Slaap drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Editha, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beau

Beau Lid

9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Onze dochter is nu 7,5 week en wilt de hele dag niet slapen. alleen op de arm of in het wippertje. Het probleem bij haar is alleen dat we haar niet in bed kunnen leggen, want als we dat doen wordt ze dierct wakker en kunnen we weer overbieuw beginnen. het vreemde is dat als ze 's avonds haar laatste fles krijgt om 22.00 dat ze gewoon wakker in haar bedje ligt en vanzelf in slaap valt zonder te huilen. ze komt dan pas weer om 06.00.
    ik doe haar 's ochtends in een draagzak dan valt ze kleine hazenslaapjes in slaap en om 12.00 uur leg ik haar op bed. huilen natuurlijk maar wel met tussen pauzes. het doet vreselijk zeer om haar te laten huilen maar anders kom je nergens aan toe. en ze is wel vreselijk moe. s' avonds is het altijd drama voor haar laatste fles is ze huilerig en wilt absoluut niet slapen dan zijn we blij dat het tijd is voor haar laatste fles zodat we rust hebben. erg vermoeiend zo'n kleintje maar gelukkig heeft het ook zijn leuke kanten.

2. Beau

Beau Lid

9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Hallo. Wij hebben hetzelfde probleem alleen dan overdag. 's avonds kunnen we d'r in bed leggen en ze geeft geen kik. Vinden jullie het niet zielig om ze te laten huilen? ik kan het niet aanhoren, ik vind het zo zielig? maar ja ik ben dan wel de hele dag met aimée in de weer omdat ze niet wilt slapen.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en dat is de fout die sommige mama's maken :)

nee het is niet altijd zielig als je kleintje huilt , er zijn genoeg baby's die niet anders in slaap kunnen komen door te huilen

haal jij Aimée er steeds uit als ze huilt dan doorbreek je haar inslapen en moet ze weer opnieuw beginnen

doe je het steeds eruit halen dan vind ik het niet gek dat ze steeds huilt :)

je kan naar haar toe gaan een aai over de bol een smakkertje en dan gewoon weer weggaan
    niet eruit halen maar laten merken aan haar dat mama er nog steeds is en altijd zal zijn

10 minuten regel noemen ze dat in een mooi woord

soms moet mama even op der tanden bijten maar je helpt je kleintje niet altijd om het maar weer uit het bedje te halen

ook Caitlin was in in slaap huil kindje ,echter heb ik haar op een gegeven moment ingebakerd en ze werdt daar rustiger van
    wel bleef ze even huilen om in te slapen

en soms nog mekkerd ze even om in te slapen maar is nu binnen 5 minuutjes in dromeland :)

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook geprobeerd om Fynn te laten huilen. Soms valt ie dan idd in slaap. Maar vaak gaat ie steeds harder huilen en raakt dan helemaal over z'n toeren. Klinkt dan echt of ie er zowat in stikt. Dan laat ik em niet liggen. Vaak zijn het dan krampjes of zit er nog een boer dwars. Of hij heeft gewoon nog even behoefte aan een knuffel van mij en gaat daarna wel slapen. Maar ik vind het nog steeds wel moeilijk om te bepalen waar ik goed aan doe.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Juist, maar in het begin is dat wel heel moeilijk hoor... Ook heel moeilijk om de verschillende huiltjes te leren kennen... Nu laat ik Iman gerust 15 minuten jengelen in bed, en zolang het geen schreeuwen wordt ga ik ook daarna niet naar haar toe... Maar in het begin is het echt nog zoeken!

6. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Bij ons gaat het al wat beter. Ze heeft nog wel soms periodes dat ze wat huilerig is (vooral s'avonds) en dat ze elke 10 minuten wakker is. Ze huilt dan wel een beetje maar ik herken nu duidelijk dat dit alleen maar slaap huilen is.

7. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Absoluut. Ik vind trouwens dat je het goed hebt gedaan.

Hind zit momenteel in een uitprobeerperiode en jengelt veel in bed. Soms ga ik naar haar toe, maar ik kijk haar niet aan en leg haar recht in bed terug. Meestal hoef ik dat maar één keer te doen en is ze dan ook meteen vertrokken.

8. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Wat een herkenbaar "Probleem" Maar het is natuurlijk logisch dat mijn ukkepukkie nog een eigen ritme moet krijgen. Maar waar doe je nou goed aan? Ik dacht eerst aan de tip van de drie R én. Maar dat werkt niet, met die regelmaat dan. Ik dacht netjes me aan de drie uur tussen de voedingen houden, maar is het dan wel goed als je ze wakker moet maken om te voeden? Of is het gewoon beter om ze te voeden, in slaap te laten vallen en ze vanzelf weer te laten wakker worden ?

Maar ik ben dan wel een beetje aan het hopen dat ze 's avonds rond half twaalf komt voor de laatste fles, zodat het 's nachts wel prettig uitkomt en dat je dan nog een beetje kan slapen.

Maar de ene keer slaapt ze 5 uur achter elkaar en de andere keer komt ze om de twee uur..

Het is echt wel lastig vind ik. Waar doe ik nou goed aan?

Groetjes XXX

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Boogschuttertje, ik wilde ook vanaf het begin alles al goed doen en een ritme aanbrengen. Ben er nu wel achter dat dat niet lukt en heb het losgelaten. Denk dat onze ukkies daar gewoon nog te klein voor zijn. Ik probeer wel zoveel mogelijk om de 4 uur te voeden. Maar als ie iets eerder of later komt is dat ook goed. Voor jezelf is het uiteraard rustiger als je een vast schema hebt maar ik denk dat dat vanzelf komt en dat het nu gewoon een kwestie van uitproberen is. Ik zie nu al duidelijk een ritme in wanneer Fynn veel en wanneer weinig slaapt. Daar probeer ik nu mijn indeling naar te maken en dat lukt elke dag een stukje beter.

10. Beau

Beau Lid

9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Ik laat Aimée een kwartier huilen en elke keer als ze stil is gaat het kwartier opnieuw in. Alleen schreeuwt ze het nu uit en raakt ze helemaal over d'r toeren. Ze heeft geen last van krampjes. Als ik haar er na een half uru uit haal. valt ze op de arm in slaap zo moe is ze dan. Ik weet wel dat ik haar moet laten huilen maar als ze zo chreeuwt dan doet dat me zeer. ze zeggen dat je baby's onder de 6 maanden niet kan verwennen, maar toch heb ik het gevoel dat ik dat wel heb gedaan. ik ben wel blij te horen dat ik niet de enige ben. momenteel probeer ik haar 's middags in de kinderwagenbak te leggen en dat gaat beter.

Deel Deze Pagina