Hallo allemaal! Ik ben mama van Maura, een meisje van net 8 maanden (gecorrigeerde leeftijd is 6 maanden) Ik zit met een aantal vragen, maar eerst ons "thuisschema" (op de dagen dat ze naar de gastouder gaat is het wat anders) Rond 06.00: fles 180 + 8 (ze krijgt meer voeding omdat ze een slanke baby is, io met diëtiste); gelijk weer slapen. Tussen 08.00 en 08.30: wakker + fruit Tussen 09.00 en 09.30: naar bed 10.30: fles 180 + 8 Tussen 12.00 en 12.30: slapen 15.00: fles 180 + 8 16.00: uurtje slapen (proberen we althans, anders trekt ze het niet) Rond 17.30: warme hap 19.00: fles 180 + 8 + pap en gelijk slapen. De laatste paar dagen trekt ze het niet om de laatste fles te drinken. Ze is te moe, dus leggen haar al om 18.30 in bed. We geven haar dan om 21.00 de laatste fles. Ook wordt ze sinds een maand vaak even wakker 's nachts. We geven haar dan haar speentje. Dit doen we 2 keer en de derde keer krijgt ze een flesje van 60 + 3. Ze slaapt dan verder om dan weer rond 06.00 wakker te worden voor de fles. Hoe kun je dit doorbreken? Went ze niet hier aan? We moeten op een gegeven moment brood gaan geven, natuurlijk eerst oefenen. Maar op welk tijdstip zou dit het beste gegeven kunnen worden? Ze krijgt eigenlijk niks extra's te drinken, is dit een ramp? (volgens de diëtiste moest het niet de vorige maand). Moet ik mijn schema aanpassen om het boord en tussendoortje in te passen? Slaapt ze niet veel? Of valt dat wel mee?