Ik heb een vraagje over het slapen van mijn zoontje van 2 weken oud: Overdag heeft hij geen moeite om in slaap te komen, hij kan slaapt overal..maar de avonden worden nu al een paar dagen achter elkaar het zelfde ingevuld. Naar de voeding van 18-19 uur gaat hij naar bed en slaapt dan over het algemeen vast een uur daarna is hij wakker en is het wisselt hard of zacht huilen. Hij is dan ontroostbaar, later hem soms 5-10 minuten liggen,huilen...dat is niet goed voor mijn hormonen. Maar binnen die tijd is hij dan vaak wel weer stil om een half uur later weer wakker te zijn en te gaan huilen om dan ontroostbaar te gaan huilen. Herkennen jullie dit en hebben jullie misschien tips?? Inbakeren, checken van de luiers, speentje er in hebben we al geprobeerd. Het zijn maar tijdelijke oplossingen... Kan een kind van 2 weken oud het al door hebben dat als je huilt je 'aandacht' krijgt...want zodra wij bij hem komen is hij de ene keer stil en voldaan en de anderen ook weer niet...
wow! nee die hebben echt nog niet door dat als ze huilen dat er dan iemand komt kan niet. maar misschien is hij nog niet moe? of wil hij gewoon even lekker bij mama zijn? slaapt hij de nachten wel? en ga je wel naar hem toe als hij gaat huilen of laat je hem echt 10 minuten alleen huilen?? dat stukje begrijp ik niet helemaal?
Ja de nachten slaapt hij juist wel heel goed, oeps vergeten te vertellen. De laatste voeding is tussen 23-24 uur en daarna pas om 5-6 uur in de ochtend. Aan 1 stuk door slaapt hij dan. Het lijkt dus alleen in de avond te zijn.
ik denk dat hij een beetje geborgenheid zoekt dan...geef je borstvoeding? Max wilde 's avonds altijd meer/vaker drinken en sliep altijd hazenslaapjes bij mij op de bank...
Ja ik geef borstvoeding maar dan via het kolven, hij krijgt er niet genoeg uit vandaar dat ik gestopt ben om hem bv te geven dus hij krijgt het nu via de fles. Maar overdag en in de nacht heeft hij hier dus geen last van. Dat maakt het zo vreemd. Daarbij ik krijg naar een voeding niet het gevoel dat het nog honger heeft, hij wordt al wel bijgevoed.
anders leg je hem toch gewoon even lekker aan tussendoor? niet voor de echte melk maar gewoon om lekker een beetje te sabbelen...ik weet dat ?Max dat altijd heel fijn vond en om een uur of 11 gingen we dan met zijn alle naar bed. geniet er nog maar even van dat hij 's avonds lekker wat aanhankelijker is...Max slaapt nu vanaf 8 uur en dan zie ik hem niet meer tot de volgende ochtend...en als ik zo terug denk was dat toch best fijn om met mijn zoontje zo te zitten tutten in de avond
Hier nog zo een! Sinds gisteravond... Gisteravond naar bed gegaan om 24.00 werd om 2.15 weer wakker... Geknuffeld, ingebakerd en gelukkig weer in slaap gevallen tot 5.00 Vanavond na de voeding van 21.00 walker geweest tot 23.00 en dalijk weer wakker maken voor zn laatste voeding en even douchen... Gisteravond ook beetje gesputter en gehuil... Nu las ik op internet over iets van regeldagen rond de 2 weken.. Ik geef teouwen FV... Geen idee wat ik er aan moet doen.. Dus heb helaas geen tips voor je maar lees wel mee!
en er is ook nog een sprongetje rond de 5 weken....dan kunnen ze ook wat onrustiger zijn...maar mijn advies blijft...lekker bij je pakken
Ja Sam daar zit ik ook aan te denken van de regeldagen..maar dat duren die dagen wel lang vind ik... Koen schreeuwt voor mij gevoel zijn longen uit zijn lijf, en daar kan een hormoonmoeder ff niet goed tegen. Maar ik weet ook dat er uit halen ook niet telkens een optie is, want hij laat wel zien dat hij moe is. Van de week ook al er uitgehaald en even in een doek gelegd en bij mij gehouden om hem in slaap te sussen. Maar op het moment dat je hem dan in bed ligt begint hij weer te huilen. Inbakeren helpt dat vaak bij Bentley? Dan komt er rust of juist niet.
is heel normaal hoor rond die tijd. Mijn gyn zei altijd, als jij vroeger na het eten rond 18 a 19 uur ging zitten dan ontspande je en werd de beeb wakker. Dat ritme hebben ze na de geboorte nog steeds. Maar kan maanden duren. Maar meid, niet laten huilen hoor. Daar is ie echt nog veel te jong voor! Wat ik deed was mijn kleine jongen (die s avonds echt heel veel huilde) in de draagdoek bij me doen tot ik naar bed ging. En dan sliep hij heerlijk de hele avond tegen me aan...
FloorMax; Zit wel wat in bij je pakken maar dat heb ik nu al 2 avonden gedaan en ik wil eigenlijk dat hij gewoon lekker in dromenland is, want merk dat hij wel onrustig er van word...blijft moeilijk...daarbij ik wil ook mijn ding kunnen doen. Of ben ik nu gelijk een ontaarden moeder
hoezo weet je dan dat hij niet genoeg bv krijgt dan? Omdat hij heel vaak komt? 10-12 voedingen zijn heel normaal de eerste weken hoor...
Debby: Omdat hij in de eerste week 80 gram was afgevallen en wij sinds nu pas weer goed zitten, gewicht. Koen was/is ook ontevreden aan de borst, vooral het verschil nu met de fles is zo groot.
de eerste maanden ben je de avonden gewoon een beetje "kwijt"...dat is nou eenmaal zo maar geniet er lekker van die avonden voor jezelf komen wel weer je zoontje heeft nu gewoon een beetje mama liefde nodig en daar moet je nu even lekker aan toegeven
wat versta je onder doorslapen? Als in 8 uur achter elkaar ? Haha nee joh. Pas met 7 maanden deed hij dat. 2 weken en doorslapen is wel een beetje erg vroeg... Maar hij sliep altijd na een voeding direct weer door.
hmmm ok. Vind het niet schokkend eigelijk, na 2 weken weer op geboortegewicht. Mocht je weer terug willen aan de borst kan je een lactatiekundige raadplegen. Die kan je tips geven (bijv meer aanleggen dan maak je meer melk aan). lastig he die eerste weken? Zelfs bij mijn 2e vond ik het nog zo een gepuzzel! En dan had ik het al een keer meegemaakt
Debby ik bedoel dat jij vertelde dat je, je kind in een draagdoek had in de avonden maar sliep hij de nachten wel door? Want het lijkt mij dan dat hij dan niet in de draagdoek sliep. Ja het blijft lastig en het lastige is nu ook nog dat ik in een kindercentrum werkt, ook met kinderen vanaf 3-4 maanden...en voor een ander of met een ander kind het altijd wel goed weet wat ik wil en hoe moet maar met mij eigen kind is dit totaal anders. Daarbij wat zit je gevoel hoog heel hoog....dit doet zeer
dat is normaal ik heb bij andere baby's ook altijd dat het er zo normaal uit ziet en als Max dan eens een keertje wat dwars zit maak ik me zorgen maar dat heet liefde
Sommige kindjes hebben meer behoefte aan mama en lichamelijk contact of slapen onrustig...ik gaf daar gewoon aan toe.zo jong nog en net uit de veilige omgeving...kan me helemaal voorstellen dat je kindje bij je wil zijn