer wakker wordt. Maar dat is al veel beter dan 4 of 5 keer . Ze ging dan meestal wel meteen weer slapen, maar soms was ze dan weer na een half uur wakker. Wij hebben niets geprobeerd, ik wist ook gewoon dat er niets achter zat, ze is gewoon onrustig met slapen. Maar we hebben haar nooit mee naar onze kamer genomen, vind ik op zich wel gezellig, maar voor je het weet zit je eraan vast en dat wil ik niet. Wat betreft mee naar jullie kamer nemen, ik denk dat ze nu weet dat ze daar uiteindelijk naartoe mag en daarom zal ze niet zo snel opgeven. Als je het echt niet meer wil, zul je moeten volhouden vrees ik. Na een paar dagen zal ze wel toegeven.
een matrasje naast haar bed leggen,en als ze snacht,s wakker word naast haar gaan liggen,(eigen deken en kussen mee) gerust stellen,evt handje aaien,wachten tot ze slaapt. als ze slaapt weg gaan,en dit elke keer doen totdat ze niet meer wakker word in de nacht. ik heb dit ook gedaan en het heeft geholpen,onze zoon leerde weer slapen in eigen bedje op eigen kamer. en als het nodig was (volgens hem dan) dan was mama er wel. heeft 4 nachtjes geduurd.
Ik zou ook zeggen als ze weet dat ze uiteindelijk meegaat naar jullie kamer zal ze wakker blijven worden. Tycho werd in het begin ook 4-5x per nacht wakker, ik ging er dan heen en als het echt niet meer ging nam ik hem mee naar mijn bed en liet hem daar slapen. Maar op een gegeven moment zag hij mijn bed meer als speelparadijs dan als slaapplaats en lag ik dus midden in de nacht met een kind wat rond lag te dollen in mijn bed grrrr. Ik heb hem dus toen niet meer uit zn kame rgehaald. Als hij wakker werd ging ik met hem op een stoel zitten in zijn kamertje en liet hem gewoon bij mij inslapen en legde hem slapend terug in zn bed. Toen dat niet meer werkte ben ik naast zn bed gaan zitten tot hij sliep, het heeft wat tranen gekost en een paar uur (midden in de nacht) maar sindsdien heeft hij het door en hij wordt nu alleen nog maar wakker als hem iets niet lekker zit (drukke dag,tandjes,kiezen,ziek,verkouden enz) En dan haal ik hem wel uit zn bed en laat hem bij mij in slaap vallen, 9 van de 10x blijft hij dna wel slapen als ik hem terug leg. Overigens ha dhet CB mij geadviseerd om hem maar gewoon et laten huilen als hij wakker werd, hij had maar te leren dat mama of papa niet komen midden in de nacht. Dit heb ik dus nooit gedaan, ik ben er altijd heen blijven gaan! Ik kan mijn kind gewoon niet maar laten huilen omdat het mij niet uitkomt dat hij mij nodig heeft! Maar wat je ook probeert, je moet die ene manier consequent blijven toepassen want als je na 3 of 4 dagen weer iets anders gaat doen dan lukt het niet. Succes! x
Hier lijkt het vanzelf over te gaan. De halve week slaapt ze de nachten door, de andere helft wordt ze even wakker, leg ik haar even bij ons en even later weer in haar eigen bedje. Werkt hier prima
Maar dat is het punt ook een beetje... We hebben haar echt wel geprobeerd op haar eigen kamer te houden. Dus zodra ze huilde gingen we ernaartoe, zeiden we dat ze terug moest gaan slapen. We hebben haar ook nachten achter elkaar laten huilen zonder resultaat. De kiekeboe methode werkte ook voor geen meter. Elke keer ernaartoe en niet uit haar bed halen hebben we ruim 2 maanden! Volgehouden, maar het helpt allemaal helemaal niks... Ze blijft onrustig en wordt meerdere keren wakker. Als ze bij ons op de kamer ligt wordt ze nog steeds meerdere keren per nacht wakker. Dank jullie wel voor het meedenken!
Ik zou óf gewoon accepteren dat ze bij jullie op de kamer slaapt en als ze goed gaat doorslapen, langzaam haar eigen kamertje weer proberen. Of 1 van jullie op haar kamer laten slapen zodat ze niet alleen is maar wel op haar eigen kamertje slaapt.
Red88Dank je! En eigenlijk heb je wel gelijk hoor, misschien kunnen we beter accepteren dat ze bij ons ligt... Ooit zal het toch wel goedkomen? Of zou ze over 16 jaar nog steeds tussen ons in liggen, haha, hoe moet dat dan als ze een vriendje krijgt?
Hier hetzelfde hoor. toch meegenomen naar ons bed, als hij hysterisch bleef huilen. Ernaar toe gaan, troosten en weer weg leverde alleen maar een bozer kindje op met hysterisch huilen tot hij bijna moest braken. Toch slaapt hij ook gewoon nachten door. Het zijn fases, paar maanden geleden was dit ook. We geven er aan toe. Het spelen in ons bed gebeurde ons vannacht ook weer eens. Dan wordt hij alsnog in zijn eigen bed gelegd. Soms gaat hij dan slapen, vannacht niet en gilt het uit. Hij zit volgens mij weer in een periode vna verlatingsangst. Dus toegesproken na 30 minuten (hij huilde af en aan, met pozen stil) dat hij mee mocht, maar moest slapen, pas op, niet spelen. En poef, hij ging slapen. Net of hij toch al iets begrijpt van wat je zegt. Veel succes, jullie zijn dus niet de enigen met een kindje in bed.......
Ik denk dat accepteren het beste is inderdaad, als je al van alles hebt geprobeerd. Bij Lisa heb ik het meteen geaccepteerd en 5 keer per nacht eruit is niet echt leuk maar ik had zoiets van, het gaat wel een keer over. En dat gebeurde dus ook (ongeveer) een paar maanden geleden. Ze is wel bijna altijd om 6 uur klaarwakker en wil dan echt naar beneden, dat is wel jammer, maar het went . En ze is zo ontzettend lief dat ik er meestal niet eens zo'n moeite mee heb.