iemand ervaring met fantomalt??

Discussion in 'Voeding' started by robijntje1982, Oct 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik ben net gebeld door de dietiste over wat ze willen gaan doen aan het niet groeien en zelfs afvallen van niels.
    ik krijg nu een papier thuis waarmee ik fantomalt kan op halen.

ik zal even bij het begin beginnen:
    onze zoon wilde na de geboorte al niet groeien, hij lag toen nog in het umc in groningen vanwege een open buikje en liesbreuken.
    zonder enig verder onderzoek kreeg hij verdikte voeding( per 90ml moest hij 19 gram voeding hebben)
    nu is hij al over de 6 maand en groeit ineens niet meer en valt zelfs gewoon af. al die maanden was de groei erg matig maar wel steeds net voldoende. al met al is niels voor zijn leeftijd te klein en te mager, dus afvallen is het laatste wat we kunnen gebruiken.

er is bloed onderzoek gedaan naar oa vitamines en schildklier functies. er komen schildklier afwijkingen in beide familie's voor dus vandaar. nu heb ik al gehoord dat er uit het bloed onderzoek kwam dat er iets te laag was en dat de b12 te hoog zou zijn. maar ik krijg pas maandag de echte officiele uitslag omdat dan alles pas binnen is.

maar goed hij is dus gister bij de dietiste geweest en moet dus aan de fantomalt, heeft iemand hier ervaring mee??

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Alleen in mijn werk in het verpleeghuis maar daar kregen ouderen het en wij deden het daar altijd door de pap..

Introductie

Wanneer uw dagelijkse voeding niet voldoende calorieën biedt, kunt u uw voeding verrijken met Fantomalt. Fantomalt is een aanvullende dieetpoeder voor iedereen die extra calorieën nodig heeft.
    Omschrijving

In verschillende situaties kunt u behoefte hebben aan extra calorieën. Bijvoorbeeld bij voedselallergie, lever- of nierziekte, lactose-intolerantie of een aminozuurstofwisselingsziekte.
    Door uw voeding met Fantomalt te verrijken helpt u uw energie-inname te verhogen. De voedingsstoffen van Fantomalt dragen bij aan een goede conditie en weerstand.
    Voordelen

- Fantomalt levert extra energie.
    - Fantomalt kunt u eenvoudig door uw normale warme of koude dranken of gerechten mengen.
    - De voedingsstoffen van Fantomalt dragen bij aan een goede conditie en weerstand.

3. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring mee maar heb het vaak voorbij zien komen op die site zappybaby en ik zal het straks ook aan de dietiste voorleggen extra caloriën is beter dan afvallen.

Ik neem aan dat je de fantomalt door de hapjes moet doen?
    Er is ook kv die extra verrijkt is waarom is dat niet een eerste keus?

Hier groeit ze ook niet hard maar zoals je zegt afvallen is dan echt uit den boze dus een weegschaal thuis is altijd fijn ik hou het per week ong bij.

5. robijntje1982

nee hoor de fantomalt moet door de fles voeding heen, doordat de voedingen overdag elke 3,5 uur is en s'avonds nog dichter op elkaar is bij voeden geen optie op het moment.

niels heeft kma en mag dus niet die andere kv. er blijft weinig anders over vertelde ze. voor andere opties is hij of de jong of er zit koemelk in.
    hij groeide telkens net goed genoeg, maar dat is ineens over. hij is ook geprikt voor oa schilklier waardes maar daar weet ik maandag pas meer over.

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb het zelf gebruikt omdat ik bij de dietiste liep omdat ik zelf aan wilde komen.

Je proeft er iig niets van en ik ben toen wel wat aangekomen, maar of het daar door kwam of door een ander eetpatroon durf ik niet te zeggen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen Dirk baby was kreeg kind van vriendin die geen bv gaf ook Fantomalt voor de groei. Dat werkte goed.

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Tweeling van een kennis, veelste vroeg geboren en daarna erg slecht groeien, krijgen ook fantomalt. En het zijn tegenwoordig flinke kids. :) Dus bij hun werkt het absoluut.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik ken ook een tweeling die het maandenlang heeft gekregen, bij hun heeft het heel goed geholpen, ze hebben toen een flinke groeispurt gemaakt.

Hopelijk helpt het bij je zoontje!

10. robijntje1982

bedankt voor de reacties.
    niels zit sinds gisteravond op de fantomalt, hij drinkt er niet minder om (daar was de dietiste bang voor)
    hij reageert er iig niet op of zo. afwachten maar moet 18 oktober weer voor controle heen

Share This Page