Dit is het schema van mijn zoontje: 5.30 BV Weer slapen tot 7.30-8.30 Dan krijgt hij een halve boterham of een beetje pap 10-10.30 BV en slapen tot 11-11.30 Dan krijgt hij fruithapje 14-14.30 BV(met moeite) en naar bed tot 15-15.30 (soms wat langer. Dan krijgt hij avondeten. 18-19 BV en slapen 23 BV Ik merk dat ik het echt passen en meten vind op een dag. Wanneer eten en drinken! Als hij eerst drinkt en daarna eet, komt er bij een kokhals heel veel drinken mee, dus ben het gaan omdraaien. Nu drinkt hij opeens heel weinig overdag. Vind dat hij ook weinig slaapt. Nou ja erg kort. De oudste sliep op zijn leeftijd veel meer. Dat is ook even wennen denk ik. Vandaag 3x een hazeslaapje gedaan en gedronken om 5.30/11.30 en 18.30 verder alleen maar weigeren en overstrekken. Geen scheten, boeren e.d. die dwars zaten en ruime tijd tussen biivoeding en BV. Hoe zien jullie "schema's" er uit?
Onze zoon slaapt meestal ook erg weinig. Soms doet hij rond de middag van 11u-12u en van 13u30 tot 14u30) 2 dutjes van een uurtje en soms een langer dutje (van 12u tot 14u). Rond 16u30 valt hij soms in de doek een 45min in slaap maar zéker niet langer. Hij blijft echter lekker vrolijk, groeit supergoed en ontwikkelt geweldig dus maak me er geen zorgen om. De bijvoeding: wij proberen 3x per dag iets aan te bieden (dit lukt niet altijd) met de Rapley-methode: een boterham of rijstwafel, een stukje fruit en 's avonds wat groente met aardappel/pasta. Sommige dagen eet hij redelijk maar eigenlijk helemaal nog niet veel ofzo... De borst drinkt hij telkens als hij gaat slapen en 's nachts nog een keer of 1-3. Dit varieert elke dag. Ook drinkt hij 's morgens als hij wakker wordt en als hij een langere slaap gedaan heeft of na zijn tweede slaapje.
ik heb sinds donderdag een nieuw 'schemaatje' (slapen is hetzelfde gebleven, dat geeft hij zelf aan, maar we zijn van 5 naar 4 voedingen gegaan en er is fruit bijgekomen), maar ik moet zeggen dat het nogal wisselt, net hoe het uitkomt... over het algemeen komt het hier op neer: ergens tussen 3 en 5 bv 7.30 bv 9-10.30 slapen 11.00 fruit 12.00 bv 13-14.30 slapen 15.30 bv 17.30 groente 19.30 bv en naar bed ik moet zeggen dat ik het wel een fijn schema vind zo en als het anders loopt vind ik het niet erg, zoals vanochtend, had ie om 5 uur gedronken en net pas om 9.30 omdat hij eerder niet hoefde en hij is toen ook pas om 9.45 naar bed gegaan.... ik zie wel hoe de rest van de dag verloopt.
Met 7 maanden was het ongeveer (geen vaste tijden, iedere dag anders): opstaan bv fruit (meestal banaan) bv slapen 2 tot 2,5 uur lunch boterham met roomboter, slappe thee, fruit bv slapen nog eens 1,5 tot 2 uur tussendoor rijstwafel, bv avondeten al la Rapley (lees; lekker proeven van vanalles) bv nachtvoeding x2