Inspiratie tekort voor peuterkamer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Aangezien Ryan over een tijdje naar een andere kamer gaat omdat zijn broertje of zusje zijn kamertje krijgt, ben ik opzoek naar leuke ideeën voor zijn nieuwe kamer! Weet ongeveer wel welke kleur er op de muur komt maar verder...totaal nog geen idee! Ik heb inspiratie nodig dus lady's, show je peuterkamer! :)

De babykamer ben ik al helemaal uit, heb al precies in mijn hoofd zitten hoe die gaat worden.

2. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    geen foto, maar misschien wel wat leuke tips:

gejat uit de Ikea-gids: ik heb 1 muur tot ongeveer 1,80 hoogte geverfd (in ons geval: geel) en daarboven wit gelaten. Op de scheidslijn een schilderijlijst (soort smalle plank) gehangen, RIBBA, waar ik allemaal ingelijste tekeningen op heb gezet.
    Je zou eventueel (heb ik niet gedaan) nog iets met schoolbordverf kunnen doen. Een vriendin van me heeft bij de kringloop een oude schilderijlijst gehaald en dat opgehangen en daarin zit dus schoolbordverf. Elke tekening die haar dochter op de muur maakt is dus een mooi schilderij! Ik heb dat maar niet gedaan, want mijn jongens kennende blijft het niet beperkt tot het schoolbordstukje op de muur haha

Verder zijn de andere muren beplakt met muurstickers van Nouvelle Images (allemaal autootjes) kijk maar eens op www.altijdleuk.nl.

verder ligt er zo'n mat op de grond met van die weggetjes erop (leenbakker)

je zou bij de Praxis ook nog leuke knopjes voor op de deuren van de kasten kunnen halen, als dat van toepassing is.

misschien doe je wat inspiratie op met deze ideetjes.
    Ik heb zelf dus ook wel wat leuke ideetjes gezien bij Ikea, daar heb je natuurlijk allerlei voorbeeldkamertjes met vanalles en nogwat.

succes ermee!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    IN mn foto album staat de kamer van Quinn, vissen/orka thema

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Mama Esther, dat zijn idd hele leuke ideeën! Dat met die plank is een idee.

@ ikke1981, wat een leuk kamertje voor Quinn zeg! Ik wil ook een muur blauw hebben maar verder weet ik het eigenlijk nog niet.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik weet niet hoeveel ruimte je hebt maar onze kinderen hebben allebei een Haba tent in hun kamer. Echt super, elke avond wordt daar een verhaaltje in voorgelezen en nog even gespeeld. kindjes die komen spelen vinden het ook geweldig, en het staat ook mooi! Ga even plaatjes zoeken

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

en deze

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

volgens mij kwam de eerste niet goed door, hopelijk is deze beter

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat een leuke tenten, hoe groot zijn die, en wat kosten ze, en waar te koop?

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij hebben Kylian's kamer legergroen gemaakt, de muren heel licht (net van het witte af) en de balken (hij slaapt op zolder) donker.

Daarna hebben we van die blikkenplaten gekocht, allemaal met vliegtuigen en de meesten ook met die oude (leger)groene tinten.

Ook heeft hij er zwart/wit schilderijtjes hangen van een stoomtrein, ouwe auto en een stoomboot.

Een kamer waar hij dus nog een heel tijdje mee door kan.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ikke,
    ze zijn groot! We zitten er vaak 's avonds met het hele gezin in, lol maken en verhaaltjes voorlezen. Ze hangen aan een stevig koord aan het plafond, maar zit maar een klein stukje onder het plafond. De onderkant van de tent is een mooi stevig rond dik ´matrasje´. De tenten zijn best duur (179 euro) maar kwalitatief niet te vergelijken met de meeste 'dunne' tentjes. Wij hebben 'm voor onze zoon voor zijn eerste verjaardag gekocht, via een webwinkel, weet niet meer precies welke (google op HABA). Die van onze dochter kochten we in een winkel in de buurt met veel van dit soort spullen. (zo'n winkel met veel houten speelgoed etc) Moet eerlijk zeggen dat ik de oranje tent echt veeeel mooier vind...

groetjes
    Amber

11. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Bij ikea heb je een leuk tafeltje met stoeltjes voor kleine kindjes. Je kan die evt zelf nog in leuke kleuren schilderen.
    Verder heb ik de expeditkast van ikea waar je alles leuk in kan uitstallen zoals boeken en speelgoed. Het leuke is dat je kindje er zelf ook goed bij kan. de onderste rij heb ik met manden waar je veel in kwijt kan. Veel mensen verkopen een expeditkast via marktplaats. Ik heb er voor 30 euro 1 gekocht!

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#12 miffy11, 3 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2010
    :$
    wij hebben bij de bart smit een tent gekocht voor 20 euro, die ook prima van kwaliteit is!
    hij is alleen wel roze, prinsessentent.. misschien hebben ze daar ook iets jongensachtigers?

edit: bij intertoys saan ze deze week in folder van cars, weet niet of je dat iets vind?

13. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    mijn zoontjes kamer :D

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    en nog eentje

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    oeps en de laatste

16. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kom ff buurten hier!
    @moederlynn, Wat heeft jouw zoontje een leuke kamer!!!!!!! Echt geweldig zeg, supergaaf! We hebben echt dezelfde smaak ;)

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @sjanienu
    Sorry maar ik ben zelf zo'n inspiratieloos persoon dus van mij moet je het niet hebben schat ;);)
    Maar als ik jou was, de kamer van het zoontje van moederlynn, die zou het bij mij worden hoor, alleen ik heb geen zoontje :(

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    :hihi: heb je je stoel al? En thanx! Over een tijdje zal ik de woonkamer (als die af is eens aan je showen) kijken of je die ook mooi vind ;) En thanx natuurlijk!! We hebben er hard voor geklust!!

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha nee morgenmiddag gaan we hem halen!! kan niet wachten haha, kinderachtig he?
    Ja die kamer ben ik echt verliefd op, en dat heb ik niet gauw hoor! Heeft je man het bed soms zelf gemaakt of kun je dat echt zo kopen??
    En ik ben inderdaad heel erg benieuwd naar je woonkamer!!

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen

Deel Deze Pagina